Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Norge og den fallende økonomien på bygda

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-16, 13:25   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Norge og den fallende økonomien på bygda

Tenkte dette er ett tema som jeg engasjerer meg litt. Jeg reiser veldig mye både med jobben og på privaten. Jeg reiser ofte gjennom og til ganske små bygder og byer i Norge. I tillegg bor jeg jo ett sted som kan kalles bygd ( gudsforlatt er vel ett ord heg har brukt ett par ganger)

Men så til saken jeg ser dessverre mer og mer fraflytting og konkurser på de små stedene. Alt går konkurs bokstavelig talt! Jeg prøver å støtte lokaløkonomien så godt jeg kan men dette har tatt helt av det siste året. Var på ett av ( etter min mening ) Norges beste italienske pizza sted på vei hjem ( 1 t) tok vi en liten omvei gjennom byen. Alt hadde opphørssalg eller var allerede stengt. På pizza restauranten var vi de eneste kundene og ute på gatene lørdag klokken 7 på kvelden de eneste på gaten. Ja vet det er ferie men det var da folk i hagene osv. Hva er årsaken til at det er blitt slik? Medvirker det på arbeidsledigheten til Norge? Hvorfor hører vi ikke om dette i media noen gang? Vet det var en del artikkelen om dette for en ca 10 år siden. Men dette må jo ta slutt ellers går hele Norge konkurs bortsett fra de få store byene! Hva kan vi gjøre for å bremse den utviklingen?

Håper det er fler som er litt engasjert i dette og ikke bare meg

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.