|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kvinner og deltid og LO
Det du skriver her tror jeg må være et ulitmate beviset på hvor ekstremt rike, bortskjemte og egoistiske endel er her i landet. Latterlig at man bidrar til felleskapet? Fy søren.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg er enig med Tallulah kjenner jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolute Beginner
|
Vi har familiemedlemmer som ønsker å leve i fred og ro utenfor samfunnet. I teorien ønsker de å være selvberget med mat og klare seg uten den vestlige verdens forbrukermønster. I praksis greier de det ei. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Og jeg kjenner litt på det, og jeg prøver å lære ungene mine det, at med rettigheter kommer plikter. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg blir provosert fordi hun snakker som om det å få en 100% jobb er noen en "bare kan få" i helsevesenet er langt fra noe en kan forvente seg.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg finner det latterlig å anta at alle uansett situasjon vil forsake tid med barn/ tid med partner/ generell livskvalitet for samfunnet. Hva slags martyrtanker tror enkelte at folk går rundt med? De burde virkelig få en dytt ned av sin høye hest. Sist redigert av Dronningen : 31-05-13 kl 16:17. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg synes ikke tanken om å levere det samfunnet trenger er så latterlig. Jeg tror nok våre barn kommer til å måtte tenke mer i den retning, og jeg lurer ofte på hvordan den generasjonen vi oppdrar kommer til å få det etter hvert som de blir voksne og eldre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Sv: Kvinner og deltid og LOHele samfunnet er bygget på en fellesskapstanke så da blir det helt absurd å kalle det latterlig at man forsaker en del av de tingene man selv har aller mest lyst til for å bidra til samfunnet. Det er faktisk en forutsetning for vår felles livsstil og vår felles livskvalitet at folk er innstilt på å bidra til fellesskapet.
|
|
|
#9 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kvinner og deltid og LOVi har begge jobbet noe deltid i perioder, jeg forstår godt fordelene ved å gjøre det. Men da må det også gå an å si at det er en egoistisk avgjørelse. Ikke gå i vranglås om andre påpeker fordelene ved å bidra til fellesskapet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Shake it out!
|
Enig. Man kan ikke få pose og sekk. Jobber man mindre, tjener man mindre og betaler mindre skatt. Da blir det mindre, både personlig og for samfunnet. Helt klart.
|
|
|
#11 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mannen min kunne tenkt seg å jobbet 90% en periode, men det er helt uaktuelt for en Mann å få i hans bransje. Han ønsket det for å få mer tid med ungene (han er hjemmefra 07.15 til 18.15). |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Hva mener man her med å "bidra til samfunnet"? (Dette spørsmålet går egentlig til alle som syns at man må bidra til samfunnet ved å jobbe 100%, ellers er man egoistisk eller bør ikke få ta del i samfunnets goder på lik linje med de skikkelige folka som jobber 100%.)
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
BNP, det er det man måler verdiskapningen som. Ikke skatteinntektene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg forstår det slik at BNP brukes som mål på verdiskapning, rett og slett fordi man ikke har noe bedre mål. Jeg syns det er et mål som har noen svært dårlige sider. For eksempel:
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg håper virkelig at folk flest setter mer pris på å leve i velferdssamfunnet enn som så. Det har ikke noe med martyr å gjøre, det har med at man ønsker å bidra til at alle har noenlunde like rettigheter til utdannelse, til helsehjelp og til alle de goder og rettigheter som velferdssamfunnet genererer.
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kvinner og deltid og LOOm en tenker "samfunnet" som en litt stor, grå masse kan jeg for så vidt forstå at ens egen kjernefamilie teller langt mer. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jøss.
|
|
|
#18 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Og det er jo ikke alle som velger å la være å jobbe, og dermed velger å ta konsekvensene. Noen har ikke alltid et valg.
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og deltid og LOJeg har ikke lest det fulle og hele utspillet til LO-lederen, men fyrte meg ganske godt opp over de tabloide overskriftene.
|
|
![]() |
|
|