|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var rødruss i 91 og var med på det aller meste bergensrussen arrangerte + på treff i kongeparken. Vi hadde russebil, dress, sko, genser, jakke, kort - det aller meste altså. Vi startet festingen tidlig på høsten, hadde ørten knuter i lua, drakk enorme mengder med alkohol og tok for oss av det annet kjønn. (Jeg fikk kjæreste det året, så jeg roet meg heldigvis på den fronten.) vi drev ikke med hærverk, "kun" fyll og sex. Jeg gikk ned minst en karakter i de fleste fag og hadde ingen tanke for at russetiden en gang var over og hva da, liksom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var rødruss i 95 og var med på akkurat så lite at jeg egentlig like godt kunne latt være, det var mest et pliktløp. Noe var jo gøy da selvfølgelig, men det var mest sånn jeg hadde funnet på med venner likevel. Og den gangen lå tentamener strødd inni russefeiringa slik at noe særlig feiring var inkompatibelt med å fullføre skolegangen brukbart.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var en aktiv russ med fest og fyll og knuter og ølkassa og døgning og russebil og russekort og det meste egentlig.
|
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg skulle egentlig vært russ i `88 men jobbet i bank og hadde heldigvis vett på å starte på vg da jeg var 20, da kom bannkrisa og jeg fikk 6mnd lønn for å slutte så jeg rakk akkurat å søke vg skole til 1.mars det året. Jeg var en "rik" student.
|
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var rødruss i 97, og var vel med på det meste. Vi var 27 jenter som hadde buss, og vi var på Tryvann og på Lillehammer. Det ble en del knuter og ting og tang i lua, men ikke noe overdrevet fyll og tull fra min side. Jeg syntes Tryvann egentlig ble litt krampaktig, så jeg dro tidlig fra noen av treffene der. Skolearbeidet gikk fint gjennom hele russetiden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Rødruss -96. Jeg hadde russedress og brukte den på skolen i mai, var med på to russekroer i forkant. Selve russefeiringen hoppet jeg over, var kun med i toget på 17.mai. Etter eksamen hadde vi fire bestevenninnene i klassen en skikkelig fest.
En, to, tre, fire What you give is what you get in return. Sist redigert av Susse : 08-05-15 kl 00:41. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Søt og rar
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var en anorektisk, stillferdig og edru russ uten venner.
|
|
|
#8 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Blåruss i 95, Jessheim VGS - vi hadde en diger russebuss som vi hadde leid, var vel 8 stk tror jeg? Vi var med på treff og sånn, jeg hadde type som var noen år eldre, så jeg tok det relativt med ro, og jeg var mye plaget med streptokokker og styr den tida der, så jeg ble jo selvsagt syk etter russetreff på ringbanen på Gardermoen, natt til 1.mai med 8 kuldegrader etc.
|
|
|
#9 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Kristenruss med en sinnsykt hektisk sosialt program. Vi la alle våre arrangementer utenom russearrangementene, og jeg var med på alt på alle fronter utenom Kongeparken og dess like. Det var ufattelig moro, vi gjorde veldig mye gøy. Noe av det kom nok av et behov for å markere hvor gøy det kunne være å være russ uten alkohol, men det funket faktisk. Jeg gikk på en relativt krevende linje, så det var i tillegg hektisk i skolesammenheng. Hadde jeg bare hatt et snev av den energien i dag... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Midt på treet vil jeg si. Festet en del,men skulket aldri skole eller dro på russetreff. Hadde en tur til Trondheim i en gammel Transit. Der satt jeg og Cuya blant annet og ble nesten kullosforgiftet. Hadde det gøy da og endte med en enorm forkjølelse og feber på eksamen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?
Den bilen .... At den hang sammen!! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
WF: BNBE
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Russ 99, med en ganske rolig russefeiring. Hadde russedress og var med på det som skjedde lokalt, men ikke noe særlig mer enn det. Jeg feiret vel mer at jeg var på vei bort fra bondelandet, jeg var møkklei.
|
|
|
|
#13 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var rødruss, men med sugerør i luen (dvs ikke drikke alkohol gjennom russetiden - ikke slik som andre steder, hvor det var noe sånt som så og så mye alkohol på så og så kort tid. Jeg fikk noen high five's for å si det sånn - og det var ikke på grunn av knuteregelen jeg hadde innfridd |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tatt på
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var russ på slutten av 90-tallet og gikk i en oppsamlingsklasse som ville ha generell studiekompetanse. De aller fleste av oss hadde jobbet noen år etter yrkesfaglig videregående av forskjellige årsaker og noen hadde stiftet familie også. Jeg var samboer og deltok på ganske mange festligheter. Det var en i klassen som kjørte van til daglig og den var rød, så vi kjørte i den av og til selv om vi var blåruss.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Rødruss-92, Møre og Romsdal.
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var rødruss i 94, og var på Hamar som flere her der vi festet blant verneverdige bygninger (hvilken tanke var det egentlig?). Jeg var på en bil med jentene i klassen, og vi var ganske moderate alle sammen alkoholmessig. Det var en del styr med bilen, den ble dyttet utfor en skråning på Tryvann og frontruta knuste en gang. Mest pes egentlig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var edru blåruss i 98, ikke på bil, og tok altså relativt uskyldige knuter.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var en meget aktiv rødruss i 2002. Vi var en vennegjeng som spleisa på russebil (alle hadde jobber og betalte selv) som vi malte og reparerte for en del tusenlapper. Den varte nesten ut russetiden - tror den stoppet om kvelden 16. mai og gikk aldri igjen. Planen var at jeg skulle starte på et langt studie etter russetiden, og derfor ville jeg ta den helt ut og bli ferdig med "vill" festing før studietiden. Jeg hadde to jobber ved siden av skolen, og den ene var praktisk nok på nattklubben som arrangerte de fleste russekroene våre så jeg fikk jo med meg alle disse på den ene eller den andre måten (jeg koste meg like mye edru som full så det var ingen problem om jeg måtte jobbe under noen av russekroene). Vi startet med de første russekroene allerede på høsten, og utpå våren ble det gjerne fest både torsdag, fredag og lørdag. Drakk meg aldri fra sans og samling, men prioriterte mindre tid på skolearbeid og gikk ned sånn ca 1 karakter i alle fag, men hadde kalkulert med at det gikk greit å komme inn på det studiet jeg ville fordet så det var uproblematisk sånn sett. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?Jeg var russ i 96, og hadde egentlig aldri hatt noe til overs for tullete adferd, vannpistoler, lure/plage andre, et.c, så det var uaktuelt at jeg skulle fire noe på dette da jeg selv var russ. Jeg var med på fester, drakk alkohol og hadde det moro, men samtidig var jeg veldig bevisst tentamener og eksamener som kom. Jeg møtte han som er mannen min i russetida, og husker tilbake på ukene som spennende og morsomme. Men det var ikke busser, treff, bråk, et.c. Man visste hvem alle var, og det var generelt mer fokus på å ha det morsomt, enn at det skulle være så voldsomme opplegg. Jeg fikk knute i lua for dikt i avisen, og det var vel det. Sist redigert av Dronningen : 08-05-15 kl 12:19. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Spin-off: Russ - hva slags russ var du?
Jeg var også rødruss i 1982! Sågar russeformann for det som den gangen var Norges største, rene rødrusskull!
|
![]() |
|
|