|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Hva gjør du med gamle julekort? | |||
| Julekortene blir kastet når jula ryddes bort |
|
42 | 24,42% |
| Man kaster da ikke julekort, de tar man vare på! |
|
41 | 23,84% |
| Jeg tar vare på de med bilder på |
|
55 | 31,98% |
| Jeg tar vare på kortene fra de jeg setter mest pris på |
|
6 | 3,49% |
| De blir kastet etter et visst antall år |
|
26 | 15,12% |
| Annet |
|
2 | 1,16% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg kaster ikke julekort med bilder nei. Jeg har et album hvor jeg har samler forskjellige bilder. Det er avisutklipp av brudepar, nyfødte og bursdagshilsener, takkekort av forskjellige slag, og da også julekort.
|
|
|
#2 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Tidligere har jeg forresten tatt vare på julekortene ett år og kastet de når julepynten ble tatt frem året etter. På den måten fikk jeg tatt vare på siste julekortet jeg fikk av mine besteforeldre, siste julekortet mamma skrev osv. DE har jeg tatt vare på, for de har en sentimental verdi for meg.
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg er et brutalt, ufølsomt beist, når det kommer til slikt noe, så julekort blir kastet usentimentalt og hardt så fort jula er over.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg tar vare på julekort med bilder og setter dem inn i et album.
|
|
|
|
#5 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?De med bilder settes i album, de andre kastes. Men jeg tror jeg har en eske på kvisten med veldig mange gamle julekort.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg sparer på alle julekort og bursdagskort. Har dem i en kasse. Vi får ikke hundrevis av julekort da, så det tar ikke rare plassen.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg tar vare på 2012- julekort i adventsesken på loftet. Når jeg tar ned esken i slutten av november, så har jeg en grei pekepinn på hvem som skal få kort fra oss. Så kaster jeg dem.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?
Samme som jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har tatt vare på dem i julepyntesken, men i år kastet jeg de fra tidligere år. De er veldig koselige å få, men jeg har ikke behov for å ha dem for alltid. Oversikt over hvem som skal ha julekort har jeg i Excel, må bare huske å oppdatere hvis vi får fra noen vi ikke sendte til sjøl. I år hadde jeg tenkt å kaste dem, men de skal få henge litt til først.
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har begynt å kaste. Det blir for mye å ta vare på, og jeg er ikke interessert nok i å ta vare på bilder av andres barn over tid. Jeg bruker å ta vare på bilder en stund, ca til det blir oppdatert med nytt bilde.
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har etterhvert bestemt meg for å arkivere mye mindre, det blir så utrolig mye som skal samles på og lagres i huset. Gamle julekort har jeg rett og slett ikke kapasitet til lenger. Jeg syns det er veldig hyggelig å få, de henger oppe i julen, og blir ofte liggende en stund før jeg har hjerte til å kaste dem. Men for å få et ryddigere liv burde jeg kanskje kaste når julen ryddes ut. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Her blir alle julekortene satt inn i egne album etter hver jul. Hvor mange år jeg kommer til å ta vare på de aner jeg ikke, men synes det er morsomt å se tilbake på hvor små barna var før eller lese julekort/-brev fra folk jeg gjerne ikke treffer så ofte. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg gir til de samme hvert år uavhengig av hvem som gir, men |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg har boken Julens minnebok (http://going.no/art-8.asp?id=13&iPageID=74), og der limer jeg inne julekortene hvert år. Tok den i bruk i 2005 mener jeg, så de kortene før der kan være kastet nå, men ble ikke kastet for mange år etter iallefall.
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg kaster. Og ikke sender jeg julekort heller, så jeg trenger ikke noen liste over hvem jeg har fått av. :skamløs:
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?
Sånn ca sånn, men jeg sletter mail av og til.
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinnoff fra litt forskjellig: Kaster du julekort?Jeg vet ikke hvor mine egne ultralydbilder er engang. |
|
|
|
![]() |
|
|