Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fryse Kvikk Lunsj?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 10:23   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryse Kvikk Lunsj?

Jeg har en sjokoladeiskake i fryseren, som skal pyntes med Kvikk Lunsj rundt kanten, slik som dette:

Spørsmålet er da om jeg kan sette på Kvikk Lunsj-stripene nå, og sette kaken i fryseren igjen? Vil sjokoladen bli dårlig, stygg, eller noe? Best å vente til senere, kanskje?

Gammel 05-09-12, 10:24   #2
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fryse Kvikk Lunsj?

Den kan bli litt svett vil jeg tro. Jeg hadde ventet.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:25   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ventet til du skal servere kaken. Sjokolade som ikke ligger i jevn temperatur har en tendens til å bli matt og grå. Det er så trist.

Gammel 05-09-12, 10:25   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville ventet. Er lett at sjokoladen får sånt hvitt på seg dersom den er utsatt for temperaturforandringer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:25   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen aning, men oppskrift?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:29   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville tatt den på når du tar opp kaken.
Er kjempestilig med sånn kake, men litt vanskelig å skjære opp. Det faller kvikklusj pinner over alt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:32   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar! Da venter jeg.

Input: Kaken er litt selvkomponert (men jeg får mye skryt av den!). Jeg lager browniebunn (vanlig brownieoppskrift, i rund kakeform. Stek muffins av resten.) Isen lages slik: 1,5 dl vann og 1,5 dl sukker røres sammen og kokes opp. Smelt i to plater med mørk (minst 70%) sjokolade. Sett i kjøleskapet og avkjøl helt. Stivpisk en stor kremfløte (3/4 l?), og rør i sjokoladeblandingen. Sett en kakering over browniebunnen, og hell kremen over. Hiv i fryseren.

Kan også lages med marengsbunn (bostonkake). Jeg lager alltid bunnen mindre enn kakeringen, slik at isen dekker helt ned på siden. Den kan pyntes på alle mulige måter, egentlig. Det er første gang jeg prøver med Kvikk Lunsj.

Gammel 05-09-12, 10:32   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg ville tatt den på når du tar opp kaken.
Er kjempestilig med sånn kake, men litt vanskelig å skjære opp. Det faller kvikklusj pinner over alt.

Det var det jeg satt å tenkte på her nå, hvordan skjærer en egentlig opp en slik kake?

Gammel 05-09-12, 10:32   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det faller kvikklusj pinner over alt.

Jeg regner i grunn med at 7-åringen bare ser fordeler med akkurat det.

Gammel 05-09-12, 10:46   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

4åringene gjorde det og.

Gammel 05-09-12, 10:48   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Jeg vil ha kvikk Lunsj!

Gammel 05-09-12, 10:50   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Men er det en tørr kake? Jeg kan jo håpe at de klistrer seg litt fast på kaken etterhvert som den tiner.

Gammel 05-09-12, 10:51   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Den hadde glasur rund, men litt mer klissete glasur er sikkert greit. Var ikke jeg som bakte denne jeg var bare fotograf.

Gammel 05-09-12, 10:52   #14
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Så lurt å lage den kaken der i is-variant! Det må jo være kjempegodt!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 11:00   #15
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvor mange kvikk lunsj trenger man?

Gammel 05-09-12, 11:23   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Niobe: Når skal du ha denne kaken, og når kan jeg komme og smake?!

Gammel 05-09-12, 11:26   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Kl 17 i dag. Bare å komme.

Gammel 05-09-12, 11:30   #18
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

På vei!

Gammel 05-09-12, 11:50   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Så fin kake! Hørtes veldig god ut den versjonen din. Må definitivt testes ut ved neste anledning.

Gammel 05-09-12, 12:16   #20
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men er det en tørr kake? Jeg kan jo håpe at de klistrer seg litt fast på kaken etterhvert som den tiner.

Kan man ikke feste med litt smeltet sjokolade da tro...?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.