|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Har du/ kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen? | |||
| Ja- hentesushi |
|
25 | 12,63% |
| Ja- hjemmelaget sushi |
|
9 | 4,55% |
| Nei |
|
163 | 82,32% |
| Dustepoll |
|
1 | 0,51% |
| Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Ikke denne helgen, men det er ikke helt uvanlig fredagskost hos oss.
|
|
|
|
#2 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Absolutt ikke. Jeg skal aldri spiser sushi. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Jeg har prøvd flere ganger. Alt i fra pakke fra remaen til rykende fersk. Jeg klarer bare ikke like det, til mannens fortvilelse.
|
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Neppe, jeg har arbeidshelg så da blir det nok noe enkelt.
|
|
|
#6 |
|
Tankefull
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Nope.
|
|
|
#7 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Ingen sushi denne helgen, tror jeg, men vi pleier gjerne å ha et sushimåltid ca. hver 14. dag. Men oftest på hverdager.
|
|
|
#9 |
|
Kakemonster
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Nei. Jeg har aldri spist det, og har heller ikke hatt lyst... Men Dixie Diner fikk meg litt på gli nå, skal jeg innrømme!
|
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Nei. Jeg spiste sushi på mandag. Vi har ikke noen plasser å hente her i byen som jeg vet om, så sushi betyr alltid restaurantbesøk - ikke dagligdags, altså.
|
|
|
#11 |
|
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Jeg har enda ikke smakt sushi, men det skal absolutt prøves! Jeg har dog smakt vegansushi (som jo er uten fisk så det burde vel kanskje hett noe annet - for alt jeg vet så gjør det det også
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Antagelig ikke denne helgen, men vanligvis spiser vi det en gang i løpet av helgen (eller evt. en annen kveld i uken). Vi kjøper nesten alltid laks til hjemmelaget sashimi og supplerer med hentesushi, så jeg skulle gjerne hatt flervalgspoll hvis jeg skulle svart annet enn nei.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?
Nei, det er det mange misforstår, sushi betyr ikke fisk. Sushi betyr "eddiktilsmakt ris" og fyllet og måten man lager det på kan varieres. Så vegansushi eller vegetarsushi kan du godt kalle det.
|
|
|
#14 |
|
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?
Ah, da har jeg smakt sushi på ordentlig likevel, da! Dette visste jeg ikke.
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Jeg har kjøpt salmalaks, så det blir sashimi.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Jeg spiser ganske ofte sushi, både hjemmelaget og take out. Siden jeg er den eneste i familien som spiser det blir det ikke så ofte helgemat.
Du har hele rett i at sushi ikke betyr rå fisk. Men det er ikke navnet på risen heller. Sushirisen heter shari. Sushi er en samlebetegnelse på retter laget med ris tilsatt smakstilsatt eddik (sushi-su) sammen med en bit fisk, kjøtt, grønnsaker eller annet. Det betyr noe sånt som sur smak, syrlig og har historiske røtter i fermentert mat. Sikkert en måte å lagre fisk på, man pakket fermentert ris rundt den.
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Nei, tror ikke det. Men har det stadig vekk. Knotten elsker sashimi, og det gjør jeg og. Mannen spiser det, mens Knøtteliten er skeptisk til alt annet enn brød med leverpostei.
|
|
|
#18 |
|
Ute på tur
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Ikke denne helgen, for vi hadde take away sushi/sashimi på torsdag.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Når jeg ikke gidder å lage sushi, for det er jo litt tidkrevende, så kjører jeg en latmannsversjon som overhodet ikke er det samme men som er fantastisk godt allikevel. Jeg bruker tortillalefser smurt med aioli og har i det samme fyllet som jeg bruker i sushien, altså bbq-marinert og stekt tofu, og strimler av avokado, agurk og mango, gjerne også vårløk. Ruller tett sammen og deler i biter ala maki. Kan også bare deles i to eller være hele. Hele familien elsker disse, jeg laget en haug til et selskap en gang og de forsvant i løpet av et kvarter.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du spist / kommer du til å spise sushi i løpet av denne helgen?Det eneste som tar ekstra tid i forhold til din versjon er koking av risen, og den koker jo seg selv.
|
![]() |
|
|