Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 17:25   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?

Stålkontroll på første, nå må jeg tenke meg bittelitt mer om, ja. Har stort sett kontroll på uke, men ikke alltid dag. Det jeg virkelig ikke har kontroll på er hvor mange måneder det vil si, så her om dagen påstod jeg friskt at jeg var 5 måneder på vei, mens det vel egentlig er seks... Jaja!

Gammel 13-10-12, 17:26   #42
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Åh ja, på alle tre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:35   #43
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja! Full kontroll på alle 3.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:44   #44
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Full kontroll i begge.

Jeg er for øvrig en av dem som blir litt, om ikke irritert så veldig nysgjerrig når noen sier de er tre måneder på vei. Jeg vil liksom vite antall uker, ellers klarer jeg ikke regne ut hvor lenge de har igjen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:59   #45
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp, har hatt full kontroll. I siste svangerskap hadde jeg stålkontroll, men det måtte jeg også ha, siden det var risikosvangerskap.

Gammel 13-10-12, 20:20   #46
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Ikke peiling i det hele tatt, har bare vagget meg mot termindatoen i det fjerne.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 20:21   #47
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Kom til å tenke på dette da jeg leste alders-tråden til Tjorven. Noen har jo full kontroll på både uke og dag (feks. 23 + 4) hele svangerskapet, mens andre er av typen "jeg er vel, tja, ca. 4 mndr på vei". Hvordan var/er det med dere? Selv har jeg hatt full kontroll på uke og dag i begge mine svangerskap.

Full kontroll med nummer 1 (livredd for abort etter SA rett før)
Sånn ca måned med nummer 2.
Full kontroll med nummer 3 igjen på slutten - Rhesuskomplikasjoner og jeg tellet nesten timer.

Gammel 13-10-12, 20:34   #48
amanas

amanas sin avatar

amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Hatt veldig kontroll i alle tre svangerskapene

Gammel 13-10-12, 20:41   #49
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Full kontroll på førstemann, snev av kontroll på minstemann

Gammel 13-10-12, 20:45   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg hadde full koll i det første, og da hang jeg også på SM. Ved det andre var jeg ca. 4 mnd.

Det Candy sa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:11   #51
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Overhodet ikke, men så tror jeg også at jeg har litt sånn ikke-forhold til hele graviditetsgreia, og har hatt det alle graviditetene bortsett fra den første. Er mer opptatt av å ikke stresse så mye med at det skal gå galt, enn å klare å følge med de ukene. Men kanskje det ordner seg den dagen jeg kommer over de magiske 3 månedene?

Gammel 13-10-12, 21:56   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker på legekontrollene da legen fant frem det der hjulet og skulle begynne å regne. Jeg sa klart i fra hvor langt jeg var på vei før han begynte å snurre på det, han gadd ikke lenger å ta det frem etter et par besøk.

Gammel 13-10-12, 23:16   #53
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Full kontroll

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 00:00   #54
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Full kontroll, men mer opptatt av det med første, sånn at vi hadde høytlesning på senga om morgenen fra sånn bok om den uken vi gikk inn i når jeg byttet uke. Med andre var det litt mer avslappet, men jeg visste hvor langt på vei.

Samme her; første gang kunne jeg nesten den der svangerskapsboka på rams, nå, en tredjedel ut i andre svangerskap, vet jeg knapt hvor jeg har den.
Men uker og dager har jeg sånn noenlunde kontroll på.

Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 00:25   #55
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok at mange som svarer at de er ca fire måneder på vei vet godt hvilken uke de er i. Jeg tenkte ihvertfall at omverdenen ikke var intressert i mer en sånn omtrentlig hvor langt jeg var på vei når jeg ble spurt. Om jeg selv hadde fått " 23+4" som svar, hadde jeg begynt å fnise, tror jeg.

Gammel 14-10-12, 00:36   #56
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Husker på legekontrollene da legen fant frem det der hjulet og skulle begynne å regne. Jeg sa klart i fra hvor langt jeg var på vei før han begynte å snurre på det, han gadd ikke lenger å ta det frem etter et par besøk.

Jeg har det gjerne ganske klart for meg når jeg er hos legen, men hun kverulerer jaggu meg likevel. Hun gir seg først når jeg sier hva jeg ble målt til på ordinær UL, at da bytter jeg uke på den dagen, og siden vi nå er på denne dagen må jeg nødvendigvis være uke sånn og dag slik. Hvorfor jeg gidder aner jeg ikke, men hun skriver nå ihvertfall mine tall på helseskjemaet.

Gammel 14-10-12, 00:39   #57
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg tror nok at mange som svarer at de er ca fire måneder på vei vet godt hvilken uke de er i. Jeg tenkte ihvertfall at omverdenen ikke var intressert i mer en sånn omtrentlig hvor langt jeg var på vei når jeg ble spurt. Om jeg selv hadde fått " 23+4" som svar, hadde jeg begynt å fnise, tror jeg.

Haha, ja, nei, så detaljert har jeg ikke orka å svare altså, ikke annet enn på kontrollene. Uke kan jeg si, men neppe dagen. Eventuelt kan jeg si f.eks. at nå runder jeg straks 28 uker. Eller så sier jeg at jeg har termin da og da, og så får de da virkelig klare å gjøre matten selv.

Gammel 14-10-12, 00:46   #58
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Men atte... Hva betyr egentlig "23+4"?
Kjenner at jeg overhodet ikke har tilegnet med slik kunnskap.

Gammel 14-10-12, 00:46   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

23 uker og 4 dager. Jeg svarte forresten sjelden "23+4" når folk spurte, altså. Da sa jeg feks. 23 uker.

Gammel 14-10-12, 00:47   #60
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Ah... Uker og dager ja. :lyspære:
Ja, det vil vise seg om jeg kommer dit en dag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.