|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
En som trener
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJeg synes det høres fantastisk ut og synes prisen høres ok ut (med tanke på alt som var inkludert), og ville absolutt prioritert å komme hvis det var nære venner eller familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene
Jeg tolker dette som at man betaler overnatting selv. Altså at de 2000 er for alt det andre.
![]() |
![]() |
#46 |
flisespikker
|
Ja, men det er da nettopp det de 2000 er ment å dekke?
![]() |
#47 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneRef.:
Så siden det er overnatting og fly gjestene må dekke selv, og HI sier at det er 2000 per gjest, og i tillegg kommer fly, så bør da de 2000 være for overnattingen. (Hva annet skulle det være, når brudeparet dekker fest og mat ellers?)
![]() |
#48 |
Introvert optimist
|
Men her var det snakk om å overnatte i tre netter, ikke ei natt som ville vært det normale ved et bryllup. Det er snakk om en utenlandsreise med fly, ikke en innenlandsreise, som for noen ville vært en kort biltur. Det er også snakk om å bruke feriedager for å være med på alt opplegget, noe man normalt heller ikke må når man er bedt i bryllup.
![]() |
#49 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, brudeparet spanderer "alt det andre" (mat, vin, italiensk aften etc), gjestene betaler overnatting, dvs 2000 kr, og fly kommer i tillegg. Slik jeg leser det.
![]() |
#50 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneVi hadde nok blitt med, ja. Høres veldig fint ut!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneDa misforstod jeg. Jeg trodde de 2000 dekket alt det andre, og at man i tillegg måtte betale overnatting og fly.
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjestene2000 for ei (lang?)helg på vingård inkludert mat og vinsmaking er ikke mye. Og hvis man ikke skal gi gave heller så er det ikke noe å si på det i min verden. De siste bryllupene jeg har vært i har krevd 2 hotellovernattinger i Oslo, Køben, Stockholm, Stavanger, altså ikke under 2000. Og gave, nye klær og fly i tillegg. Flott feiring dere legger opp til - jeg hadde takket ja til invitasjonen dersom vi fikk tak i barnevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget er jo at det ikke koster 2000. For mannen og meg hadde det i realiteten kostet rundt 15000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Klar
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneVi har fått en lignende invitasjon, der summen vel var omtrent den samme som dere legger opp til. Jeg er usikker på hvor mye av måltider og sånn som ble dekket i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJa, mulig jeg har vært heldig/uheldig ettersom man ser det, de aller fleste bryllupene jeg har vært i har inkludert en flyreise (to flyreiser der jeg har reist til utdrikningslag). |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneSom en langhelg kun for voksne synes jeg det høres helt overkommelig ut. Får man beskjed i god tid, lar det seg som regel gjøre å skaffe rimelige flybilletter, spesielt når reisetidspunktet er litt utenfor høysesong.
![]() |
#57 |
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneGitt at vi hadde fått barnevakt til en langhelg (ikke så sannsynlig per nå), hadde vi nok prøvde å prioritere det hvis det var nære venner eller nær familie. Jeg tenker at når en velger å feire bryllup langt fra der flertallet av gjestene bor, må en være forberedt på at en del takker nei og ikke bli fornærmet over det. Det er mange faktorer som skal klaffe: penger, tid, logistikk og hva en ellers skal bruke feriedagene sine på. Dere vet vel best om de dere inviterer har en økonomi som tåler at de voksne bruker opp mot 10.000 av feriebudsjettet på en langhelg uten barn. Vi er der at vi da måtte valgt å bruke mindre penger på ferie med ungene, men det er jo mange som uansett drar på helgeturer uten barn, og de vil jo fort være dyrere enn dette.
![]() |
#58 |
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneTusen takk for alle gode innspill og meninger her.
![]() |
#59 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneDa vi ble med på tilsvarende bryllupstur var relasjonen til brudeparet helt avgjørende. Vi hadde i tillegg planlagt at vi skulle spandere på oss en langweekend den høsten, så vi slo to fluer i en smekk. Vi var alene som par fra torsdag til lørdag, og sammen med brudepar med flere fra lørdag morgen til søndag kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Bryllup i Italia, og kostnader for gjesteneJeg og eksen giftet oss forresten på det viset. Vi bodde i Frankrike da, eksen min er amerikansk, og hadde flere gjester som kom fra Frankrike, Tyskland og USA. Sist redigert av m^2 : 16-08-16 kl 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|