Sv: Å være den som ikke drikker alkohol i drikkende gruppe
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Jeg tenkte ikke på deg Dronningen.
Jeg liker generelt ikke at folk endrer seg veldig når de drikker og det gjelder faktisk både om endringen egentlig er "positiv". Jeg hadde en gang en nabo som knapt våget å snakke med noen og var ekstremt sjenert og introvert. Jeg traff ham på byen og da var han veldig sosial og hyggelig. Det var jo i og for seg hyggelig å høre ham snakke, men med tanke på at han var like innesluttet i edru tilstand etterpå og igjen like pratsom i beruset tilstand syntes jeg ikke det var så positivt i sum.
Jeg har også for mange år siden vært på et bedriftsjulebord hvor enkelte eldre folk ble veldig sentimentale, såpass sentimentale at jeg tenkte at dette var noe de egentlig ville angre på. Sånt er ubehagelig.
Så jeg foretrekker å være sammen med mennesker som ikke trenger rus for å løsne. Nå finnes det grader av dette selvsagt og er det snakk om små nyanser har det ikke mye å si, men jeg synes sjeldent rusen gjør folk morsommere å være sammen med.
Mine venner og bekjentskaper reagerer forskjellig på alkohol. Jeg sorterer ikke ut de som reagerer på en måte jeg ikke foretrekker. Og jeg synest det er kjempebra at folk blir mer avslappet og pratsomme når de drikker litt.
Men at du ikke synest det er greit for meg, selvsagt. 
|