Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Coops kaffebøll på Løkka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-15, 20:30   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg synes heller ikke de prøver å latterliggjøre, men de får fram et poeng.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 20:37   #2
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Stuntet tror jeg er myntet på slike som meg som egentlig ikke fatter at folk betaler 47,- for å drikke kaffe blandet ut i melk uansett merke eller kaffe.

Gammel 05-10-15, 21:44   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Beklager, jeg har ikke sett at de fremsto som liten og lokal, og sikkert tjente godt med penger på akkurat det. De burde støttet en god sak med overskuddet. Produktene er kjøpt og drukket, så kundene har fått noe for pengene sine.

Ut over det har de selvsagt lurt forbrukere som virkelig misliker Coop, jeg har møtt de som nekter å ta imot gratis bare fordi det er en bestemt avsender, de er lurt.

Men de som nå liker en enklere og billigere kaffe synes jeg ikke er lurt, det er jo bare en sann oppdagelse.

Gammel 05-10-15, 22:39   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var morsomt.
Det ville vært lkke morsomt om de hadde gjort det samme i vår Coop-dominerte kommune litt mindre urbant (underdrivelse) enn Oslo.

Jeg lurer på hvor mange helt unike bittesmå, direkteimporterende kaffebarer det er rundt omkring? Når jeg vandrer i Oslos gater er inntrykket mitt at det virkelig domineres av kaffebarkjeder, delvis av samme type som finnes i andre byer, med overpriset kaffe.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 22:59   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo nettopp det, det er ikke så mange, og det blir vanskeligere og vanskeligere å være uavhengig. Kaffebar, butikk, whatever. Jeg vil ikke ha en by med bare kjeder, og da hjelper det jo ikke at Coop mener at det bare er tull med små spesialistsjapper.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 23:30   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo nettopp det, det er ikke så mange, og det blir vanskeligere og vanskeligere å være uavhengig. Kaffebar, butikk, whatever. Jeg vil ikke ha en by med bare kjeder, og da hjelper det jo ikke at Coop mener at det bare er tull med små spesialistsjapper.

Gjør Coop det altså? Det klarer ikke jeg helt se.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 23:40   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Gjør Coop det altså? Det klarer ikke jeg helt se.

Jeg kan heller ikke se at det var hensikten. Poenget var vel at Coop-kaffen kunne være like god som spesialkaffe, samme hvor den serveres. Og tilbakemeldingene de fikk tyder jo på at det stemmer.

Gammel 06-10-15, 09:50   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan heller ikke se at det var hensikten. Poenget var vel at Coop-kaffen kunne være like god som spesialkaffe, samme hvor den serveres. Og tilbakemeldingene de fikk tyder jo på at det stemmer.

Det var vel nettopp poenget ja.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 17:20   #9
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette er min oppfatning også.

(Hilsen trønder som er vokst opp med å blande rød og gul Coopkaffe i kaffeboksen og "kainn itj du sætt åver kjel'n" til ettermiddagskaffe m/hjemmebakst så godt som hver dag! )

Gammel 06-10-15, 09:15   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg synes du leser Coop med veldig fiendtlig innstilte briller nå. Hvor har de uttalt at de har noe imot disse små spesialistsjappene? De ønsket å fremme sin egen kaffe, og jeg tenker at de i etterkant av dette stuntet har lyst til å si: "Se! Selv de kresne kaffesnobbene på Hipsterløkka synes at kaffen var er god. Da er den vel bra nok for deg også?"

Ikea hadde jo også nylig et stunt med en "ta med dine egne ingredienser og så lager vi middag til deg" på Grünerløkka, og selv om de var klare på hvem de var helt fra starten av, så ser jeg ikke helt forskjellen.

Gammel 06-10-15, 09:51   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes du leser Coop med veldig fiendtlig innstilte briller nå. Hvor har de uttalt at de har noe imot disse små spesialistsjappene? De ønsket å fremme sin egen kaffe, og jeg tenker at de i etterkant av dette stuntet har lyst til å si: "Se! Selv de kresne kaffesnobbene på Hipsterløkka synes at kaffen var er god. Da er den vel bra nok for deg også?"

Ikea hadde jo også nylig et stunt med en "ta med dine egne ingredienser og så lager vi middag til deg" på Grünerløkka, og selv om de var klare på hvem de var helt fra starten av, så ser jeg ikke helt forskjellen.

Jeg tenker som deg. Det er jo snakk om to ulike markeder, hvor det ene gjør et poeng av at det andre ser ut til å like deres produkter også. Jeg tror ikke det er Cielo Nidar føler de konkurrerer mot heller, for å snakke i trønderbilder, akkurat som Coop neppe ser en økokaffespeltdonutsbar i Oslo som en konkurrent til å selge kaffebønner til de tusen hjem.

(Hvis vi skal ta Coop for noe, så la oss heller ta dem for den intense kredittkortpushinga de bedriver.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 23:05   #12
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det det de vil?

Jeg tror den effekten eventuelt er minimal. Min umiddelbare reaksjon er vel mer at de utfordrer det som går på smak.

Folk som velger de små spesialsjappene velger det vel like mye Pga konsept som smak.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 23:38   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coop viser jo bare at deres enkle bøgda-konsept ikke skiller seg nevneverdig ut fra annet som slår an i hovedstaden. Jeg synes det var litt gøy og fortsetter å kjøpe kaffebønner på coop, kanskje med en følelse av av å kjøpe et hakket bedre produkt. Jeg tror ikke coop tenkte på å konkurrere ut småaktører over hodet. Dette er reklame mer enn noe annet. Litt mer praktisk utgave enn den kuttisme-reklamen til Rema for noen år siden, men visse likhetstrekk.

Noen som vet hva som skjer med den kaffebaren nå? Har de tatt den vekk?

Gammel 06-10-15, 09:07   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noen som vet hva som skjer med den kaffebaren nå? Har de tatt den vekk?

Jepp. to uker til sto det i avisen da jeg leste om det.

Gammel 05-10-15, 23:59   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dette har jeg ikke fått med meg i det hele tatt!

Jeg kjøper forøvrig Coop kaffe rett som det er, synes til og med at den er god.

Gammel 06-10-15, 09:28   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt har de ikke uttalt det. Jeg syns det er STOR forskjell på et stunt hvor du er ærlig om hvem du er, og et hvor du ikke er det. Selvfølgelig. Og spesielt i reklame, og spesielt hvor du får folk til å kjøpe varen din og markedsføre den videere i tro om st det er noe annet. Ikea sitt stunt var ærlig, og gratis.

Gammel 06-10-15, 09:58   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Bare så det er klart; jeg tror ikke Coop har hatt onde hensikter med dette. Jeg tror ikke de har et uttalt ønske om at små kaffesjapper skal forsvinne. Men jeg syns de har vært ubetenksomme, de har hyret reklameselskapet Gutteklubben Kjekk&Grei som har kommet opp med en genial idé, for det er det virkelig, og de har ikke tenkt noe lengre enn det. Jeg syns det er et uhyre godt gjennomført stunt, og jeg syns det er interessant i fagsammenheng for jeg vil tro det er første gang noe slikt i denne skalaen er gjennomført. Men jeg er ikke med på prinsippet med at hvis noe ikke er uttalt, hvis intensjonen var en annen og hvis det er gøy så er det greit. Spesielt ikke i reklame. De har solgt kaffe under dekke av å være noe annet enn det de har fremstått som. Når de har blitt konfrontert med at de tar samme priser som en småskalaprodusent uten Coops markedskrefter så sier de at de måtte dekke husleie, lønn osv. Jeg syns det er feil. Dette er et reklamestunt, og da kan man ikke få kundene til å betale for det. Har du ikke råd til det dyre reklamestuntet må du finne på noe annet. Litt lenger ned i veien ligger Peloton, som mange kvelder i uka donerer mat og kaffe til flyktningene som står og fryser på Tøyen. Helt uten å være av Coops størrelse. Jeg skulle likt å se Coop gjøre det samme med pengene folk har gitt dem for kaffen de har servert.

Og nei, jeg har ikke noe opphøyet bilde av Coop som et godt gammeldags kooperativ som deler alt med alle småeierne sine. De er en av Norges tre største matvarekjeder og bør derfor holde seg for gode til å lure folk til å betale for reklamestuntene sine. Eller lure dem til å tro at det er økonomisk smart å benytte seg av kredittkortene sine.

Sist redigert av Tallulah : 06-10-15 kl 10:09. Årsak: språkvask
Gammel 06-10-15, 10:02   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg surner mange hakk når min lokale matvarebutikk feilmerker varer som norske.
Jeg hadde ikke ledd en mm om noen hadde gjort et slikt stunt og fått meg til å kjøpe kjøttvarer produsert i utlandet kamuflert som norske, selv om kvaliteten sikker hadde vært like bra. Nettopp fordi det ikke bare er kvaliteten som gjør at jeg kjøper kun norskprodusert. Pakka handler om mye mer enn det. Samme med EMV (butikkenes egne merkevarer)
Jeg hadde blitt dritsur om de pakket Landlord som Gilde for å "overbevise" meg om at det var samme kvalitet. Jeg vet at kvaliteten er tidvis lik. Og driter i det. det er andre grunner til at jeg skyr EMV som pesten.

Men, jeg tror ikke de store kjedene forstår det konseptet i det hele tatt. At det handler om mer enn pris og kvalitet på varen. Så den effekten er vel utilsiktet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 10:55   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg surner mange hakk når min lokale matvarebutikk feilmerker varer som norske.
Jeg hadde ikke ledd en mm om noen hadde gjort et slikt stunt og fått meg til å kjøpe kjøttvarer produsert i utlandet kamuflert som norske, selv om kvaliteten sikker hadde vært like bra. Nettopp fordi det ikke bare er kvaliteten som gjør at jeg kjøper kun norskprodusert. Pakka handler om mye mer enn det. Samme med EMV (butikkenes egne merkevarer)
Jeg hadde blitt dritsur om de pakket Landlord som Gilde for å "overbevise" meg om at det var samme kvalitet. Jeg vet at kvaliteten er tidvis lik. Og driter i det. det er andre grunner til at jeg skyr EMV som pesten.

Men, jeg tror ikke de store kjedene forstår det konseptet i det hele tatt. At det handler om mer enn pris og kvalitet på varen. Så den effekten er vel utilsiktet.

Jepp, der illustrerte du poenget, Floksa. Eksakt slik opplever jeg det. Og for meg blir det ikke mer akseptabelt å lure folk bare fordi det denne gangen gikk ut over pasjonerte kaffeelskende hipstere som folk mener har godt av å bli dratt ned av den høye kaffesnobbehesten sin.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 10:56   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er følelsen av å bli LURT du ikke liker, mer enn å bli gjort narr av, er det sånn?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.