|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Peppy!
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJeg synes ikke dette lyder kjent. Men det handler vel mer om hvor skoen trykker? I min vennekrets har alle full jobb og barn. (Jeg tror jaggu ikke jeg kjenner noen som jobber redusert eller er arbeidsledig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode
![]() |
#43 |
Leser
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeMorsom samenligning pl :-) I tidligere kulturer og fattige samfunnslag med matmangel er/var fedme høystatus. I den vestlige verden I dag hvor mye billig mat er fetende er det ikke status å være overvektig
![]() |
#44 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeSkryt? Om det var noe man med vilje og viten la opp til, så kanskje. Men er man alene med to barn og 100% jobb så er det jo ikke særlig mange alternativ til å ha det travelt heller. Med mindre man lar seg klone, gir bort en unge, går ned i stilling eller forbyr ungene å drive fritidsaktiviteter.
![]() |
#45 |
Epikur
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeSkal du ha noe gjort, må du i hvertfall spørre en som har det travelt, for de får det unna. Det er min erfaring. Det er ikke slik at de med tomme almanakker kommer springende for å ta dugnadsoppgaver, sitte i styrer eller ta ansvar i ulike lag og foreninger. Inte alls.
![]() |
#46 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJeg er litt lei av hvor lett det ofte faller riks- eller privatsynsere å erklære alle mulige helt vanlige ting for "skryt". Hvis man har kapasitet og lyst til å fikse masse og er fornøyd med det, så er man en skrytete fasadebygger, det har jo mange mast om i årevis. Og hvis man ikke har tid/kapasitet til å fikse alt man ønsker seg, så skryter man altså da også? Og, underforstått, det er en dårlig ting å skryte?
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJeg tror det han mente var at det har gått sport i å si at man har såå mye å gjøre og er såå sliten, selv om stresset man opplever er selvpåført. Spesielt foran jul. At man ofte velger selv hvor mye man ønsker å ta på seg, og pofte skyldes stresset at man selv har tatt på seg for mye, men at det liksom skal være sånn... . At selvfølgelig finnes det eneforsørgere som er utslitte, han snakker ikke om dem. Han snakker om SELVPÅFØRT stress. Ikke stress for å overleve. Det er 2 helt forskjellige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeAt det er mye selvpåført stress i førjulstiden er vel neppe en særlig ny eller kontroversiell observasjon.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeMen tror dere mange gjør ting de egentlig ikke må før jul fordi de tror det MÅ være sånn? Og at det liksom har gått sport i å påpeke hvor mye man har å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeDårlig tid er det vel knapt noe å skryte av siden de fleste jeg kjenner har full jobb, 2 til 4 barn og alt som følger med. Det er normalen. Men om man får tid til å bake kake, strikke, trene og har energi til overs. Ja, da bøyer jeg meg for dem.
![]() |
#51 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
flisespikker
|
Ja, det er jeg absolutt, 100 % sikker på.
Sport? Jeg vet ikke. Det er veldig vanlig å snakke om dette og å akke seg over det. Det finnes sikkert folk som bruker juleforberedelser som nok en måte å definere seg selv som vellykket "homemaker" på. Jeg synes, som sagt, ikke det å kritisere dem for det og å kalle det for "skryting" er den beste måten å ta tak i temaet på.
![]() |
#54 |
Bedreviter
|
Ikke sant. Min mormor stresset veldig mye mer enn det jeg gjør med juleforberedelsene, hvis jeg skal dømme etter hva min mor forteller. Jeg har jula temmelig på stell selv - men jeg sitter ikke julaftens formiddag og gråter av utmattelse mens resten av familien går til kirken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
maler
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeMens jeg har vokst opp i et torohjem hvor det var null juletradisjoner og julestress utover enkelte ting som måtte settes frem. Spenningen var stor rundt juletrepyntinga hvert år.
![]() |
#56 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeEtter å ha vært i veggen, blir jeg ikke imponert. Jeg tenker bare "pass deg". Ingenting er verdt å gå i veggen for. Absolutt ingenting.
![]() |
#58 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeÅh, jeg er så lei av alle skal mene så jævla mye om hva andre sier og gjør, så helt på privaten.
I'm happy, hope you're happy too Sist redigert av Nextlife : 23-11-15 kl 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Er frisk!
|
Ja, jeg kan vel når jeg legger godviljen til komme på et par ting jeg også. Men å ha det travelt og fullt opp å gjøre for å kunne skryte av det og for å få status hører virkelig ikke med på lista.
![]() |
#60 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åh, jeg elsker det, når folk synes det er så deilig å bare "VÆRE", på FB, Insta eller i en blogg
![]() |
|
|