|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Om småbarn og klærFor en merkelig artikkel i Altaposten, den utviklet seg jo til den reneste tekstreklamen for PompDelux (som jeg forøvrig ser på som snobbeklær, selv om det skulle være motvekt i denne sammenhengen). Hun Rannveig vet jeg ikke om jeg orker å kommentere.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Om småbarn og klær
Er pomp deluxe snobbeklær? Eneste grunnen til at jeg kjøper det er at det er pangsalg et par ganger i året og da blir det innmari billlig.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Om småbarn og klærHva er merkeklær da? Det er jo merkebevissthet også blant mange av de som ikke er så opptatt av buerberry med venner, bare at da er argumentet at det er bedre kvalitet. Polarn o pyret, småfolk, molo, reima, ticket to heaven og bergans er også merker. Jeg vil påstå at jeg velger merker som jeg har erfaring med gir meg god kvalitet i forhold til pris, men jeg er helt sikkert påvirket av omgivelsene. Selv om de jeg jobber sammen med har et ekstremt nøkternt forbruksmønster mhp klær og utstyr til barn, så der ville man ikke akkurat fått plusspoeng i margen av å kjøpe luksusmerker til barn.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om småbarn og klærPomp deluxe har da vitterlig jeg og til gutta mine, kjøpt på "homeparty" via jobben. Akkurat det klarer jeg ikke se på som snobbeklær.
|
|
|
#6 |
|
ctrl+z
|
Nemlig. For meg er det omtrent som en bilulykke, jeg må bare kikke litt selv om jeg vet jeg ikke burde.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Om småbarn og klærStilen på Pomp delux snobbete?
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærJeg har også råd til merkeklær, men det er uaktuelt å kjøpe så dyrt og unødvendig. Jeg er heller ikke misunnelig på dem som gjør det. Det er mer himling over hvor teit jeg synes det er (uten at det er en høyverdig holdning). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: Om småbarn og klærJenteklærne jeg har sett har en helt annen stil enn HM hvertfall, derfor har jeg lagret det sim snobbete. Det er sikkert noen år siden.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om småbarn og klærDet eksisterer selvsagt merkepress i alle grupper, men det fenomenet som bekrives her ser jeg på som litt usofistikert. Litt sånn "chav", nesten.
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Sv: Om småbarn og klærJeg tenker at om man har råd til å bruke 4-5000 på en jakke til en fireåring bør man gi minst 3500 til :sett inn organisasjon som jobber med noe viktig: og nøye seg med en jakke til maks 1500.
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om småbarn og klærJeg skjønner ikke helt at disse bloggene er så populære heller, jeg |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Om småbarn og klærKanskje jeg skal lese fotballfrues tips om fødebag |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Om småbarn og klærJeg innrømmer at jeg hadde kjøpt dyrere klær om jeg hadde hatt veldig god råd. Ikke chanel, Hilfiger, Prada og dess like, men holdt meg til PoP, småfolk, Katvig og slikt. Klær jeg liker som er komfortable og slitesterke. Og mye som jeg synes er fint i klare farger uten hello kitty og cars på. Nå kjøper jeg Reimadress (på salg), nøstebarn mellomlag og innetøfler. Jeg synes det er dyrt nok og sikkert også dyrere enn nødvendig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Om småbarn og klærJeg kjøper merkeklær til barna mine. Jeg kjøper ikke Burberry og Dior, fordi jeg, som Tally sier, synes det er ganske harry/chav med store, synlige logoer- og tøyet er uansett ikke det jeg synes er pent.
|
|
|
#16 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Om småbarn og klærJeg har på reiser bevisst gått inn for å finne et par enkeltplagg fra store motehus til barna. På f.eks Harrods i London eller KaDeWe i Berlin. Jeg synes nemlig det er stas med mote og kjente merker, og har forsvart meg selv ved å tenke at det jo da egentlig bare blir som en Souvenir fra byen jeg er i.... Til dags dato, så har jeg ikke klart å overvinne galskapsfølelsen over å kjøpe en Chanel-genser til 2500 kroner, helt bort til kassa. Det handler på ingen måte om hva andre måtte mene eller at lysten ikke er der, det handler rett og slett om at jeg fornuftsmessig ikke klarer å bruke en hel ukes matbudsjett på enkeltplagg.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om småbarn og klærHelt fjernt fra mitt miljø, men nok ikke fjernt fra mitt gamle oljemiljø.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærHvorfor ikke bare slappe helt av å drite i hva alle andre mener og synser.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Om småbarn og klærNei, eg har ikkje kjent på noko behov for å kjøpe merkeklede til borna. Ikkje til meg sjølve heller. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Pøsh. Nå leser du meg med vrangbriller. Det var vel heller flere andre i tråden som strengt tatt satte det i sammenheng med å være så urteit at man kan bruke penger på merkeklær. Også må jeg bare si at jeg overhodet ikke blir fornærmet over andres meninger om dette.
|
![]() |
|
|