|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Edru på fest | |||
Jeg har det like gøy som ellers. Ingen forskjell. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 26,53% |
Jeg har det ganske gøy, men litt forskjell er det. |
60 | 40,82% |
Jeg føler meg fort litt utenfor. Ikke like gøy. |
33 | 22,45% |
Jeg trives ikke med det. |
15 | 10,20% |
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe
Det er nok noe med at folk flest ikke har noe pasjonert forhold til fisken sin, mens alkohol for veldig mange (enten man liker det eller ikke) har en ganske stor betydning i livet, i alle fall i visse sammenhenger. Fisken gjør så vidt jeg veit ikke noe med hvordan folk oppfører seg eller føler seg, mens alkohol har en helt annen rolle som stemningsskaper - for mange. Jeg synes ikke det er rart at folk kan "undre seg" (som jo har blitt litt av et belastet uttrykk) over hvorfor andre gir avkall på denne gleden som f.eks. vin innebærer for en del av oss.
![]() |
![]() |
#2 |
Curlingkone
|
Har du ikke hørt begrepet spis torsk så blir du dorsk?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å, men DET er heller ikke uproblematisk altså!
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeJeg har ikke sertifikat engang. Problem solved!
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeJeg undrer meg like mye over folk som ikke spiser sjokolade og sushi som over at de ikke drikker champis. :hedonist:
![]() |
#6 |
intro
|
Jepp. (Når det gjelder folk som ikke spiser sjokolade og godteri, kan jeg godt innrømme at undringen nesten skjærer over i ergrelse.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeJeg trenger ikke rus av noen slag av sosiale årsaker. De gangene jeg drikker blir det sjeldent mer enn et par glass og det utgjør ingen forskjell med tanke på hvordan jeg opplever selskapet. Det som utgjør en forskjell for meg er hvor stor betydning rusen har i selskapet ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeEnig, folk som endrer seg veldig når de har drukket litt er vanskelige å forholde seg til synes jeg. Uavhengig av hva jeg selv har drukket.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeEnig med Katta og Guava. Jeg har veldig få venner som jeg opplever at endrer seg veldig når de drikker. Men jeg har hatt noen kollegaer som jeg oppfatter drikker for mye og endrer oppførsel. Og det påvirker veldig det forholdet jeg har til dem når de er edru også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Var det litt indirekte myntet på min beskrivelse av meg, eller tenker dere på spesielle personer dere vet om? Siden jeg beskrev meg som en som endrer meg før dette, så kunne det tolkes som om det generelt var noe negativt. Sist redigert av Dronningen : 26-09-14 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeJeg kan ikke si jeg kjenner noen som jeg synes endrer seg når de drikker, jeg.
![]() |
![]() |
#12 |
Eklektisk
|
Dette kan jeg signere. Og om noen skulle drikke litt mer enn de burde av og til, er jeg ikke fordømmende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeDe fleste blir vel bare litt forsterkede utgaver av seg selv, ja. Jeg vet kun om noen få som blir ubehagelige når de drikker, men de er forsåvidt ikke de mest behagelige når de er edru heller. Jeg kjenner ingen som snur helt om, liksom.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeJeg tenkte ikke på deg Dronningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eklektisk
|
Mine venner og bekjentskaper reagerer forskjellig på alkohol. Jeg sorterer ikke ut de som reagerer på en måte jeg ikke foretrekker. Og jeg synest det er kjempebra at folk blir mer avslappet og pratsomme når de drikker litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Det var da veldig til tolkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeDet gjør meg ingenting å ikke drikke alkohol, hverken på fest eller en rolig middag.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppePå fester der de fleste drikker og blir fra litt til ganske beruset så syns jeg det er gørr å nippet til cola hele kvelden.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeMiddager med vin skjer for øvrig ca 50 ganger for hver "fest", by the way. :gammal:
![]() |
#20 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppeJeg har det like gøy om jeg drikker eller ikke. Det som kan være utfordrende er år andre blir overstadig, det er ikke like gøy.
![]() |
|
|