|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
Se resultatene: Hvilken genser skal jeg strikke til meg selv? | |||
Islandsk genser med geometrisk mønster i grønntoner blir superlekkert! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 16,28% |
Nei, du må velge islandsk genser i jordfarger og mer organisk mønster. |
25 | 58,14% |
Hallo, det er selvsagt den med mønsterstrikk du skal prøve deg på nå. |
10 | 23,26% |
Vimpelgenser er bare SÅ deg. |
2 | 4,65% |
Kan du slutte å mase på oss om garn og alpakka og tweed? Just shut it! |
1 | 2,33% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 43. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
One of These Days
|
![]() Sv: Vimpelgenser for voksne? Aka: hva skal jeg strikke nå?Alltid smart å søke på Ravelry og sjekke alle prosjektene som er strikket opp. Du får se forskjellige fargekombinasjoner, forskjellige garntyper og du får sett hvordan prosjektene passer på forskjellige kropper også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vimpelgenser for voksne? Aka: hva skal jeg strikke nå?Ja, jeg har gjort det litt sporadisk, skjønner ikke helst hvorfor jeg ikke gjorde det nå.
![]() |
#43 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vimpelgenser for voksne? Aka: hva skal jeg strikke nå?
Det er jeg enig i. Tips hvis du skal strikke i flere farger: legg nøstene ved siden av hverandre og fotografer i svart-hvitt. Da ser du om det blir bra kontrast.
![]() |
#44 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vimpelgenser for voksne? Aka: hva skal jeg strikke nå?
God idé, takk! Jeg liker typisk de genserne uten altfor stor kontrast, jeg liker for eksempel ikke dem med hvitt som bunnfarge i mørkt mønster, men det må jo synes. Av genserne fra selve mønsterprodusentene liker jeg best de to damegenserne, sånn rent kontrastmessig, og jeg liker aller best når mønsterfargen er lysere enn bunnfargen.
![]() |
#45 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vimpelgenser for voksne? Aka: hva skal jeg strikke nå?On du strikker løst og skal bruke tykkere garn ville jeg gått ned en pinnestørrelse eller en størrelse på oppskrifta.
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vimpelgenser for voksne? Aka: hva skal jeg strikke nå?Jammen, jeg vil ha den større enn oppskriften.
![]() |
|
|