Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utetemperatur - kva likar du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-13, 11:02   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utetemperatur - kva likar du?

Mars var fantastisk, da.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:11   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker sommertemperatur på 25-30 grader og vintertemp på -5 - -10.

Jeg syns årstider er greit så lenge vi har ordentlige årstider. Ordentlig vinter og ordentlig sommer. Vintrene har forsåvidt tatt seg opp de siste årene, men vi får jo aldri ordentlig sommer. Våren sklir bare over i høst og vips så er det vinter igjen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:15   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pinsen i fjor var iallefall fantastisk, og den var i slutten av mai tror jeg. Vi var på fjellet og gikk på snøen i fjellstøvler og shorts.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:26   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om sommeren er det deilig med 25-26 grader. Er det varmere må jeg bade. 35+ synes jeg er pyton, i hvert fall hvis det ikke er vann i nærheten.

Vi skal på Spaniaferie til sommeren, nær strand og med basseng og det er AC i alle soverom og i stue/kjøkken. Ellers hadde vi ikke reist.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 11:31   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Pinsen i fjor var iallefall fantastisk, og den var i slutten av mai tror jeg.

Ja, årets varmeste dag var i pinsen.

Gammel 18-01-13, 11:32   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, årets varmeste dag var i pinsen.

Og da tok jeg fjorårets eneste utendørs svømmetur. Jeg prøvde å bade litt senere på sommeren, men det var bare hurtigbad.

Gammel 18-01-13, 11:26   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Blir det mye over tretti grader så blir det for varmt for meg. Jeg er ingen strandløve i timesvis så jeg liker best ferieturer der det er behagelig å gjøre andre ting. 25 grader er egentlig perfekt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 12:41   #8
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Ute på vinteren trenger det ikke bli noe kaldere enn -5. Jeg misliker sterkt kulde. På sommeren trenger det heller ikke være noe særlig varmere enn +25 (heller ikke noe kjøligere enn +15), men jeg trives bedre i varme nå enn da jeg var yngre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 17:09   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-5 til 0 er finfint på vinteren, slik vi har nå. Jeg sliter med pusten og vond kropp når det kryper ned mot tosifrede minusgrader, og blir sur og lei av typisk vestlandsvinter med kuling, regn og 4 plussgrader.

Gammel 18-01-13, 17:12   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

18-25 grader er optimalt. Takler kulde bedre enn hete føler jeg. Syntes for varmt er helt pyton.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:51   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker bedre å fryse enn å svette.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 19:57   #12
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trives i -20 og i varmegrader opp i mot 40. Bruker noen dager på å aklimatisere meg til varme, da. Har bodd og kunne fint bodd i områder hvor temperaturen er ganske høy, samtidig som jeg trives godt med skikkelig vinter.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:23   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg liker bedre å fryse enn å svette.

Jeg og. Jeg blir sur og irritabel av å svette. Å fryse litt er helt greit, eller jeg kan kle på meg.

Før sa jeg alltid at jeg likte årstidene. At det var det fine med Norge. Men her jeg bor er det jo bare én jævla årstid, og det er høst med sju grader, vind og litt regn. Akkurat nå er det faktisk nydelig her, fem minus og sol, samt barfrost. Valpen vår fryser nesten ihjel da, det er litt dumt. Men det er vakkert ute nå.

Men mørket er ille. Koselig med peis, holdt jeg på å si, og stearinlys og sånt, men både jeg og mannen blir mer passive, trøtte og inaktive i mørket. Det er mye lettere å gå en tur om kvelden når det ikke er stappmørkt og iskaldt. Og man trenger mindre klær. Vi lander i sofaen tidlig på kvelden og spiser noe. Om sommeren går jeg glatt i butikken i 19-20-tiden, det gjør jeg aldri nå, da har det vært kveld i evigheter. I tillegg er jeg langt mer opplagt når det er lyst ute, det er grunn nok til å ønske seg evig sommer. Energinivået er totalt annerledes.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 22:30   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å svare på spørsmålet: Jeg kunne, i en ideell verden, hatt noen uker med minusgrader, barfrost og sol, deretter litt snø, så mild og vakker vår med 15 grader, men resten av året rundt 20-22. Det er nok. Hvis jeg skal jobbe, støvsuge, rydde og lage mat, kan jeg ikke ha det stort varmere.

Hvis jeg er på ferie, vil jeg ha rundt 30-33. Det er flott strandvær, og det går også til sightseeing og bybesøk. På ferie stiller ingen krav til prestasjoner, og jrg kan bade hvis det er for varmt, og noen lager mat til meg. Det er helt annerledes enn hjemme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 20:04   #15
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes sterk varme er verre enn sterk kulde og det er jo forsåvidt bra siden jeg har bosatt meg der jeg bor (nærmere 30 minusgrader i dagevis nå). Om sommeren synes jeg 23-24 grader er fint og om vinteren foretrekker jeg 5-10 minusgrader. 30 minus er definitivt for kaldt og varmegrader på vinterstid er også slitsomt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-13, 20:09   #16
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg liker best 10-35 grader, men hvis jeg har tilgang til AC så er 40 gr også ok.

Jeg liker ikke vinteren i Norge, og mørket synes jeg er verre enn kulda.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 15:40   #17
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg fniser litt av at avisene har skrevet om "snømangelen" de siste ukene nå. Selv har jeg nettopp skjønt at jeg synes kulde er greit - det er bare snøen jeg ikke liker! Vinterkulde kan være sånn ca -6, det er deilig. Sommeren i Norge kan gjerne være med 24-25 varmegrader. Men jeg er også glad i våren før det blir ordentlig varmt, for da er det liksom lov å gå med ulltrøye. Folk ser så rart på meg når jeg gjør det om sommeren.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 17:41   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ser i ein Kreta-tråd her inne at mange likar det hett...

Eg tolererer varme svært dårlig - eg blir rett og slett sur og gretten av over 25/26 grader - da kryp eg innomhus og vil helst stå i dusjen heile tida. Eg kan ikkje fordra svette kle som klistar seg til huden og vått nakkehår!!

For de som likar varme: er det slik at trivselen er avhengig av tilgang til strand, eller er de også fornøgde med 30 grader inne i ein by, i ein solvegg, eller på uterestaurant?

Kva er din ideelle temperatur for heilt vanlege dagar der du skal på jobb? Kva når du er på ferie? Er dine preferansar ulike etter kva land du er i? For min del er 22/23 grader om sommaren heilt ideelt - uansett kor eg befinn meg hen. Eg har vore i sør-europa og nord-afrika fleire gonger, og syns varmen er direkte plagsom og hemmande for alt eg har lyst å gjere. Eg trur eg må innsjå at eg må halde meg unna desse områda om sommaren. Eg var ein gong i Roma like etter påske - det var heilt ideelt for meg

Jeg er visst som deg, Syrin. Jeg får fnatt av varme, og trives best i temperaturer under 20 grader. Overskyet er best. Når jeg har sommerferie og er ved sjøen kan det godt være opp til 23 grader, men ikke mer.

Gammel 19-01-13, 18:04   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vinteren kan det godt være mellom 4 og 10 kalde, om sommeren liker jeg at det er rundt 23 grader. Mao er det ikke ofte jeg opplever idealtemperatur her jeg bor.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.