|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Klart det er «sprøyt». Men for MEG merket jeg forskjell, og de kan lik så gjerne være tilfeldige de, det er ikke en forskningsbasert uttalelse jeg kommer med.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan leser du det ut av denne?
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Mulig Frøy tolket denne dithen? Selv om jeg nok ikke tror Esme mente akkurat det.
Og så skrev jo jeg noe om det. Men selv om jeg merket forskjell på mine to menn, så sier jeg jo ikke at det ER sånn.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Jeeez.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har ikke master, bare nok studiepoeng til å ha en master og vel så det. Jeg skjønner ikke helt at du kan lese det ut av denne tråden. Det er dog veldig mange med høy utdannelse her, og mange av de har svart her. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Enig. Det finnes folk med høy utdanning som nesten ikke evner å se utenfor sitt fagfelt, og det finnes folk uten utdanning som ser nær sagt hele verden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Det er min erfaring også. Folk med høy utdanning kan av og til bli litt høye på seg selv og folk uten høyere utdanning kan av og til ha unødvendig dårlig selvtillit mtp eget kunnskapsnivå. Jeg må med skam melde at mine egne uutdannede foreldre har et langt høyre kunnskapsnivå enn meg på mange, mange områder. Og jeg som er lærer og alt.
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Joa, men på gruppenivå så er det jo stort sett sånn at folk med høyere utdanning er mer oppegående enn de uten. Det er ikke noe å krangle på det, men man skal alltid ha med seg at et individ er noe annet enn en gruppe, og ikke ha for sterke fordommer før en har blitt kjent med personen.
|
|
|
#9 |
|
|
Klabert. Så jeg prøver å ikke se på de som har (i mine øyne) veldig "lette" utdannelser som slubberter som bare har lest kosefag for å få studielån de kan drekke øl på og billige leiligheter, men være åpen for at de også kan være hardtarbeidende bra folk med teft, driv og sosial intelligens. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nemlig. Mannen og jeg har et vennepar som består av to høyt utdannede mennesker, som er trivelige og morsomme og har veldig mye kunnskap innenfor sine fagfelt, men som vi synes det er vanskelig å føre en samtale med, fordi de har null (virkelig, null) popkulturelle referanser. Vi på vår side er opptatt av hvordan popkulturen og massemedia påvirker oss og omgivelsene, og henviser stadig til internettfenomener, musikk og filmer i ulike samtaleemner, og de aner stort sett ikke hva vi snakker om, så vi blir sittende å forklare referansene i stedet for å komme videre i samtalen.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnÅ, jeg syns den kommentaren bare var supermorsom (siden vi har samme greia her i huset
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg lover forresten på tro og ære at jeg har truet mine sønner med arveløshet om de skulle droppe ut av VGS som sin mor. Datteren som er på vei er det ikke så farlig med, hun kan jo bare gifte seg med en rik lege. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#14 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 02-06-15 kl 02:55. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Be happy!
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg og mannen har samme utdannelse, men når vi ble sammen hadde han en bachelor og jeg ingenting. Han er dog sjef og jeg er fotsoldat, så det er han som drar inn pengene. Jeg har derimot beholt vettet, heldigvis.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMannen og jeg møttes da jeg var uutdannet, han er dannet |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Be happy!
Sier du at man må ha en master for å bli et bra menneske?
|
|
|
#19 |
|
Tøff
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMannen har utdannelse, jeg har kun vgs. Jeg leser mye mer enn ham, det har jeg alltid gjort, og jeg leser mye forskjellig. Jeg plages mer av min mangel på skolegang enn han gjør. Jeg tror han gruer seg til jeg blir bioingeniør og enda schmartere enn jeg alt er. Det kommer til å bli grådig mye klining! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har master i regnskap og revisjon og har alltid elsket å studere! Han har fagbrev-IKT, finnes ikke glad i å studere men er utrolig praktisk anlagt. Han har jobbet seg oppover, og er forbi mange kollegaer med master lønns- og ansvarsmessig. Lønnsmessig så begynte han å dra veldig innpå helt til jeg skiftet jobb. |
|
|
|
![]() |
|
|