|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#44 |
Fortynnet
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg kan også se for meg situasjoner der jeg ville vært åpen for unntak. Men som en hovedregel er det ikke bursdag eller andre aktiviteter når en har vært borte fra skolen. I det tilfellet hovedinnlegger beskriver ville jeg ikke latt barnet gå i bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
bits and pieces
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Dere er samstemte ja, og jeg er jo enig.
Jeg tror han fint kunne gått på skolen ja. Men jeg er som sagt også på felgen og hadde kollapsa skulle jeg dratt en hylende gutt ut døra i morrest. Hadde jeg ikke hatt barnevakt i hus så hadde jeg nok tatt den kampen. Mye mulig at det var derfor han så muligheten til å slappe av også, fordi mormor var der.
Jeg vil tippe den ikke blir stillesittende.
Sist redigert av star : 24-08-12 kl 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?
Det er denne vinklingen jeg prøver å unngå. Man skal ikke straffes for å ha vært for syk til å gå på skolen. Men det å være så syk at man ikke orker vanlig aktivitet på formiddagen, betyr som regel at man har best av å ta det med ro på ettermiddagen også. Det er sjelden forenlig med barnebursdag. Derimot kunne jeg f eks. tatt med barnet i bursdag til en voksen slektning etc, for det blir det sjelden veldig ståhei av, i tillegg til at jeg jo er til stede selv med barnet.
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Da mener jeg du har tatt en rett avgjørelse. Tror også den samtalen dere må ha, blir viktig. Skolen skal ha første prioritet, og blir det for lite søvn, bør andre aktiviteter droppes før skolen.Lykke til.
![]() |
![]() |
#49 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg tenker at man er for syk til bursdag om man er for syk til skole.
![]() |
#50 |
Borte
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg tenker at for barn med kroniske plager eller perioder med mye plager er i en annen kategori enn det som beskrives i HI. Det står jo at han for første gang har bedt om å være hjemme pga. diffuse plager. Det er vel det de fleste svarer ut i fra skulle jeg tro.
![]() |
#51 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, det tenker jeg er selvsagt.
![]() |
#52 |
Kom ut av tellinga.
|
Sant. Jeg tenkte nok helst på større barn her, som tar avgjørelser om form selv. Jeg hadde gått på jobb med hodepine og paracet. For min førsteklassing hadde jeg nok holdt henne hjemme og sett an formen utover dagen. Men vondt i hodet på morgenen hadde nok vært et tegn på slitenhet, ergo hadde det ikke blitt bursdag uansett form utover dagen.
![]() |
#53 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Vi bruker skjønn i slike situasjoner. Syk kan være så mangt, og i enkelte situasjoner her i huset vil det være riktig for barnet å få gå i bursdag selv om hun ikke var på skolen den dagen. Hvis man f.eks. har en notorisk skulker vil mitt skjønn si at ingen skole fører til ingen bursdag, men har man et barn som f.eks. sliter med depresjon og ikke kommer seg på skolen en dag vil hun bare få en enda større nedtur ved å bli nektet å dra i bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man så syk at man ikke skal på skole/jobb, så trenger kroppen hvile. Man kan sikkert føle seg friskere på ettermiddagen, men det er lurt å legge inn litt ekstra tid så kroppen faktisk blir helt frisk igjen. Og slik at man ikke smitter andre.
![]() |
#55 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#56 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Ingen skole - ingen aktiviteter den dagen.
![]() |
#57 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Heilt klart.
![]() |
#58 |
lykkelig
|
Hos OSS er det ingen sammenheng mellom for syk på skolen og ikke bursdag. Ergo er ikke det noe barnet trenger å forholde seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Er man for syk til skole så er man for syk til bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: For syk til skole, i form til bursdag?Jeg ser ordet straff nevnt i sammenheng med at mange her, inkludert meg, hadde sagt nei til fødselsdagsselskap etc hvis barnet har vært hjemme med sykdom.
![]() |
|
|