|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2013
![]() |
Sv: Mobilfri skole?
Haha, jeg også, men da har jeg også stått i en halvtime på en trikkeholdeplass i regnet og ventet på en venn som var sent til et møte, og ingen måte å kontakte ham ... så ja, det kan gjøres, men er det virkelig bedre? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobilfri skole?Ja. Synes vel spesielt du bør ta innlegg 39.
|
|
|
#5 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Mobilfri skole?Noen nye erfaringer her siden sist? Fra (særlig) ungdomstrinnet. FAU vurderer hvor vi står i dette, og veldig mange er positive til at en spørreundersøkelse blant foresatte er veien å gå. Er det? Manglende mobilbrukskompetanse tror jeg jammen er ganske jevnt fordelt på både kjønn og alder...
|
|
|
#6 |
|
ctrl+z
|
Jøss, kommenterte jeg ikke dette sist?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mobilfri skole?Ungdomsskolen her er mobilfri, det gjennomføres slik: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Mobilfri skole?Vi har innført mobilhotell på skolen med svært godt resultat. Elevene leverer inn mobilen i starten på første time og får den igjen før de går hjem. De får selvsagt mulighet til å ringe foresatte om nødvendig, de får også sjekke ang viktige meldinger om de grunngir hvorfor. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Gitt dette innlegget som kom like før (som jeg ble sittende helt
|
|
|
#10 |
|
~~~~~~~
|
Slik er det hos oss også, det var litt surmuling de første dagene av skoleåret, men det fungerer finfint. Tilbakemeldingene er at elevene nå er mer sosiale og aktive i friminuttene. Veldig god erfaring. Elev i 8. trinn.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mobilfri skole?Inntil vi har en PC til alle elevene våre er jeg i mot mobilfri skole. Det er ganske ofte at vi må ty til mobilene til elevene når vi skal jobbe med oppgaver. Der finner de også fasiter til matteboka vår, i tillegg til at vi legger ut mye på Facebooksiden til elevene våre. Ofte er det ting som er delt ut, som de har rotet bort osv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Sv: Mobilfri skole?Barneskolen vår er (selvfølgelig) mobilfri. Enten avskrudd i sekken eller levert inn.
|
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Mobilfri skole?Her skal ungdomsskolen bli mobilfri til høsten, visstnok. Min 13-åring er veldig mot, men majoriteten av elevene syns det er en god ide. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Mobilfri skole?Så du er fortsatt mot? Eller mente du motsatt?
|
![]() |
|
|