|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Kom til å tenke på dette da jeg leste alders-tråden til Tjorven. Noen har jo full kontroll på både uke og dag (feks. 23 + 4) hele svangerskapet, mens andre er av typen "jeg er vel, tja, ca. 4 mndr på vei". Hvordan var/er det med dere? Selv har jeg hatt full kontroll på uke og dag i begge mine svangerskap.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg hadde også full kontroll på svangerskapsukene, men hodet hengte ikke alltid med likevel.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg hadde full koll i det første, og da hang jeg også på SM. Ved det andre var jeg ca. 4 mnd.
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ved første ja, ved andre var det en salig blanding av fornektelse og ca. koll. Jeg ble litt mer interessert da alle detaljene rundt forløsning nr 2. var på plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Peppy!
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg er av typen som svarer at jeg er 16 uker, 3 dager og 6 timer på vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Full kontroll med første. Mer omtrentlig med de to siste.
![]() |
#10 |
Tatt på
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Full kontroll i begge svangerskap. Men jeg ble litt forvirret av bytte fra 40+2 til 40+3 som standard svangerskaplengde på mitt sykehus.
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Da jeg gikk gravid var det ingen som talte dager, man var i den og den uka, men jeg fikk aldri kontroll på om jeg var feks 15+4, sånn som datteren min hadde da hun gikk gravid nå i vinter. Er vel helst meg som er gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Med første hadde jeg sånn omtrentlig peiling.
![]() |
#13 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Har hatt full kontroll, spesielt siste gangen hvor hver milepæl betydde maks.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ja, hadde full kontroll i begge svangerskapene.
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Hadde full kontroll på begge og vet også hvilke uke de er født i. Altså til termindato (uke 40+2) og T+5 (uke 41+0)
![]() |
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Hadde full kontroll hele tiden i begge svangerskap. Om jeg ikke hadde det klart i hode kunne jeg hvertfall telle meg frem på noen sekunder om noen spurte hvor lang tid på vei jeg var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ja.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Frem til uke 24 hadde jeg koll på minuttet, etter -litt mere ca. Jegviste hvilken uke ikke nødvendigvis hvilken dag. De første svangerskapene fulgte jeg mere med, på samme måte som med barna jeg viste nesten hvor gammel elste var på timen til hn var tre resten not so mutch....
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?I det første svangerskapet visste jeg akkurat hvor jeg var. I det andre svangerskapet hadde jeg koll på de viktigste milepælene, men gikk ellers i surr (hadde jo tvillinger på 1 år den gang og følgelig nok å følge med på så det hendte jeg skvatt da jeg plutselig kjente spark i magen fordi jeg av og til glemte at jeg var gravid). Jeg har heller aldri trengt å telle så veldig langt da alle mine er premature. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|