Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fryse Kvikk Lunsj?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 23:04   #41
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryse Kvikk Lunsj?

Jeg VISSTE jeg skulle ha gitt blaffen i tannverk og gått på jakt etter Niobekake!

Gammel 05-09-12, 23:04   #42
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Den ble superfin, Niobe. Fikk du sjokoladene til å sitte fast på kaka da?

Gammel 06-09-12, 08:23   #43
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der var jo mye finere enn den med Nonstop.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 08:52   #44
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kjempe flott kake!

Gammel 06-09-12, 15:27   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Steg for steg? Kan jeg klare å lage en slik, selv om jeg ikke klarer noe annet? Er det en avansert kake?

Kan man lage browniesen med toro, og isen ved å bruke vanlig is som man blander i sjokoladeblanding, smelter litt og heller over?

Gammel 06-09-12, 15:28   #46
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har tenkt lage denne med Toro Brownies. Så det så. Is skal eg prøve meg på. Den litt enklere varianten av is er jo eggedosis som du blande med ferdigpiska krem. Om du ikkje MÅ ha sjoko-is.

Gammel 06-09-12, 15:31   #47
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nå så det ikke ut som om isen var så veldig vanskelig å lage, da. Skal prøve meg på denne om to uker.

Gammel 06-09-12, 15:33   #48
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne isen er jo verdens enkleste å lage! Og den blir god! Sukkerlaken gir litt "porøs" konsistens, og den blir ikke så tung og kompakt som mye annen iskake-is. Og bunnen kan f eks også være kjeksbunn av typen ostekakebunn. Oreokjeks, f eks?

Gammel 06-09-12, 15:35   #49
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal lage denne med verdens beste brownies. Nam nam. Som er superenkel btw, og om mulig enda bedre kald enn varm. Himmel altså.

Men et spm: du steker bare ca halv brownieskake, da? Noen formening om hvor lenge den da må steke?

Og resten til muffins? Hvor lenge må de steke, da?

Gammel 06-09-12, 15:38   #50
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sukkeret i sjokolade krystalliserer seg ved feil temperatur.

Gammel 06-09-12, 16:20   #51
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Sukkeret i sjokolade krystalliserer seg ved feil temperatur.

Hjelp, hva mener du?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 11:20   #52
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Takk for svar! Da venter jeg.

Input: Kaken er litt selvkomponert (men jeg får mye skryt av den!). Jeg lager browniebunn (vanlig brownieoppskrift, i rund kakeform. Stek muffins av resten.) Isen lages slik: 1,5 dl vann og 1,5 dl sukker røres sammen og kokes opp. Smelt i to plater med mørk (minst 70%) sjokolade. Sett i kjøleskapet og avkjøl helt. Stivpisk en stor kremfløte (3/4 l?), og rør i sjokoladeblandingen. Sett en kakering over browniebunnen, og hell kremen over. Hiv i fryseren.

Kan også lages med marengsbunn (bostonkake). Jeg lager alltid bunnen mindre enn kakeringen, slik at isen dekker helt ned på siden. Den kan pyntes på alle mulige måter, egentlig. Det er første gang jeg prøver med Kvikk Lunsj.

Denne høres god og enkel ut. Jeg tenkte jeg skulle lage den i dag for mannen har bursdag i morgen. Jeg har litt lite fryseplass og tenkte jeg skulle lage den i brødform istedet for rundform. Så serverer jeg bare i formen med pynt oppå. Tar du den ut en liten stund før servering eller blir ikke isen så hard at du behøver det?

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 13:19   #53
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Den lagde vi til barnebursdagen, så enkel, men allikevel fin!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 20:06   #54
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Laget denne til bursdagsselskap i går. Veldig god og imponerte gjestene, men den kunne med fordel tint mye lengre. Tok den opp 40 min før servering, og den var beinhard og litt smakløs. En time senere begynte den å komme seg.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 23:35   #55
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i grunn aldri registrert hvor lenge den trenger på å tine... Men vi setter som regel frem kaker og mat samtidig, så den får jo stått en stund. Denne gangen fikk den jo en time i kjøleskap også, etter at Kvikk Lunsj-stripene ble satt på.

Forresten; restene av kaken ble frosset etter selskapet, og Kvikk Lunsjen var like fin da den ble tatt opp igjen. Altså, utseendetmessig. Mulig den var litt mer smakløs.

Gammel 17-09-12, 23:40   #56
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Oh! Denne var lekker!

Gammel 17-09-12, 23:53   #57
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Den var rålekker!
Skjønner enda ikke helt hvordan en lager den, hvordan lager en isen feks?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:16   #58
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Den ble veldig god!! Takk for oppskrift!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 22:23   #59
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne baker jeg nå til 3-åringen sitt selskap i morgen. Jeg har kjøpt 5 pakker med doble kvikk-lunsj, er det nok til pynt tro ? Ellers er jeg spent på om vi havner i kaketråden / katastrofetråden .

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.