|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Stålkontroll på første, nå må jeg tenke meg bittelitt mer om, ja. Har stort sett kontroll på uke, men ikke alltid dag. Det jeg virkelig ikke har kontroll på er hvor mange måneder det vil si, så her om dagen påstod jeg friskt at jeg var 5 måneder på vei, mens det vel egentlig er seks... Jaja!
![]() |
#42 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Åh ja, på alle tre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
In love with a fairytale
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ja! Full kontroll på alle 3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Full kontroll i begge.
![]() |
![]() |
#45 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jepp, har hatt full kontroll. I siste svangerskap hadde jeg stålkontroll, men det måtte jeg også ha, siden det var risikosvangerskap.
![]() |
#46 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ikke peiling i det hele tatt, har bare vagget meg mot termindatoen i det fjerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?
Full kontroll med nummer 1 (livredd for abort etter SA rett før)
![]() |
#48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Hatt veldig kontroll i alle tre svangerskapene
![]() |
#51 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Overhodet ikke, men så tror jeg også at jeg har litt sånn ikke-forhold til hele graviditetsgreia, og har hatt det alle graviditetene bortsett fra den første. Er mer opptatt av å ikke stresse så mye med at det skal gå galt, enn å klare å følge med de ukene. Men kanskje det ordner seg den dagen jeg kommer over de magiske 3 månedene?
![]() |
#52 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Husker på legekontrollene da legen fant frem det der hjulet og skulle begynne å regne. Jeg sa klart i fra hvor langt jeg var på vei før han begynte å snurre på det, han gadd ikke lenger å ta det frem etter et par besøk.
![]() |
#53 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Full kontroll
![]() |
#54 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Samme her; første gang kunne jeg nesten den der svangerskapsboka på rams, nå, en tredjedel ut i andre svangerskap, vet jeg knapt hvor jeg har den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg tror nok at mange som svarer at de er ca fire måneder på vei vet godt hvilken uke de er i. Jeg tenkte ihvertfall at omverdenen ikke var intressert i mer en sånn omtrentlig hvor langt jeg var på vei når jeg ble spurt. Om jeg selv hadde fått " 23+4" som svar, hadde jeg begynt å fnise, tror jeg.
![]() |
#56 |
Kakemonster
|
Jeg har det gjerne ganske klart for meg når jeg er hos legen, men hun kverulerer jaggu meg likevel. Hun gir seg først når jeg sier hva jeg ble målt til på ordinær UL, at da bytter jeg uke på den dagen, og siden vi nå er på denne dagen må jeg nødvendigvis være uke sånn og dag slik. Hvorfor jeg gidder aner jeg ikke, men hun skriver nå ihvertfall mine tall på helseskjemaet.
![]() |
#57 |
Kakemonster
|
Haha, ja, nei, så detaljert har jeg ikke orka å svare altså, ikke annet enn på kontrollene. Uke kan jeg si, men neppe dagen. Eventuelt kan jeg si f.eks. at nå runder jeg straks 28 uker. Eller så sier jeg at jeg har termin da og da, og så får de da virkelig klare å gjøre matten selv.
![]() |
#58 |
Endelig mamma
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Men atte... Hva betyr egentlig "23+4"?
![]() |
#59 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?23 uker og 4 dager. Jeg svarte forresten sjelden "23+4" når folk spurte, altså. Da sa jeg feks. 23 uker.
![]() |
#60 |
Endelig mamma
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ah... Uker og dager ja. :lyspære:
![]() |
|
|