|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: EAT-konferansen
Jeg vet det. (Men jeg trodde dette var noe som hadde skjedd for mange år siden - og uavhengig av EAT? Jeg vet at dette skjedde etter de giftet seg og jeg vet at han har sagt i intervjuer at dette er på grunn av hun har påvirket han, og det er jo kjempeflott! Men jeg trodde som sagt at dette hadde skjedd forut EAT.)
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EAT-konferansenFin om dere som legger inn linker kunne sagt et par ord om hva linkene omhandler.
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Vet ikke om det er innafor, men her er teksten.
|
|
|
|
#4 |
|
Permakulturell
|
Sv: EAT-konferansenVel. EAT bidrar i hvert fall til økt fokus på bærekraft - på godt og vondt. Debatt rundt hvordan prosjektet gjennomføres og hva det konkret skal bidra til er bra. Det økte fokuset er fantastisk! For oss som jobber med bærekraft på grasrotnivå er det helt rått hva de får til mediemessig. Heia, sier jeg! Og heia debatten! Kanskje det er et av delmålene til EAT-konferansene?
|
|
|
#6 |
|
Permakulturell
|
Sv: EAT-konferansenIkke hos meg - ikke hvis det på sikt får Nestlé til å skifte fokus. Jeg har alltid ment at det er veldig nyttig og ofte effektivt å påvirke både fra utsiden og innsiden.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
At Nestlé får være sponsor er med å kaste miljøglans over en aktør som er kjent for å være alt annet enn miljøvennlig. Påvirke og samarbeide med Nestlé? Ja, gjerne! La de være med å fronte konferansen? Nei, det er skivebom.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Permakulturell
|
Sv: EAT-konferansenJo da, enig der. Jeg må innrømme at jeg ikke har sjekket sponsorlisten så godt.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: EAT-konferansenHer syns jeg Rolness endelig har greid å skrive en leseverdig kommentar, som jeg er enig i. Helt uten å dra inn kjønn og utseende!
Som en av mine favorittmatbloggere sier:
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Enig. Jeg synes også dette var en og kommentar.
|
|
|
|
#12 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: EAT-konferansenJeg har en mening om EAT. To faktisk.
|
|
|
#13 |
|
guru advisor
|
Sv: EAT-konferansenJeg likte denne kommentaren fra Andreas Viestad, og det er nok fordi jeg har veldig lite sansen for Rolness: ( det betyr ikke at jeg ikke deler litt av det kritiske synet på EAT som du tenker, noen.) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
This is normal!
|
Jeg synes det blir veldig feil å stemples som "godhetsmotstander" fordi man kritiserer EAT. Det er rett og slett ikke all aktivisme er av det gode. Noe er kun imagebygging.
|
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Sv: EAT-konferansenHar dere sett Facebookinnlegget til Jo Alexander Gjerpe som har forsøkt å lage klimaregnskap for Stordalenparet? Jeg synes dette understreker poenget mitt godt. Dette er et par med et vanvittig høyt privatforbruk. Da blir troverdigheten lik null.
Men selvfølgelig, det er viktig at vi andre spiser mindre kjøtt og lever mer miljøvennlig.
|
|
|
|
#17 |
|
Permakulturell
|
Sv: EAT-konferansenJeg har snudd i saken, og er enig med Rolness i mye av hans kritikk.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: EAT-konferansenKonferansen bærer jo preg av green-washing. Store organisasjoner med dårlig miljøsamvittighet kan delta her, og dermed unndras kritikk. De bidrar jo!
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EAT-konferansenDet er vel ingen som er uenig i konklusjonen som kommer fra EAT-konferansen, det er vel bare det at budskapet kommer fra Stordalen. Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør, liksom.. Dagbladetartikkel
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
This is normal!
|
Sv: EAT-konferansenDette synes jeg var et veldig dårlig svar fra Gunhild Stordalen på kritikken som har kommet, og lavmålet var følgende:
Det finnes jo faktisk en mellomting mellom den livsstilen hun har og et liv fri for fester eller ferier. Og jeg har både fester, ferier, glede, moro, stas og jubalong i livet mitt jeg, selv om jeg har kuttet flyreiser til ca. null og prøve å forbruke lite.
|
|
![]() |
|
|