|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Leser
|
![]() Sv: Hva - om noe - er greit å tvinge andre til?
På akkurat det eksemplet du nevner kan du jo gjøre det selv?
![]() |
#42 |
By the Sea
|
Det svaret ventet jeg meg, selvfølgelig.
![]() |
#43 |
Leser
|
Tja, det var jo det som var litt av utgangspunktet mitt for tråden. Hva er det greit å tvinge andre til å gjøre? Hvis man er i en situasjon hvor noen ikke gjør noe (og man selv mener det bør gjøres noe), så har man i realiteten tre valg. Gjøre det selv, tvinge/presse/overtale/lure/overbevise den andre til å gjøre det eller la det være opp til vedkommende. Når det gjelder personlige ting (feks oppsøke lege) har man jo ikke muligheten til å gjøre det selv. Hvis mannen min er syk, hjelper det ikke mye at jeg oppsøker lege, så da har jeg i realiteten bare to valg igjen.
![]() |
#44 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva - om noe - er greit å tvinge andre til?Jeg "tvang" Teomannen til å begynne med sykkelhjelm etter at Frøkna ble født. Eller: jeg fortalte ham at han ikke fikk lov til å sykle med henne bakpå hvis han ikke brukte hjelm selv. (Med begrunnelsen: "Hva om du velter og Frøkna blir skadet og trenger hjelp, men så kan ikke du hjelpe henne, for du brukte ikke hjelm og ligger der bevisstløs eller død selv.") |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
flisespikker
|
Det er nettopp det. Man får liksom ikke flere alternativer selv om man ikke liker dem man har.
![]() |
#46 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva - om noe - er greit å tvinge andre til?Begrepet "nagging wife" har jo oppstått for en grunn, og jeg tror det vanskelig kan unngås å oppfattes slik til tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En liten avsporing bare... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|