|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Curlingkone
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Vi bodde i nabohuset til Nessie. Og jeg kan også huske de deilige sommerkveldene og dagene der ungene møttes og lekte.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?1. Endeløse somre hos bestemor og bestefar her eller der. Full frihet til å leke ute hele dagen, bygge bondegård av kongler og skjell, fange krabber, leke med kattunger og hester og i det hele tatt. Og kusiner og fettere og tremenninger. Der lærte jeg å strikke og hekle og lese tykke bøker.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis var din barndomsferie?
Sånn var det her også på våre bilturer nedover Europa. Første (og andre) natten var jo aldri bestilt, så "plutselig" måtte vi finne et sted å overnatte. Det var ikke alltid like lett.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Korleis var din barndomsferie?Vi dro kun på campingferie på sommeren. Som regel til Sørlandet, Svenskekysten nedover mot Gøteborg eller Danmark. Vi hadde alltid en dag på Liseberg hvert år. Det var høydepunktet, hvis vi ikke var i Tivoliet i København.
|
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Alle somrene ble tilbragt hos tante og onkel på Gjøvik. Bading på Fastland og i Mjøsa, dagsturer til de andre Mjøs-byene og lange kvelder med eldre søskenbarn og vennene deres. Noen ganger hadde vi med campingvogn og dra dro vi videre til Sverige. Liseberg var toppers og ellers bodde vi på koselige campingplasser. Vi var også en sommer i Stavern, en campingtur til Danmark da jeg var 7 år, innom hos en vennefamilie i Moss og hos mammas familie i Oslo. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Korleis var din barndomsferie?Jeg er oppvokst med at ferie er noe som prioriteres. Vi dro dermed nesten alltid sørover, de første årene på campingferie, da økonomien ikke var på topp. Vi dro ofte på bilferie, men også på chartertur. På den tiden var det ikke så vanlig at 'alle' dro til syden hver sommer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Jeg er barn av hardtarbeidende alenemor med dårlig økonomi. Jeg tilbragte somrene sammen med bestemoren min på familiegården hvor jeg hadde flust med søskenbarn, tanter og onkler, og savnet aldri sydenturer eller campingferier. Somrene hos bestemoren min var utelukkende fylt av gode minner og opplevelser, jeg føler meg ekstremt heldig.
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Korleis var din barndomsferie?Leide feriehus i Danmark mange år på rad, reiste som oftest sammen med ei venninne og hennes familie. Fantastiske minner fra disse feriene, så fantastiske at vi viderefører "tradisjonen" nå som vi selv har fått barn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mamma og jeg campet en natt i telt på Åros camping husker jeg, for jeg hadde så lyst til å overnatte i telt (bodde ikke langt unna). Mine barn har aldri teltet, maser om det, ikke noe for meg, men de skal nok bli tatt med en dag likevel.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Foreldrene mine bygde hytte da jeg var bitteeliten. De bygde i kommunen mamma vokste opp, og hvor pappa også har slekt, så vi var på hytta sommer og vinter og had alltid masse moro med fettere og kusiner og tremeninnger og tanter og onkler og besteforeldre. Om sommeren lekte vi, badet i den ofte ganske kalde elva, fisket, var på tur og var sammen med familien. Om vinteren sto vi på ski, hytta ligger i en kommune som ethvert har blitt et stort vintersportssted, så vi reiser fortsatt hit ( ja, jeg er her nå).
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Syden "kom" på slutten av barneskolen for vår del, da var plutselig Danmark ikke så stort lenger. Omtrent på det tidspunktet vi omsider dro til danmark.
|
|
|
#12 |
|
Typisk, ikke sant?
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis var din barndomsferie?Som barn av hippie/punk/blitzere så var mine barndoms ferier noe utenom det vanlige. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Åh, det høres fantastisk ut! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Korleis var din barndomsferie?Ferierte hos besteforeldrene mine på en annen kant av landet. Jeg gledet meg hele året til den lange bilturen og ukene hos bestemor/-far. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2007
Just det, jeg husker lite eller ingenting som traumatisk eller problematisk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis var din barndomsferie?Der det var landsskytterstevne, der var vi på ferie. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Om somrene var vi alltid på hytta til mormor og bestefar på Nøtterøy. To somre var vi i utlandet. Først til Illinois i USA hvor pappa skulle på 25 års reunion med highschool-klassen. Vertsfamilien hans sponset noe av billetten, tror jeg. Året etter var vi på campingferie i Danmark.
|
|
|
#19 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis var din barndomsferie?Vi fikk ikke være med på ferie. Vi var hjemme med praktikanten. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Korleis var din barndomsferie?Mamma var alene med meg og vi dro alltid enten til "syden", til London eller til Amsterdam. Ofte sammen med andre barnefamilier. I tillegg besøkte vi slekt rundt om i Norge. Utaknemlige meg var misunnelig på alle venninnene mine som fikk dra på camping til Sverige. Jeg ville også sove i campingvogn! Da stefaren min kom inn i bildet ble det noen bilferier, men uten campingvogn og fortsatt dro vi som regel nedover i Europa i feriene. |
|
|
|
![]() |
|
|