Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å gå rundt på fly

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 21:12   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gå rundt på fly

Jeg kjenner at jeg blir temmelig provosert over hvor enkelt mange synes det skal være. Og hva har charter med dette å gjøre? Vi reiser med rutefly ganske mye oftere enn charter, så dette spiller overhodet ingen rolle.

At barn skal sitte i ro 4-5 timer, og dette regnes for kortere distanse, er ikke noe jeg kan skrive under på. Her må vi i midtgangen selv på en snau times flytur. Og ja, jeg er forberedt. Det kan heldigvis mine medpassasjerer også bevitne. Her er mat og nye leker, men når lillegutt er på fly så er det å rusle rundt det aller mest spennende.

Han er ikke to år enda, så det nytter ikke å forklare han hvorfor. Litt gråt kan jeg også tåle, men jeg makter rett og slett ikke å holde ham fast. Han står i bue og hyler, sparker i setet foran osv. Jeg kan absolutt ikke holde ham med makt over lengre tid.

I bilen sitter han stille. Det har han skjønt. Han har forstått at han ikke kommer seg ut når selene blir tatt på. Han har ikke skjønt at han må sitte på fanget under en flytur.

Så vi går i midtgangen, og jeg velger å tro at dette er til det beste for alle.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 21:20   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er utrolig hvor forskjellig man kan være. For meg er det akkurat motsatt. Vel, når det gjelder min egen unge er det ikke snakk om å være ellevill i midtgangen (og det er heller ikke snakk om "litt gråt", men vræling), det er snakk om å gå litt fram og tilbake med henne så lenge hun ikke er i veien for noen. Men jeg har aldri vært utsatt for andres barn heller, som har vært så elleville i midtgangen at jeg heller ønsket at de satt i ro og gråt.

Det kommer jo selvsagt alltid an hvor gammelt barnet er. Men jo, jeg synes faktisk at man burde ha lært større (les: ikke babyer) at man må sette seg på flyet, og ikke kan gå rundt. Jeg tror neppe et barn vræler i tre timer hvis det ikke får gå rundt, forresten. De gir seg nok etterhvert uansett. Jeg snakker selvsagt ikke om et barn som leier mammaen sin og går opp og ned midtgangen to ganger før det setter seg igjen. Men om barn som får lov å bevege seg helt fritt rundt i flyet så snart skiltet for sikkerhetsbeltet er blitt slått av. Jeg flyr som sagt mange ganger i året og har opplevd dette mange ganger.

Tro meg, jeg har en hyyyyyler og vræææææler selv, men likevel får hun ikke gå rundt. Jeg synes selv det er forstyrrende, og tillater det derfor ikke mine barn. Og siden vi flyr ofte, og jeg er konsekvent på det, så har vi unngått store kriser. Selv om storesøster lurte veldig på hvorfor de fem franske barna fikk lov å løpe og leke i midtgangen i to timer, mens hun selv måtte sitte i ro.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:02   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sitter stort sett med beltene på, og de får ikke gå rundt i midtgangen. Og ang. det å forstyrre andre - sist vi reiste til Spania så var det en familie som hadde med en bærbar PC som de viste film på. Uten headset. Med lyden på full guffe. Gjett hvem som ble gal? Og jada, jeg spurte flere ganger om de kunne skru ned fordi det var plagsomt, men da skrudde de ned bittebittelitt, for så å skru opp igjen etter ti sekunder. Foreldrene bare himlet over hvor vanskelige vi var.

Gammel 09-05-07, 16:04   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi sitter stort sett med beltene på, og de får ikke gå rundt i midtgangen. Og ang. det å forstyrre andre - sist vi reiste til Spania så var det en familie som hadde med en bærbar PC som de viste film på. Uten headset. Med lyden på full guffe. Gjett hvem som ble gal? Og jada, jeg spurte flere ganger om de kunne skru ned fordi det var plagsomt, men da skrudde de ned bittebittelitt, for så å skru opp igjen etter ti sekunder. Foreldrene bare himlet over hvor vanskelige vi var.

Nå "gleder" jeg meg svært til årets ferie.

Gammel 09-05-07, 16:25   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av grunnene til at vi ikke reiser charter. Slike ting som flere av dere beskriver skjer som regel ikke på rutefly, i vært fall meget mer sjelden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 16:43   #6
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelen, min opplevelse var på rutefly.

Gammel 09-05-07, 16:48   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner plutselig hvorfor jeg kan reise såpass mye som jeg gjør uten problemer. Jeg er veldig tolerant når det gjelder slike ting, det skal veldig mye til før jeg fyrer meg opp eller irriterer meg over hva folk rundt meg gjør. Veldig behagelig i grunn.

Jeg har ellers ikke merket meg noen ulikheter i antall irritasjonsmoment på rutefly vs charterfly. Men som sagt, jeg lar meg ikke irritere så mye uansett, så det kan jo ha vært masse annet som andre har irritert seg over da.

Det som plager meg aller mest på fly (eller kollektivtransport generelt) er folk med sterk kroppslukt. Men det har ikke noe med barn på fly å gjøre da. De lukter som regel ikke (i allefall ikke så lenge om gangen )

Gammel 09-05-07, 18:57   #8
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er folk som skal på do og kabineansatte som skal gjøre jobben sin, så nei.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 19:52   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bare flydd korte innlandsturer på en time. Det er vanskelig npk da å holde han på setet hele turen. Men jeg gjør det, bortsett fra en gang han stakk av...
På lengre turer ville jeg nok tatt han med på en rusletur, mye bedre det enn at han hyler og skriker.

Gammel 09-05-07, 22:50   #10
Alan
Hypokonder

Alan sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Alan er litt kul
Standard

Mine barn får lov til å gå i midtgangen så lenge de ikke er til bry. De får ikke lov til å løpe, men snakke/flørte med andre barn og flyverter gjør de. Det er godt for oss alle at de kan bevege seg litt, heller det enn sukker. Den tabben gjorde jeg bare en gang.....

Gammel 09-05-07, 22:56   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå som jeg er gravid (og forrige gang jeg var det), så følte jeg at jeg må gå litt rundt omkring. Jeg lot som jeg stod i dokø og gjorde knebøy, men lot alle "snike" foran meg. Ja, jeg vet at jeg ser ut som en komplett idiot.

Snuppa har foreløpig holdt seg i ro på flytur, men jeg er spent på hvordan hun skal klare over 4 timer til Tunisia om et par uker. Tidligere har vi vært skikkelig dårlige foreldre og lurt i henne postafen slik at hun kan sove seg gjennom det meste av turen. Men det begynner å bli nesten ett år siden, og jeg vet ikke om det er noe lurt lenger. Men endeløs vandring rundt i midtgangen tror jeg vi skal forsøke å unngå.

Gammel 09-05-07, 23:59   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er outsider med Lille*My, Tinetoff og Missa her. Sneipen får gå i midtgangen på lengre turer, og det synes jeg er helt uproblematisk. Jeg vandrer også mye selv, gravid eller ikke. :anarkist:

Hylende og vrælende unger som sperres fast i setet for enhver pris er vel det eneste jeg ikke har særlig sansen for. Forøvrig kan man gjøre som man vil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 10:03   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Jeg kan jo nevne at jeg sto omtrent hele veien til London en gang, fordi ryggen kranglet. Men det var uten barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.