|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?I og med at to av dem har fått, så må jeg vel svare ja på dette spørsmålet. Poden fikk bling da han var 5 (nå er han 13 og har den ennå), storesøster fikk da hun var 4 1/2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?Jeg fikk hull i ørene til 5-årsdagen min. Har aldri hatt traumer med det og heller ingen problemer.
![]() |
#43 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?Akkurat når det gjelder hull i ørene, har jeg hørt at allergi kan fremprovoseres dersom man tar hull tidlig. Jeg har ikke lest det selv, så om det stemmer vet jeg ikke.
![]() |
#44 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?Ikke med det første nei. Han har ikke forhandlingsrett før han blir tenåring.
![]() |
#45 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?Bare lurer på hvorfor man er mer utsatt for nikkelallergi når man tar hull i ørene som barn? :uvitende: |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?
Mine første var i kirurgisk stål, som jeg etterhvert reagerer på. Det gjør jeg også på sølv, og "billige" gulldobber. At det står nikkelfritt på det betyr stort sett ikke at det er 100% nikkelfritt, det er det vel skrevet før i tråden at det kun er titan som kan skilte med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Der er jeg også. Min er 2 år og har ikke kommet lenger enn at hun synes det er rasende festlig å turne/henge/dra i mine store øreringer. Au! Hun får bestemme selv, men da skal hun være såpass stor at hun i hvert fall klart og tydelig kan si "mamma, jeg vil ha hull i ørene!".
![]() |
#48 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?Jeg kjenner en som driver med akupunktur, og han lar ikke barna sine få hull i ørene. Det er en del punkter i ørene som kan være temmelig uheldige å treffe. I tillegg til dette er jo faren for allergier. Niesene mine har fått hull i ørene tidlig, og det er ikke få ganger de har hylt fordi øredobbene har festet seg i noe, eller at de har mistet nok en dobb. Jeg ser en hel del bakdeler, og ingen fordeler i det hele tatt faktisk. Så nei. Her blir det ikke hull i ørene på en god stund enda. Jeg ser for meg 10 år som en mulig aldersgrense, men det er jo ikke sikkert hun vil ha hull i ørene engang. Snuppa selv synes det er fint med ørepynt, og jeg svelget en liten kamel, og kjøpte magnetdobber på glitter. De bruker hun av og til. Det kan jo være et ok kompromiss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har det. Jeg har allergi, ikke nikkelallergi og kan bruke alt av fake og juggel uten at det gir utslett. Verk hadde jeg aldri, heller ikke søsteren min, som fikk hull i ørene samtidig som meg.
![]() |
#51 |
frakoblet
|
Selvsagt. Jeg kommer til å drøye så lenge jeg kan med å ta hull i barna mine. Jeg forteller dem om risikoene og appellerer til fornuften. Heldigvis har jeg fornuftige barn.
![]() |
#52 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Jeg fikk hull i ørene (og ny klokke) da jeg var sju, og har siden hatt nikkelallergi. I mange år kunne jeg ikke bruke klokker, belter, andre smykker osv. Kjedelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
flisespikker
|
Titan er heller ikke 100% nikkelfritt. Og i en test Forbrukerrapporten hadde for noen år siden, hadde alle smykkene de testet - både av titan og kirurgisk stål - høyere nikkelinnhold enn tillatt. Du kan lese om det her (link til PDF-rapporten til høyre på siden).
![]() |
#54 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Ville dere tatt hull i ørene på barnet deres?Mi eldste fikk når hun spurte etter det selv og det var rundt 6-7 års alderen. Ho er ikke plaget med allergi og vi er påpasselig med at øredobbene er nikkelfri og av ekte vare. Ho går heller ikke konstant med de i ørene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|