Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 16:11   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Jeg oppfatter folk som skriver innlegg uten store bokstaver, noenlunde korrekt tegnsetting, med altfor mange smil osv, som en smule dumme og jeg tar de sjeldent seriøst. Bortsett fra i fnisefjasediskusjoner. Jeg regner med at de da er i sitt element og at jeg har noe å lære.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:03   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle ønske at jeg hadde hatt et godt skriftspråk og vært flink til å formulere meg skriftlig, men jeg sliter litt der, (har mye skrivefeil også). Leser og skriver altfor lite, hadde jeg begynt å lese mer så tror jeg det kunne bedret seg.

Men jeg vet ikke om jeg vil bedømme mennesker utifra hvordan de formulerer seg skriftlig, Jeg har tidligere hatt en god del brevvenner og har mer enn en gang blitt skikkelig overrasket da jeg har truffet vedkommende, og det både positivt og negativt.

Gammel 04-10-06, 22:29   #3
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Utrolig bra eksempel, Myrsnipa!

Jeg er også av den oppfatning av språkbruk påvirker den subjektive oppfattelsen av personen bak nicket. Det har også gitt meg noen overraskelser når jeg har møtt folk IRL.

Når det gjelder smilybruk må jeg vel innrømme at jeg ofte bruker det. Kanskje ikke såå mange i hvert innlegg, men noen ganger forklarer de mer enn ord. Sånn sett lurer jeg på om jeg havner i intelligensbåsen din, Myrsnipa.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 18:52   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kom jeg for sent til å være med på den seriøse delen av denne tråden også.

Men et bilde av rompa mi skal jeg nå alltids kunne fikse.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 19:12   #5
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Så kom jeg for sent til å være med på den seriøse delen av denne tråden også.

.

Gammel 07-10-06, 18:53   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Altfor seint ute til den alvorlige diskusjonen har jeg skjønt, men jeg må si at jeg bruker mange smilier i innlegg som er ment som humoristiske og nesten ingen i innlegg av alvorligere grad. Det har jo noe med hvordan man vil at andre brukere skal lese innlegget man skriver.

Jeg har forresten vanskeligheter med å konsentrere meg om innhold i innlegg hvor alt heter dem og hun. Altså dem i subjektform og hun i objektsform. Jeg vet at det er et fenomen som brer seg, men jeg liker det ikke.

Min rompe tar seg overhodet ikke godt ut for tiden. Har nemlig vært på etegilde i Frankrike.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:08   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Min rompe tar seg overhodet ikke godt ut for tiden. Har nemlig vært på etegilde i Frankrike.

Den lille rompa di kan da umulig ta skade av et fransk etegilde!

Jeg synes sånne "Jeg og (eller enda verre; ) skal snart ha en ny , bare vi får hatt litt "-innlegg ikke virker spesielt smarte. Og husker dere hun som illustrerte et av barna sine med -smileyen i signaturen? Kostelig!

Sist redigert av Harriet Vane : 07-10-06 kl 23:17.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:11   #8
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den lille rompa di kan da umulig ta skade av et fransk etegilde!

Jeg synes sånne "Jeg og :mann: skal snart ha en ny :baby: , bare vi får hatt litt :sengekos: "-innlegg ikk virker spesielt smarte. Og husker dere hun som illustrerte et av barna sine med :bonk: -smileyen i signaturen? Kostelig!

hva er :bonk: -smily?

Gammel 07-10-06, 23:13   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Den ser slik ut: Fin til sitt bruk, definitivt, men kanskje ikke for å representere ett av barna sine?

Gammel 07-10-06, 23:15   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den ser slik ut: Fin til sitt bruk, definitivt, men kanskje ikke for å representere ett av barna sine?

Morsom smiley :kidoki:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 07-10-06 kl 23:17. Årsak: Håper ingen så det som sto her før jeg endret.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 23:16   #11
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

stakkars unge.

Gammel 07-10-06, 23:18   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Jeg hadde blitt fornærmet om moren min illustrerte meg ved hjelp av en sånn!

Gammel 08-10-06, 11:44   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja... Jeg ligner vel egentlig ikke på avataren min, men den sier noe om meg. I tillegg var det den første avataren jeg klarte å få godkjent på et annet forum (trenger vel ikke nevne hvilket), jeg slet litt med å forminske de hersens bildene.

Min avatar gir nok også litt feil inntrykk: folk i nettverden tror nok at jeg er mer fotballgal enn det jeg egentlig er (i RL). Altså: er fotballinteressert, men har ikke en del av gressmatten til Brann Stadion i blomsterpotte i stuevinduet. Sover heller ikke i Brann sengetøy. Når sesongen er over (og gullet er vårt ) skal jeg la avataren min hvile til april. Da bytter jeg til denne:
http://images.google.no/images?q=tbn.../liverpool.jpg
Nåde den som stjeler avataren min - de skal få kjenne at jeg er litt ond!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:55   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt bruk av smilyer liker jeg da

For ellers kan innleggene bli så laaange og litt sånn tunge å lese.. noen smilyer spriter opp litt

Men er enig i at dialekt kan være tungt å lese, farger likeså.

Men føler det går greit og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:14   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å likne på avataren min i allefall.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Litt bruk av smilyer liker jeg da

Det tror jeg de aller fleste gjør også. Det er når det tar helt overhånd og erstatter mange av ordene det kan bli litt problematisk å lese.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:12   #16
Klatremus
Aktiv

Medlem siden: Oct 2006
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kjenner av og til igjen mennesker på nettet, og da undrer jeg meg ofte over hvor annerledes de fremstår på nett enn irl.

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:13   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Klatremus, her.

Jeg kjenner av og til igjen mennesker på nettet, og da undrer jeg meg ofte over hvor annerledes de fremstår på nett enn irl.

Det har jeg opplevd mange ganger også.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:17   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også helt klart veldig lik avataren min, Ryli! :hes, sensuell stemme:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:18   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hender jeg forandrer avatar etter hvilken jeg synes er fin for tiden.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:35   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg er også veldg lik avataren min :smask:

Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.