Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-07, 14:41   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Det ser ut til at vi som er guttemødre har en jobb å gjøre. Det må da være manglende kunnskaper som gjør at menn svarer slikt? Det kan vel ikke være slik at halvparten av mennene i samfunnet vårt er så lite empatiske og har et slikt fryktelig syn på kvinner?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:11   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Etter en virkelig voldtekt nei, men etter dum fyllesex kan man jo alltids legge skylden på mannen når man angrer som en gris.

For alternativet - at man faktisk ble voldtatt, eller at noen hadde sex med en når en ikke var i stand til å protestere, det er ikke særlig tenkelig!?

Sett i lys av denne undersøkelsen, hvor halvparten av de spurte mener at man bare kan ha det så godt om man er full og flørtete, så er det vel ikke så veldig urealistisk å tro at de kvinnene som hevder seg voldtatt faktisk er det. Det virker jo dessverre som om det er en del som mener at kvinner bare har seg selv å takke når de ikke passer bedre på, ja når de til og med oppfører seg "usømmelig".

Med en sånn holdning til kvinner så kan jeg jammen forstå de religionene som pakker inn kvinnene sine, for å beskytte dem mot mannfolk. Når de ikke evner å kontrollere seg selv, mener jeg .

Forøvrig tror jeg faktisk det o store flertallet av kvinner heller lever med følelsen av å ha hatt dum fyllesex, enn å gå til det skrittet å anmelde voldtekt med påfølgende nedverdigende legeundersøkelser, avhør og ikke minst - mistro fra folk som deg....

Gammel 25-04-07, 14:52   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja. For du kjenner alle dumme kvinnfolk som er utro i fylla.

Gammel 25-04-07, 14:56   #4
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Å ja. For du kjenner alle dumme kvinnfolk som er utro i fylla.

Gjør du?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 15:48   #5
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herregud, jeg blir så forbanna! Hva tenker de mennene som ble spurt i undersøkelsen med? Det de har mellom beina? De må da for pokker klare å styre sine lyster. Selv om en kvinne flørter og blir med mannen hjem så gir det han da ikke fullmakt til å voldta! Et "NEI!" er faktisk et nei; uansett om hun kler seg utfordrende, er full, har hatt mange sengepartnere før, eller er med mannen hjem. Enkelt og greit.

*oppgitt over dagens samfunn*

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:41   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med tanke på antall voldtekter og episoder med overgrep så er vel egentlig ikke resultatet så overraskende .
Kanskje har mange menn disse meningene, men tør ikke ytre dem offentlig? Og så kommer dem frem i en slik anonym undersøkelse.
Ikke vet jeg.
Men verst var vel resultatet blandt de yngste? Skremmende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:52   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er veldig viktig å holde to ting fra hverandre her.
Det ene gjelder ansvar for voldtekt. Ansvaret ligger alltid hos den som begår overgrepet. Så lenge offeret har sagt nei også når han eller hun ikke gjør motstand så er det voldtekt. Ansvaret og skylden for å trå over denne personens grense ligger alltid hos den som trår over.

Det andre gjelder det å beskytte seg selv og sine grenser. Man kan selv gjøre en god del i forhold til risiko for å bli utsatt for voldtekt. Det er viktig å beskytte sine egne grenser og å være bevisst sine egne grenser. Det må være mulig å snakke om å beskytte seg selv uten at det skal sammenblandes med spørsmålet om skyld og ansvar.

Amen og Hallelujah. Det var akkurat det jeg hadde tenkt å skrive også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 19:56   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og at 77% av menn på min alder synes at vold i hjemmet ikke er et samfunnsproblem er ikke mindre enn tragisk.

Kan det være at de ikke helt forstår spørsmålet på samme måte som du (og jeg)? At de tenker at "neida, jeg tror ikke det er så vanlig, dette med vold i hjemmet - ergo er det ikke et samfunnsproblem". Det er jo ikke dermed sagt at de ikke mener det er et problem for dem det gjelder?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Hvem er disse mennene?

Det er nok dem som stemmer FrP.

Gammel 26-04-07, 10:13   #9
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det ene gjelder ansvar for voldtekt. Ansvaret ligger alltid hos den som begår overgrepet. Så lenge offeret har sagt nei også når han eller hun ikke gjør motstand så er det voldtekt. Ansvaret og skylden for å trå over denne personens grense ligger alltid hos den som trår over.

Det andre gjelder det å beskytte seg selv og sine grenser. Man kan selv gjøre en god del i forhold til risiko for å bli utsatt for voldtekt. Det er viktig å beskytte sine egne grenser og å være bevisst sine egne grenser. Det må være mulig å snakke om å beskytte seg selv uten at det skal sammenblandes med spørsmålet om skyld og ansvar.

Jeg vil gjerne melde meg inn i din menighet. Sender du meg skjemaene jeg trenger?
Jeg er fryktelig ofte enig med deg.
Amen.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 12:23   #10
TBM
Passiv

Standard

Det er en helt grei presisering. Men husk på at det ikke blir kvinnens skyld/ansvar at hun ble voldtatt selv om hun ikke tok forholdsregler i forhold til risiko.

Hvis kvinner skal ha ansvaret å heller tilpasse seg et samfunn enn at samfunnet endrer seg, vel - da kan det bli begrensende å være kvinne etterhvert.

Den type utvikling vil vi ikke ha.

Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 12:31   #11
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det er en helt grei presisering. Men husk på at det ikke blir kvinnens skyld/ansvar at hun ble voldtatt selv om hun ikke tok forholdsregler i forhold til risiko.

Hvis kvinner skal ha ansvaret å heller tilpasse seg et samfunn enn at samfunnet endrer seg, vel - da kan det bli begrensende å være kvinne etterhvert.

Den type utvikling vil vi ikke ha.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.