|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Det ser ut til at vi som er guttemødre har en jobb å gjøre. Det må da være manglende kunnskaper som gjør at menn svarer slikt? Det kan vel ikke være slik at halvparten av mennene i samfunnet vårt er så lite empatiske og har et slikt fryktelig syn på kvinner? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)
For alternativet - at man faktisk ble voldtatt, eller at noen hadde sex med en når en ikke var i stand til å protestere, det er ikke særlig tenkelig!?
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Å ja. For du kjenner alle dumme kvinnfolk som er utro i fylla.
|
|
|
#4 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjør du?
|
|
|
#5 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Herregud, jeg blir så forbanna! Hva tenker de mennene som ble spurt i undersøkelsen med? Det de har mellom beina? De må da for pokker klare å styre sine lyster. Selv om en kvinne flørter og blir med mannen hjem så gir det han da ikke fullmakt til å voldta! Et "NEI!" er faktisk et nei; uansett om hun kler seg utfordrende, er full, har hatt mange sengepartnere før, eller er med mannen hjem. Enkelt og greit. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)Med tanke på antall voldtekter og episoder med overgrep så er vel egentlig ikke resultatet så overraskende
|
|
|
#7 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Amen og Hallelujah. Det var akkurat det jeg hadde tenkt å skrive også.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Kan det være at de ikke helt forstår spørsmålet på samme måte som du (og jeg)? At de tenker at "neida, jeg tror ikke det er så vanlig, dette med vold i hjemmet - ergo er det ikke et samfunnsproblem". Det er jo ikke dermed sagt at de ikke mener det er et problem for dem det gjelder?
Det er nok dem som stemmer FrP.
|
|
|
#9 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg vil gjerne melde meg inn i din menighet. Sender du meg skjemaene jeg trenger? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det er en helt grei presisering. Men husk på at det ikke blir kvinnens skyld/ansvar at hun ble voldtatt selv om hun ikke tok forholdsregler i forhold til risiko. |
|
|
|
#11 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
![]() |
|
|