Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Adams matkasse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-15, 08:43   #41
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Adams matkasse

Jeg fikk en sms i går der de skrev at de håpet jeg var fornøyd med fruktkassen og at om jeg ønsket det, så kunne jeg legge inn det som fast tillegg til matkassen.

Svarte, som sant var, at med den kvaliteten som var på frukten vi fikk på mandag, så var det lite trolig at vi ville bestille det senere. Fikk da raskt svar om at det var lagt til en gratis fruktkasse til neste leveranse også!

Fornøyd med den servicen ihvertfall!

Vi hadde forresten sesampanert laks med ris og agurk/mangosalat i går, det smakte veldig godt, og det var nok til 3 voksne, en 17 åring og to små (som riktignok ikke spiser veldig mye )

Gammel 04-03-15, 09:44   #42
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde frikadellene i går. Jeg delte opp poteter og gulrøtter kvelden før, så det sparte jeg endel tid på, og jeg fikk hjelp av Snuppa til å rulle bollene. Det var helt ok egentlig. Men jeg skjønner hva dere mener med lite grønnsaker - til fire porsjoner var det beregnet to gulrøtter. Jeg lagde med tre, og vi spiste opp alt, selv om det var poteter og frikadeller igjen til en restemiddag. Jeg syns forresten også det var ganske mye poteter. 800 gram poteter til fire porsjoner, er ikke det ganske mye? Snuppa koste seg med å lage kjøttbollene da, så det var et pluss.

Fruktkassen vår var helt grei, men mangoen som var med var dårlig, så jeg måtte skjære bort halvparten. Jeg har sendt bilde av den til Adam nå, så får vi se hva de sier.

Ungene lekte forresten så fint sammen med selve kassen (tomkassen) i går kveld at det nesten var grunn nok til å fortsette. De hadde både bil, hus og barnevogn.

Gammel 04-03-15, 10:17   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes både Godt Levert og Adams beregner veldig mye poteter. Vi har alltid poteter igjen til et ekstra måltid.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 10:58   #44
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vi har nå prøvd både Adams matkasse, og Godt levert i noen uker, og ungene ber på sine knær om at det må ta slutt.

Mine er ikke overvettes de heller. Denne uken har jeg originalkassen i tillegg. I dag skal jeg servere gulrot og linsesuppe. Det kommer til å bli protester. Men vi har bare kasse hver tredje uke, rett og slett for å slippe litt stress med planlegging i blandt og for å få inspirasjon og nye smaker. Så det overlever de, hver tredje uke!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 11:18   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes både Godt Levert og Adams beregner veldig mye poteter. Vi har alltid poteter igjen til et ekstra måltid.

Det har vi også, vi spiser veldig lite av det, så har vel til et par måltider ekstra. Det er i grunnen uproblematisk siden vi har kasse annenhver uke stort sett, da bruker vi det bare i andre middager. Poteter holder seg jo en stund.

Det er vel vi voksne som er mest fornøyd med kassene hos oss også, men særlig minste har utvidet repertoaret noe enormt de siste ukene, så det er veldig positivt. Eldste er like kresen uansett, så vi tenker at når vi både får hjelp til nye ideer, ingredienser levert på døren og mer variasjon for oss voksne og minste, er det verdt det. Så får vi håpe eldste følger med på lasset etterhvert.

Gammel 04-03-15, 11:26   #46
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Mine er ikke overvettes de heller. Denne uken har jeg originalkassen i tillegg. I dag skal jeg servere gulrot og linsesuppe. Det kommer til å bli protester. Men vi har bare kasse hver tredje uke, rett og slett for å slippe litt stress med planlegging i blandt og for å få inspirasjon og nye smaker. Så det overlever de, hver tredje uke!

Ja, jeg tror vi også går ned til noe sånt. Vi har bare tre dager i uka nå, men det er ikke alltid vi har fått brukt opp dét engang. Jeg kjenner også at jeg ikke liker å lage mat jeg ikke har lyst på, så det hender rett som det er at jeg overkjører kassa. *i-landsproblemer*

Gammel 04-03-15, 11:27   #47
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

DetDet er vel vi voksne som er mest fornøyd med kassene hos oss også, men særlig minste har utvidet repertoaret noe enormt de siste ukene, så det er veldig positivt. Eldste er like kresen uansett, så vi tenker at når vi både får hjelp til nye ideer, ingredienser levert på døren og mer variasjon for oss voksne og minste, er det verdt det. Så får vi håpe eldste følger med på lasset etterhvert.

Eldste hos oss spiste det meste før også, men han er kjempeglad i matkassene og liker det aller meste veldig godt, har også blitt mye flinkere til å spise blandet mat, som var der han sviktet før. I tillegg elsker han for eksempel kapers nå, noe moren hans hater, derfor ble det aldri kjøpt .
Lillesøster spiser i mye større grad rent kjøtt og fisk enn før.

Gammel 04-03-15, 11:37   #48
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste hos oss spiste det meste før også, men han er kjempeglad i matkassene og liker det aller meste veldig godt, har også blitt mye flinkere til å spise blandet mat, som var der han sviktet før. I tillegg elsker han for eksempel kapers nå, noe moren hans hater, derfor ble det aldri kjøpt .

He-he, det fikk vi også denne uka. Jeg er ikke særlig glad i det sjøl, og som ventet hatet ungene det (de er ellers ikke spesielt kresne).

Gammel 04-03-15, 12:39   #49
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Kapers! Det liker nok ingen voksne heller. Lillesøster hos oss har virkelig overrasket, i forrige uke jafset hun i seg rødspette med rød pesto. Det er så gøy å se! Vi kunne sikkert fått til det på egenhånd, men for oss har det hjulpet med et lite dytt for å få mer variasjon.

Gammel 04-03-15, 13:05   #50
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

He-he, det fikk vi også denne uka. Jeg er ikke særlig glad i det sjøl, og som ventet hatet ungene det (de er ellers ikke spesielt kresne).

Jeg synes det er GRUSOMT (! og jeg liker nesten alt). Mannen og storebror deler kjapt et glass .

Gammel 04-03-15, 13:15   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, kapers er så godt! Men de må være små.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 13:30   #52
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kapers er godt, syns vi to vaksne

Gammel 04-03-15, 14:43   #53
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg tror vi også går ned til noe sånt. Vi har bare tre dager i uka nå, men det er ikke alltid vi har fått brukt opp dét engang. Jeg kjenner også at jeg ikke liker å lage mat jeg ikke har lyst på, så det hender rett som det er at jeg overkjører kassa. *i-landsproblemer*

Det er dette som holder meg igjen når det gjelder å forsøke slike matkasser - jeg orker ikke lage middager med innhold jeg ikke har lyst på den dagen. Dessuten høres det ut som om grønnsaksmengden er begrenset - jeg spiser veldig mye grønnsaker (minst halve tallerkenen, gjerne mer), og matkassen mister jo litt av poenget om jeg må handle inn og lage ekstra grønnsaker synes jeg. Ikke spiser jeg noe særlig poteter heller. De putter vel oppi godt med poteter og lignende tilbehør og har mindre kjøtt/fisk/grønnsaker fordi det er dyrere produkter.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 14:51   #54
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Vi har alltid planlagt middagene i forkant uansett, så jeg velger aldri middag ut fra hva jeg har lyst på. Og jeg har oftere lyst på Godt levert- middagene enn andre middager jeg har planlagt selv.

Gammel 04-03-15, 15:01   #55
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med å kunne velge synes jeg ikke er noe problem. Det er jo flere middager å velge mellom så om jeg ikke har veldig lyst på den ene en dag så tar jeg den andre. Og, som apan, så er jeg vant til å handle middag for flere dager, så da er det jo samme situasjon.

Jeg synes også at det er litt lite grønnsaker og pleier å supplere med en salat eller noe. Og sprer potetene utover til flere måltider. Med mindre det er båtpoteter, da må jeg alltid lage mer for det er jentene så glade i.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 15:02   #56
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg synes nettopp det å ikke planlegge middag ut i fra hva jeg har lyst på er noe av det beste, for da blir det så mye av det samme. Dessuten stemmer ikke nødvendigvis det jeg har lyst på overens med det de andre har lyst på, så jeg synes det er helt topp at "noen" har bestemt meny for størstedelen av uken. Vi har også planlagt uansett, og det gjør vi nå også, som i at vi plasserer rettene der de passer ut i fra hvem som er hjemme og hvor kompliserte de er å lage. Jeg synes det er lettere å planlegge de dagene vi ikke har kasse nå, og vi har dessuten mye rester, så vi får flere middager ut av nesten alt vi lager.

Gammel 04-03-15, 17:16   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det har vært mer enn nok grønnsaker enn til 50% av måltidet, men noe er jo bakt inn i sausen og sånn. Det hjelper sikkert at vi er tre stykker også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 17:32   #58
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Helt ok med grønnsaker, men jeg supplerer siden jeg er så glad i bønner og linser.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 21:32   #59
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har alltid planlagt middagene i forkant uansett, så jeg velger aldri middag ut fra hva jeg har lyst på. Og jeg har oftere lyst på Godt levert- middagene enn andre middager jeg har planlagt selv.

Det er derfor vi prøver Adam også, fordi jeg uansett må gjøre jobben med å planlegge og handle inn for en uke av gangen. Og det er utrolig praktisk å få det levert på døra for meg som ikke har bil.

I dag har vi hatt halvparten av fiskekakene med poteter, blomkålpuré og karamellisert løk. Snuppa elsket puréen, men likte ikke løken. Lillebror spiste nesten all løken sin, men likte ikke blomkålen. Jeg likte alt.

Gammel 04-03-15, 23:24   #60
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt tre ukers opphold og jeg savner middagskassene. Selv med fire matbutikker med godt utvalg rett rundt hjørnet og alle muligheter.

Adams mat ringte meg og tilbød kasse med rabatt- men der var det mye misforståelser og det kom ingen kasse til avtalt tid. Sendte epost og fikk etterhvert klarhet i at det tilbudet jeg påstod å ha fått på telefon ikke eksisterte.. Irriterende.

Jeg går tilbake til Kolonihagen tror jeg. Eller godt levert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.