|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?
Jeg aner ikke, og det er sikkert ulikt fra kommune til kommune, men vi fikk i hvert fall tilbud om foreldrekurs på BUP etter diagnose var satt. Riktignok var dette undervisning i og rundt barn med denne typen utfordringer, og ikke generell "foreldreopplæring", naturlig nok, men vi fikk også utveksle erfaring i foreldregrupper og vi opplevde dette som veldig nyttig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sjekk Lærings- og mestringssenteret ved ditt nærmeste sykehus/helseforetak, i så fall.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?Ja, litt som at veldig mange kunne hatt stor nytte og glede av et lavterskel terapitilbud (enten personlig terapi, parterapi, familieterapi eller annet).
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 22-08-13 kl 08:50. Årsak: skrev visst lavnivå først :knegg: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Freudian slip, kanskje?
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Jeg hadde gjerne kontaktet barnevernet, jeg, hvis det var de som satt på tilbudet, men jeg gjør det ikke i dag, for jeg vet at barnevernet ikke på noen måte har ressurser til å prioritere de utfordringene som vi har og at det ville være en totalt bortkastet henvendelse. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?Hva med «lavmåls»?
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?Lavnivåtilbud finnes det på så mange andre områder, så jeg tror vi greier oss med det som er.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?I bydel Gamle Oslo finnes Familiehuset, som er et lavterskeltibud til familier med små eller litt større utfordringer: http://www.bydel-gamle-oslo.oslo.kom.../familiehuset/
|
|
|
#12 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?Ingen som ikkje er glad i vanlig, norsk friluftsliv blei godkjent?
|
|
|
|
#13 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?Jeg ser poenget ditt. Og det hadde absolutt vært en fordel med kursing for alle.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvorfor trenger ikke alle foreldre i landet godkjenning før de får barn?Vi har vært på foreldreveiledning og hos barnepsykolog uten at det føltes særlig alvorlig, det var bare en telefon til helsesøster om at "vi sliter litt akkurat nå, føler at vi kunne trengt litt hjelp" og hun svarte med "dette kan vi tilby, hva har du lyst på" og jeg fikk vel en 4-5 alternativer. Som da bare er midlertidig hjelp tilpasset vår situasjon, uten å blande inn hverken barnevern, bup, lege eller noe som helst annet. Bare litt hjelp til oss. Og vi er i utgangspunktet skikkelig gode foreldre, altså.
|
![]() |
|
|