|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine får uansett pakker på den kalenderen mormor har brodert til dem. Det legger begrensninger på størrelse og tyngde på pakkene (men ikke mer enn at man kan jo pakke inn en lapp hvor det står noe om hvor de skal lete)
|
|
|
#42 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Får barna selv velge julekalender?
|
|
|
#43 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Får barna selv velge julekalender?I år øyner jeg for første gang på 16 år sjansen til å slippe å lage pakkekalender |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Hva med å kjøpe legokalender, pakke den om til pakkekalender. Husk pakke inn både legoposen og bruksanvisningen bak på luka! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?lillesøster er fast bestemt på LPS- kalender, så då får ho det. Storesøster ynskjer at eg skal laga til ho, og er innforstått med at det ikkje vert store pakkar kvar dag. Eg forstår ho godt, ho er i ein alder der ho ynskjer kalender, men ikkje finn nokon som frister.
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine er så langt fra hverandre i alder at de stortsett har helt forskjellige behov så her forskjellsbehandles det over en lav sko. 13 og 8 åringen velger selv der vil den ene ha pakke og den andre ha ferdig, minste velger vi for (snart 3.)
|
|
|
#47 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg hadde i hvertfall ikke giddet å sitte og pakke om en hel legokalender. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du ikke bare spørre de hva de ønsker seg da. Han er vel stor nok til å vite hva en legokalender inneholder, og hva han eventuelt går glipp av om han velger bort pakkekalender. Det blir jo ikke noe forskjellsbehandling da, begge får jo velge. Eventuelt så kan jo minsten din få en ekstra pakke hver søndag f.eks siden legofigurene er små. Så lenge de får det servert på forhånd kan man vel unngå "krangling" i etterkant |
|
|
|
|
|
#50 |
|
lettere utlada
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Her kom gutta forrige dagen og spurte "Mamma? Tror du Julemusene kommer med pakker før jul nå og?" (Jada, vi lar ungene leve på livsløgner her...julemus og nissen
|
|
|
#51 |
|
Tja...
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg trenger konkrete tips til 24 gaver som kan passe til mine gutter uten at jeg blir helt konkurs. Må inn og søke på eBay nå mens det fortsatt er tid..
|
|
|
|
#52 |
|
Eppur si muove.
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg søkte bare på stocking filler, party loot bag eller party favour. Da kommer det opp mange treff. I Ebaytråden har jeg lagt ut linker til en del av det jeg har kjøpt fra Ebay (som kanskje kan gi deg søketips, men mine gutter er yngre enn dine da). Noe av dette er Angry Birds blyanter, viskelær og tatoveringer, klistremerker, vaskekluter, små opptrekkbare roboter, lommelykter, blyantspissere, LED-lys som skifter farge til badekaret, lysende piratarmbånd, Biler-armbåndsur, hoppebønner, dinosaurstempler og dyretannbørster.
|
|
|
#53 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg synes alt jeg "kan" kjøpe til minstemann er i kategorien ræl.
|
|
|
|
#54 |
|
Eppur si muove.
Sv: Får barna selv velge julekalender?Er det så fælt om det er ræl da? Mitt mål med julekalenderen er ikke at alt skal være nyttig eller vare i årevis. Det skal være kos og moro, og de elsker de små gavene. Så får det heller være at de slenger i en lekekasse om et par uker. Hjemmelaget kalender blir det du gjør den til. Vi har kjøpt både puslespill, bøker o.l. i julekalenderen, ting som fremdeles blir lekt med og lest. De magiske vaskeklutene er fremdeles i bruk og innholdet i en Duplopakke som lillebror fikk lekes fremdeles med, for å nevne noe. Kjøpekalenderene er jo ikke mindre ræl. 90% av innholdet i fjoråret Legokalender blir ikke lekt med og slenger bare nederst i legokassene fordi det var såpass intetsigende.
|
|
|
#55 |
|
lettere utlada
|
Vet du, jeg er HELT enig! Jeg bryr meg nøkken om det er 'nyttig' alt det de får i kalenderen. Noe nyttig og fornuftig får de jo i tillegg, men de elsker smågavene som for mange andre er "ræl".
|
|
|
#56 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Får barna selv velge julekalender?Elsker det i nøyaktig 24 timer, til de får neste ræl... |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Eppur si muove.
Sv: Får barna selv velge julekalender?Men da er det jo ikke verre enn at man lar være å ha julekalender hjemme. Det er ikke som om alt voksne gjør er så varig, nyttig, fornuftig eller hva det må være. Gleden man får i det lille øyeblikket kan ha stor verdi i seg selv. Den sjokoladen jeg spiste i går kveld var hverken varig, nyttig, fornuftig eller billig, men jeg elsket den i de 5 minuttene den varte og kommer til å spise sjokolade igjen ved en senere anledning.
|
|
|
#58 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Får barna selv velge julekalender?Vi har sjokoladekalender. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg har prøvd litt forskjellig, men vi ender nok med sjokolade i år. Eventuelt med Redd barna sin i tillegg til familien på deling.
|
|
|
#60 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er ikke så veldig stor forskjell på det og å pakke inn 24 andre pakker.
|
|
![]() |
|
|