Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Buekorps

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-16, 11:21   #41
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Buekorps

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror samtlige buekorps marsjerer bedre enn det mitt barndoms korps gjorde. (Uten at jeg har sett så mange buekorps, men jeg er ganske sikker likevel. )

Vårt skolekorps marsjerer bedre enn de buekorpsene jeg så på i går.
Men så har de hatt en seminardag med en proff også. Formasjoner og greier. Supertøffe!

Gammel 19-05-16, 13:19   #42
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Henger her. Her var det mye jeg ikke ante at jeg lurte på.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 13:46   #43
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg så på buekorps til sent på kveld i går jeg.
Så på videoer av buekorpsets dag og greier. Der konkurrerer de i tromming, signalhorn og fanebæring. Altså, tromming og signalhorn skjønner jeg. Men sjekk ut videoer av fanebæringen. Hva er poenget med det da? De går vel ikke sånn når de marsjerer i gatene? Der må man være spesielt interessert om man skal forstå tror jeg altså.

Nei, jeg er aldeles ikke noe klokere. Men jeg tror det er en sånn juniorlosje, miniLions ting. Med marsjering attåt. Det har i hvertfall ikke noe med vanlig korps å gjøre.

What, konkurranse i fanebæring?! Nå ble jeg interessert!!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 13:47   #44
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Men disse rævditlerene - bærer ikke de på en bue? (Derav buekorps?) Eller har jeg gjettet meg til feil?

Og driver disse korpsene fremdeles med kjønnsfordeling? Før i tiden mener jeg buekorps kun var forbeholdt gutter.

Gammel 19-05-16, 17:48   #45
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

What, konkurranse i fanebæring?! Nå ble jeg interessert!!

Du MÅ se på akkurat det! Det var fantastisk. Jeg aner virkelig ikke hva poenget med et var. Men artig var det. Du skjønner hva jeg mener når du ser det. De går ikke vanlig når de bærer den fanen for å si det sånn.

Gammel 19-05-16, 18:11   #46
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men sjekk ut videoer av fanebæringen. Hva er poenget med det da? De går vel ikke sånn når de marsjerer i gatene? Der må man være spesielt interessert om man skal forstå tror jeg altså.

Link!? Finner ikke noe ved å søke på youtube.

Gammel 19-05-16, 21:03   #47
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Link!? Finner ikke noe ved å søke på youtube.

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Det er noe av det særeste jeg har sett!

Gammel 19-05-16, 21:09   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Buekorpsene er fantastisk!

Enig! Det var flott å se dem det året jeg feiret 17. mai i Bergen som student.

Gammel 19-05-16, 21:27   #49
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

(Kilde:

)

Sånn seriøst liksom, står folk å ser på det der?? Jeg digger korps og sånt, men dette var noe spes. Når de går i toget går de bare å slår på trommer da?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 21:36   #50
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skjønner ikke om de prøver å være synkrone eller ikke.

Gammel 19-05-16, 21:43   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

(Kilde:

)

Nå vet jeg hvor Monty Phyton hentet inspirasjon til "funny walk"-sketsjen fra.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 22:00   #52
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal aldri mer le av grensevaktene mellom India og Pakistan. Kult å lære mer om buekorps. Jeg synes det ser flitt ut når jeg ser de på tv.

Gammel 19-05-16, 22:22   #53
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg skjønner ikke om de prøver å være synkrone eller ikke.

Og de går ikke i nærheten likt heller. Altså, hva er greia med det der?

Gammel 19-05-16, 22:51   #54
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nå vet jeg hvor Monty Phyton hentet inspirasjon til "funny walk"-sketsjen fra.

Gammel 19-05-16, 23:14   #55
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De går vel sørgemarsj?
Tre fanebærer som konkurrerer mot hverandre? Tipper hun nærmest kamera vinner?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 23:30   #56
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Han bare... og jeg bare...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 23:48   #57
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

De går vel sørgemarsj?
Tre fanebærer som konkurrerer mot hverandre? Tipper hun nærmest kamera vinner?

Why? For meg ser alt bare helt kaotisk og ukoordinert ut.

Gammel 20-05-16, 08:01   #58
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men disse rævditlerene - bærer ikke de på en bue? (Derav buekorps?) Eller har jeg gjettet meg til feil?

Og driver disse korpsene fremdeles med kjønnsfordeling? Før i tiden mener jeg buekorps kun var forbeholdt gutter.

Før var det Vågens pataljon husker jeg. Der var det bare jenter. Men tror det ikke eksisterer lenger.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 08:31   #59
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vel en av de få erkebergenserne som ikke bryr seg så veldig om buekorps, og ikke kan jeg så mye om det heller.

Det er i utgangspunktet en gutteklubb, men der har vært to jentekorps. Og jeg tror at der er minst ett ennå. Og ett blandet korps.

En morsom historisk detalj er forskjellene mellom lørdagskorpsene og søndagskorpsene. Lørdagskorpsene er fra de bydelene der foreldrene hadde penger nok til at guttene gikk på skole og derfor hadde fri på lørdagsettermiddag og kunne marsjere da. Søndagskorpsene fra de fattgere bydelene der guttene jobbet og derfor marsjerte om søndagen. Et av dem, jeg tror det er Laksevåg, bruker også bare skjorter, og ikke jakker som de andre. Fordi jakker ble for dyrt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 08:36   #60
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte sjekke. Det er riktig at Vågens bataljon er lagt ned, men Lungegårdens bataljon eksisterer fremdeles som jentebuekorps. Og Løvstakken Jægerkorps som blandet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.