Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge på vegger i gangen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-15, 10:16   #41
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på vegger i gangen

Abonnerer.

Gammel 05-07-15, 11:00   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

It takes a forum to decorate a house.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-15, 13:41   #43
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

It takes a forum to decorate a house.

Gammel 05-07-15, 14:09   #44
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har nettopp malt soverommet i kalk, og er kjempefornøyde. Nydelig mot helhvit. Ikke veldig lys da.

Jeg har jo enda ikke spurt FP om hvilken farge jeg skal ha på soverommet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 12:32   #45
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Om du ser etter noe annet enn grått: jeg har nettopp malt minstens rom i Minty Breeze, en grågrønn farge som også er helt fantastisk vakker mot hvitt.

Vi maler panelet i gangen (krinkelkrokgang med flere dører og svingende trapp) i Soft Mint (1706-G15Y), som ikke er så ulik Minty Breeze (2005-G20Y). Karmer og gammelt brystanel (fra sent 40-tall, tror jeg ) i klassisk hvit - nydelig i kombinasjon med soft mint.

Gammel 06-07-15, 12:51   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror minte breene blir for mørk for det rommet, ja. Soft mint er nok bedre. Og kalk er det mørkeste du kan ham tror jeg.

Du skal likevel ikke undervurdere hvor mye det har å si at tak, lister og dører blir hvite, altså!

Gammel 06-07-15, 15:19   #47
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morgendis s1500-n har jeg "overalt" hjemme der jeg ikke har det grått. Den ser så og si hvit ut, og er nydelig som kontrast til Matrix S6000-N (som er en nesten svart gråfarge som nok er veldig lik skiferfarge, i hvert fall ikke lysere). Vi fikk den anbefalt av interiørgutta våre som beskrev den som verdens mest universelle lyse farge som går til alt og kræsjer med minimalt - og jeg synes det stemmer.

Men da ville jeg tatt alt i den fargen - både vegger, tak og listverk - det er utrolig fint å ha alt i samme farge, og veldig undervurdert som effekt* - da slipper man å tenke på hva som passer til, og istedet leke litt med blankegraden. Matte vegger, blanke karmer og halvblankt tak feks. Vi har gjort det på begge barnas soverom, som har panel på vegger og tak - og alt i S1500-N bare med forskjellig blankegrad. (Og så har de hver sin selvvalgte kontrastfarge i sovealkoven, hhv knall turkis og korall. Fordelen er at man da kan endre fargene på en helg og vips ha "nytt" rom, og det er veldig populært.)

*) Jeg trodde feks de var fulle som ville male vinduer og lister i samme mørke Matrix-farge som veggene i spisestuen - for selvsagt måtte vinduets lister og karmer da være lyse? Men jeg stolte på dem, og de hadde rett.)

Sist redigert av Miss Norway : 06-07-15 kl 15:30.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 15:32   #48
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Morgendis s1500-n har jeg "overalt" hjemme der jeg ikke har det grått. Den ser så og si hvit ut, og er nydelig som kontrast til Matrix S6000-N (som er en nesten svart gråfarge som nok er veldig lik skiferfarge, i hvert fall ikke lysere). Vi fikk den anbefalt av interiørgutta våre som beskrev den som verdens mest universelle lyse farge som går til alt og kræsjer med minimalt - og jeg synes det stemmer.

Men da ville jeg tatt alt i den fargen - både vegger, tak og listverk - det er utrolig fint å ha alt i samme farge, og veldig undervurdert som effekt* - da slipper man å tenke på hva som passer til, og istedet leke litt med blankegraden. Matte vegger, blanke karmer og halvblankt tak feks. Vi har gjort det på begge barnas soverom, som har panel på vegger og tak - og alt i S1500-N bare med forskjellig blankegrad. (Og så har de hver sin selvvalgte kontrastfarge i sovealkoven, hhv knall turkis og korall. Fordelen er at man da kan endre fargene på en helg og vips ha "nytt" rom, og det er veldig populært.)

*) Jeg trodde feks de var fulle som ville male vinduer og lister i samme mørke Matrix-farge som veggene i spisestuen - for selvsagt måtte vinduets lister og karmer da være lyse? Men jeg stolte på dem, og de hadde rett.)

Jeg vet ikke helt om jeg er tøff nok til det, altså. Men det høres jo stilig ut.

Gammel 06-07-15, 15:42   #49
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det er så lys farge som S1500-N så er det ikke eksperimentelt i det hele tatt, altså. Det ser bare "helhvitt" ut, veldig fresh. Og det er jo ofte vanlig at listverk er litt blankere enn resten, så det er heller ikke noe man legger merke til egetlig.

Gammel 06-07-15, 15:46   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Missaløsningen er veldig lekker, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 17:40   #51
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal forsøke Missaløsningen på stuen, og tror den også kan fungere veldig fint på gangen din. Muligens med en kontrastvegg i "sval byggegrop", hvis du er så vennlig å opplyse om fargekoden .

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 18:54   #52
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Det er den famøse nevnt lenger oppe, Gaia.

Gammel 06-07-15, 20:48   #53
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, tusen takk! Jeg tror den kan fungere veldig godt på veggen mellom stue og kjøkken, som også er "TV-veggen".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:00   #54
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg malte Tåkedis fra Lady i gangen idag. Veldig fornøyd ��

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-15, 21:23   #55
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ah, tusen takk! Jeg tror den kan fungere veldig godt på veggen mellom stue og kjøkken, som også er "TV-veggen".

Den er fin, altså.

Gammel 08-07-15, 22:58   #56
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg har handlet maling.

S-0500-n i glansgrad 80 til tak, s-1500-n i glansgrad 05 til veggene. Halvblank s-0500-n til lister og dører, gulvmaling til dørene. Samme s-1500-n i kjellerstua, bortsett fra TV-veggen hvor maleren vil ha s-7500-n, men hvor "noen andre" vil ha "nå annja".

Er bevæpnet med kvistlakk, pussepapir, sperregrunn, ruller, maskeringstape og koster. Den hyggelige mannen på Obs Bygg mente at alle kunder burde være like godt forberedt til innkjøpene sine som jeg. Takk til FP for det.

Noen av dere som ville komme og male?

Gammel 08-07-15, 23:34   #57
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Anbefaler også et glass vin/sjokolade brukket i biter. Og tørkerull.

Gammel 08-07-15, 23:46   #58
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Tørkerull for å tørke tårer?

Gammel 08-07-15, 23:50   #59
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Tørkerull for å tørke tårer?

Eller svette. Men kanskje aller mest malingsflekker. :erfaren:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.