Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-14, 10:00   #41
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp, Middagshjelp, men hvor er Klesvaskhjelpen?!

Hadde jeg vært rik hadde jeg hatt hjelp som vasket, støvsugde, ryddet og brettet klær. *drømme*
Mannen tar seg av klesbretting her, og klærne ser ut deretter. Men jeg har valget å få det brettet akkurat sånn jeg vil...altså måtte gjøre det selv, eller å la klesskapene se virrete ut men la mannen fortsette å brette. Jeg lukker øynene for rotete klesskap!

Det verste med klesvasken her er at vi må ned i kjelleren. Jeg hater den trappen...en sånn gammeldags smal, bratt trapp. Det er så tungvint!

Gammel 16-02-14, 10:28   #42
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er så utakknemlig jobb, å vaske klær. Og jeg mistenker at vi vasker unødvendig mye, ungene skifter støtt. Jeg prøver å si at man kan bruke en bukse i flere dager om den ikke er flekkete. Men det havner stadig i skittentøyet. Og enda har jeg bare to unger, tenker med gru på de som har enda flere. Og kommer man "on top of it" så nytter det ikke å hvile på laurbærne, da er helvete løs igjen før man rekker å si vaskemaskin.

Gammel 16-02-14, 10:36   #43
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er så utakknemlig jobb, å vaske klær. Og jeg mistenker at vi vasker unødvendig mye, ungene skifter støtt. Jeg prøver å si at man kan bruke en bukse i flere dager om den ikke er flekkete. Men det havner stadig i skittentøyet. Og enda har jeg bare to unger, tenker med gru på de som har enda flere. Og kommer man "on top of it" så nytter det ikke å hvile på laurbærne, da er helvete løs igjen før man rekker å si vaskemaskin.

Her ble det litt bedre etter at vi fikk vaskemaskin med 11 kg kapasitet. Litt enklere med skippertak da.

Jeg kan ikke fordra å sortere før vask, henge opp, ta ned, sortere igjen etter person og så brette. Men dessverre må det jo gjøres med 3 barn i huset. Vi vasker også alt for mye som egentlig ikke har blitt skittent og jeg har en fireåring som skifter klær sånn ca. 5 ganger hver dag og lar dem ligge igjen i hauger på gulvet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 11:02   #44
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det verste med klesvasken her er at vi må ned i kjelleren. Jeg hater den trappen...en sånn gammeldags smal, bratt trapp. Det er så tungvint!

Det må jeg også. Ettåringen er så innmari klengete og utforskende på en gang nå, så går jeg ned alene blir det hyling, og tar jeg henne med blir det vaskemiddelutforsking og trappeklatring og dobørstejakt og jeg vet ikke hva. Det blir ihvertfall ikke vasket så mye klær når hun er våken.

Gammel 16-02-14, 11:03   #45
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Egentlig gjør det meg ingenting med sortering, oppheng og bretting.. Ihvertfall ikke om jeg får gjøre det i fred.

Gammel 16-02-14, 11:30   #46
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er så utakknemlig jobb, å vaske klær. Og jeg mistenker at vi vasker unødvendig mye, ungene skifter støtt. Jeg prøver å si at man kan bruke en bukse i flere dager om den ikke er flekkete. Men det havner stadig i skittentøyet.

Jeg tar det ut av skittentøyskurven, jeg da. Helt uaktuelt og unødvendig med ny bukse hver dag når man er 9 år, som min er.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 15:10   #47
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns forsåvidt ikke det er så ille å vaske klærne, det verste er å henge opp og brette klærne. Jeg har en plan om et skippertak når ungene skal til faren neste helg.

Gammel 16-02-14, 15:35   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker for 2,5 personer og har også et fjell. Men vi bruker jo håndklær, sengetøy, treningstøy.... er mye som må vaskes separat.

Men å vaske er jo en sagablot i forhold til å henge opp og sortere etterpå...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.