|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?
Jeg leste en ganske ille om en kollega i helga, den er fjernet nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Passiv
|
Det at den er fjernet tyder på at det er en eller annen form for modding ute og går? <------ rent spørsmål - ikke påstand om at dette er en sjempesmart side. :fårklarer: |
![]() |
![]() |
#44 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?En form for evaluering burde det være.Selv om en slik side ikke er veien å gå.
![]() |
#45 |
Kidding, right?
|
Det siste er som oftest tilfellet når det blir en akutt forbedring. Læreren til min eldste var litt deppa for noen år siden da de ble nødt til å bruke mye undervisningstid på å drille ungene i online multiple choice testing (formatet til prøven) istedet for å lære ungene de ferdighetene de manglet. Rett og slett fordi de skolene det var naturlig å sammenligne seg med (les: foreldrene sammenlignet med og var rasende fordi de lå bedre an) gjorde det.
![]() |
![]() |
#46 |
Leser
|
Ja.
![]() |
#47 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Akkurat. Og jeg tror de fleste som har tenåringsbarn (eller barn i det hele tatt) sikkert kan kjenne seg igjen i at det ikke alltid blir tatt godt imot når man prøver å sette grenser for barnets/elevens egen skyld. Det er f.eks ganske mange elever som har blitt sure på meg når jeg bare har gjort jobben min, som er å stryke elever som har klippet og limt og utgitt hele tekster fra Wikipedia for å være egne "verk." Kan godt tenke meg at noen av dem kunne postet noen velvalgte ord om meg in the heat of the moment, uten at det nødvendigvis ville sagt så mye om hvordan jeg er som lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
En, av to-tre
Har ingen anelse. Beskrivelsen var ikke pen, og den var veldig urettferdig og ensidig - naturlig nok. Jeg tipper at noen har bedt om å få den fjernet, men jeg vet det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Jeg er ikke redd for å bli vurdert, men jeg tenker at en hormonell tenåring neppe gir den mest riktige kritikken hvis det først skulle være noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
En, av to-tre
Det er jeg ikke umiddelbart enig med deg i. Hvis undervisninga ikke virker for elevene, da blir det feil å bare si at disse tenåringene ikke vet bedre. Det finnes lærere som er dårlige, som aldri er forberedt til timer, som gir litt for gode karakterer hele veien (så slipper de klager) - jeg er ikke helt uenig med dem som sier at lærere har for godt vern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem siden: Sep 2007
Jeg tenker mest på de som av en eller annen grunn ikke kommer overens med deg feks. Hvis de "hater" lærereren, så skriver de ikke gjennomtenkte ting uansett om man er god eller ikke som lærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
En, av to-tre
Det er helt sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Min lærer"- greit eller ikke?Synes ikke det er greit med slike sider. selv om det jeg leste når jeg sjekket stortsett var positivt. Men det bør være en mulighet for elevene å gi beskjed når de føler de ikke blir hørt av lærer, enten det gjelder dårlig undervisning eller annet. Dette bør løses på skolenivå tenker jeg. Men vet jo at det ikke alltid er så enkelt. Men hva ønsker de å oppnå med denne listen? Man kan jo ikke velge seg nye lærere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|