|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Også er det jo stor forskjell på å overvinne angst som voksen og som barn. Da er det jo nettopp viktig å trå litt varsomt for at denne tannlegeskrekken ikke skal få sette seg i kroppen.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Bergen Nord tannlegesenter i Åsane er veldig god på tannlegeskrekk og tilbyr også narkose (til voksne). Anbefales!
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Hvordan gikk det?
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Helt med på din tankegang Lille meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Tipper hun kan få Dormicum før behandling. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Joda, det er bare å ta seg sammen og gjøre det, faktisk. Og det må unger lære seg. Men det betyr ikke at det er kjærlighetsløst, omsorgsløst eller skjer med pisk eller tvang.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Jeg ser absolutt hva du mener, HV.
|
|
|
#8 |
|
superbruker
|
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Jeg kan love deg at mitt barn med tannlegeskrekk og generell skrekk for alt som har med munnen å gjøre ikke slipper å gå til tannlegen fordi at han har lammende angst for det. Tvert i mot så har måtte gå en gå del oftere enn andre barn. Det er måten du skriver på som provoserer meg. Man snakker selvsagt med barnet om at dette er noe man bare må gjøre. Jeg skjønner at du aldri har sittet på et tannlegekontor med et barn som er så fra seg av redsel at han driver med selvskading og driver med høylytt selvstimulureing i form av å sparke i gulvet, slå i veggene og utagerer. Selv om han har fått beroligende medisin. For å så oppleve av andre tannleger/ansatte på tannlegekontoret kommer ut på venteværelset og ber gutten ta seg sammen og være stille hvis ikke kan han bare gå. Når jeg jobber beinhardt for at han i det hele tatt skal bli på venteværelset og komme seg inn til tannlegen. Det handler ikke om å ta seg sammen når man har så preget/lammet av angst. For å si det sånn. Det var siste gangen vi var der. Nå går han til spesialist. De første gangene klarte han ikke å komme seg på tannlegekontoret. Det var museskritt. Det tar tid. Det krever enormt mye av barnet, foreldrene og tannlegen. Det er ikke bare å ta seg sammen. Det handler om så mye mer enn å bare ta seg sammen. Det er å forenkle problemet.
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Det er vel ingen som har sagt at et barn med tannlegeskrekk skal slippe å gå til tannlegen? Men det går an å prøve å finne løsninger som gjør besøket mest mulig komforabelt for barnet for å unngå å forsterke skrekken. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Løsningen til Neket synes jeg hører ut som det beste forslaget i tråden her.
|
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Håper det gikk bra med jenta di, SR. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Ville bare kort oppdatere.
|
|
|
#13 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Haster: Noen med peiling på tenner her?Uff jeg har tannlegeskrekk, så vet godt hvordan det fungerer gitt.
|