|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeFinn Schøll sa i morges at å klage over dårlig tid er vår tids måte å skryte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJa, jeg synes på veldig mange måter han er inne på noe.
![]() |
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode
Ja. Jeg syns det er en uting å bruke dårlig tid som en unnskyldning for alt mulig. Det irriterer meg faktisk.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Har du eksempler på hva som kan irritere deg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
På jobb så har vi alle mye å gjøre, og det er travelt - men noen fremstår "martyraktig" for meg når de "ikke har tid til lunsj" og sørger for å fremstille det på en sånn måte at de har det så travelt og at det nesten er litt synd på dem, og de er så "flinke" liksom. Jeg syns en matpause er viktig og hvis jeg av en eller annen grunn ikke har tid til å spise så ville jeg gjort mye for å ikke flagge hvor travelt jeg har det. For alle har det jo travelt og det handler om prioriteringer mener jeg. Skal vi som legger vekk oppgavene og tar pause få dårlig samvittighet da liksom?
![]() |
#6 |
maler
|
Tenker du da på at man sier "dårlig tid" som eneste forklaring og ikke "fordi det kræsjet med to foreldremøter"? For det er det siste jeg vanligvis hører.
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flawsome
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeDet kan være noe i det, jeg lar meg ikke imponere. Svært mange har dårlig tid kun fordi de planlegger for dårlig eller prioriterer "feil". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flawsome
Siden jeg nevnte dette med prioritering: Jeg understreker at jeg mente svært mange, men slett ikke alle. Selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
Spørsmålet er vel mer hva du mener er å prioritere feil.
![]() |
#12 |
Flawsome
Det er ingen fasit her, derfor skrev jeg "feil". Det som er riktig prioritering for meg kan være feil for andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeJa, det har jeg tenkt lenge. Det gjelder særlig en del folk i min bransje, som bruker mye tid og krefter på å fortelle hvor travelt de alltid har det på jobb. Selv har jeg heller begynt å underkommunisere, eller poengtere at det som oftest er selvvalgt i de periodene det fortsatt topper seg såpass at jeg må ventilere til tilfeldige tilhørere.
![]() |
#14 |
Smugleser
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeSå veldig mye "nytt" er det vel ikke - har jobbet i bransje i 16 år der fulle bøker og kvelder er begrepet på "vellykket&dyktig". Nei, jeg liker det ikke og har for egen del valgt meg så mye bort som mulig.
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Enig. Ser det jo her inne på FP også. "Huhei, hvor det går" er jo veldig vanlig. Jeg må jobbe med meg selv for ikke å se nesegrust opp til slike mennesker. Imponerende, javisst, men det behøver strengt tatt ikke å si noe som helst om mitt mer bedagelige vesen, selv om jeg instinktivt føler meg litt lat og mislykket som ikke har avtaleboken full fra a til å.
![]() |
#17 |
har tatt seg sammen
|
Javisst, men når man får til dette så er det fortsatt ganske travelt. Det er sjelden jeg tar for meg å skryte av at nå har mannen og jeg jammen sett ferdig enda en TV-serie, fordi vi trives godt med å sitte i sofaen og gjøre dette sammen. Da skryter jeg heller av mer oppbyggelige aktiviteter som brødbaking, farmorbesøk eller en fjelltur.
![]() |
#18 |
intro
|
Vel, Divine - jeg har ikke engang noen avtalebok.
![]() |
![]() |
#19 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetodeEtter å ha vært i veggen, blir jeg ikke imponert. Jeg tenker bare "pass deg". Ingenting er verdt å gå i veggen for. Absolutt ingenting.
![]() |
|
|