Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er dette forumet for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-06, 23:24   #41
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er dette forumet for?

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Jeg er enig med hovedinnlegger her. Jeg synes det for eksempel er helt latterlig å få rød prikk fordi man har en annen mening (når man diskuterer saklig). Og jeg skulle ønske dere som sender støtte på grønne prikker hadde turt å stå for det åpent i forumet. Det er rett og slett ikke så trivelig her som det først så ut som.

Kjære vene.
Beklager ordbruken, men drit nå i de røde prikkene!
Røde prikker betyr: "Jeg er uenig med deg". De betyr ikke: "Jeg synes du er stappteit". Man kan selvsagt mene at noen er stappteit samtidig som man er uenig, men so what?
Verden går ikke under av en rød prikk!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:24   #42
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Hvilken signatur?

Hvor har den blitt av? Den synes hos meg. Nuh vel. Får vel finne ut av det et annet sted enn i denne tråden. Det skal stå:

Mennesker er gode på bunden, sae Fanden ;
de vil ikke forbedre sig selv - men hinanden.
Piet Hein.

Gammel 06-10-06, 23:25   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk vil alltid legge ulike ting i disse prikkene. Jeg for min del har alltid tolket dem dithen at noen sier fra at "nå ble jeg sint av det du skrev!" og det kan akkurat like gjerne være en mening som gjør en sinna, eller en formulering eller et angrep eller en ufinhet.

Jeg syns det er fint at forumet her gir folk lov til å bli SINTE i diskusjoner. Når noen sier noe som gjør mange mennesker sinte, ja da får man tåle sinte svar.

Et sånt forum vil JEG ha.

Gammel 06-10-06, 23:25   #44
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Fint.

Kjempefint.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:26   #45
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde vel ikke behøvd de prikkene. Kan man ikke si det åpent, så trenger man egentlig ikke si noe.

Gammel 06-10-06, 23:26   #46
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Et sånt forum vil JEG ha.

Og er ikkje dette essensen? At dette forumet er et forum slik mange av oss vil ha det?

Gammel 06-10-06, 23:27   #47
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde vel ikke behøvd de prikkene. Kan man ikke si det åpent, så trenger man egentlig ikke si noe.

Er det SÅ sårt, altså?

Gammel 06-10-06, 23:27   #48
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For det en ikkje vil kommentere til alle treng en ikkje seie?

Gammel 06-10-06, 23:29   #49
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med hovedinnlegger her. Jeg synes det for eksempel er helt latterlig å få rød prikk fordi man har en annen mening (når man diskuterer saklig). Og jeg skulle ønske dere som sender støtte på grønne prikker hadde turt å stå for det åpent i forumet. Det er rett og slett ikke så trivelig her som det først så ut som.

Hvordan bruker du prikkesystemet, da? Rød prikk betyr at du er negativ til innlegget, grønn prikk at du er positiv. Det er egentlig ikke verre enn det.

Gammel 06-10-06, 23:30   #50
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke skru av ryktefunksjonen din, da?

Gammel 06-10-06, 23:30   #51
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror at såpass får man tåle. Det er sunt å bli provosert og utfordret en gang iblant, man lærer og utvikler seg av det. Når det er sagt synes jeg også at det er på sin plass at folk ber om unnskyldning når de har gått over streken. Om de ikke er i stand til det, har de etter min mening lite å komme med.

Tror neppe forumet ville blitt så interessant å være på om det skulle forbeholdes akademikere.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:30   #52
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååååh, en sutreputretråd! Så morsomt! Hvor er helseattest-tråden? Jeg må visst begynne å være mindre selektiv med hva jeg leser.

Forresten er det mange her som er smartere enn meg. Men jeg bare hopper over trådene deres. Dessuten elsker jeg flisespikkeforumet. :joohoo:

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:31   #53
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes prikkene er en utmerket måte å gi uttrykk for enighet (eller uenighet) på. Om man skulle skrive egne innlegg på dette ville diskusjonen bli oppstykket og rar.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:31   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det skal være takhøyde for uenighet,
men personlig syns jeg uengiheten skal gå på sak og at man ikke skal gå på person.

Jeg kan være knakende uenig med hva f.eks. du sier,
men da bør jeg debatere din mening - og ikke angripe deg som person, om du forstår.

Det at enkelte her inne er mer enn gjennomsnittet interessert i det norske språk og bruken av dette,
må man nok ha is nok i magen til å bare overse, om det ikke passer en.
(Man kan f.eks. la være å debattere på flisespikkerforumet.)

Det er trist om dette skal bli et forum hvor man føler man ikke kan delta,
dersom man skriver litt feil i ny og ne, om man - Gud forby - glemmer et punktum,
eller setter et komma feil i sakens hete.

Har man også meninger som går mot flertallet, bør man kunne stå for disse.
Man bør også da kunne tåle saklige motargumenter -
men jeg syns ikke man bør finne seg i å bli stemplet/kritisert på personlig plan.

Men - så har vi igjen problematikken om "hårsårhet."
Noen tåler mer skitslenging enn andre - noen har ironisk sans, andre tolker ting bokstavlig.
Noen finner seg i å bli kalt "dumming" og tenker "deg om det."
Andre blir såret, og da syns jeg de bør ta dette opp med vedkommende som ga den støtende kommentaren.

Kanksje man bør tenke litt igjennom svaret sitt når man fyrer seg opp og blir hissig i en diskusjon?

Tro det eller ei - det sitter et menneske foran pcskjermen - et menneske bak nicket.
Er det greit å skrive hva man vil tid vedkommende - også sårende og nedlatende kommentarer - bare fordi man er gjemt bak et nick?

Sist redigert av Inagh : 07-10-06 kl 10:19.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:31   #55
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og i hvert fall synes jeg det er tåpelig å få rød prikk fra noen som ikke engang har deltatt i diskusjonen.

En grønn en fra en som ikke har deltatt da?

Jeg grønnpikker ofte i tråder jeg ikke har lyst eller ork til å engasjere meg i.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:36   #56
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det at enkelte her inne er mer enn gjennomsnittet interessert i det norske språk og bruken av dette,
må man nok ha is nok i magen til å bare overse, om det ikke passer en.

Jeg er svært interessert i det norske språket og har lang akademisk utdannelse, men det kunne likevel ikke falle meg inn å hakke på folk. Så det spørs om det er akkurat der problemet ligger.

Gammel 06-10-06, 23:37   #57
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tro det eller ei - det sitter et menneske bak pcskjermen - et menneske bak nicket.
Er det greit å skrive hva man vil tid vedkommende - også sårende og nedlatende kommentarer - bare fordi man er gjemt bak et nick?

Flott innlegg av deg Inagh. Helt enig.

Svært viktig å tenke over det du skriver, særlig det siste syns jeg var svært godt sagt.

Det er faren ved å være anonym. Det er lettere å "hive" seg over noen fordi de har en annen mening, og plukker i stykker alt som blir skrevet..... Det er ikke alltid like greit å bli fortalt av den ene etter den andre hvilken "mindre intelligent" person man er fordi man mener det man mener.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:38   #58
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde rett. Det sutreputres. Om folk ikke evner å se humor og le av seg selv, da har de det ikke så godt. Stakkars. Kanskje vi burde hatt en innsamling?

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:40   #59
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Flott innlegg av deg Inagh. Helt enig.

Svært viktig å tenke over det du skriver, særlig det siste syns jeg var svært godt sagt.

Det er faren ved å være anonym. Det er lettere å "hive" seg over noen fordi de har en annen mening, og plukker i stykker alt som blir skrevet..... Det er ikke alltid like greit å bli fortalt av den ene etter den andre hvilken "mindre intelligent" person man er fordi man mener det man mener.......

nemlig!
Det er omtrent som jeg sier til ungene hvis de har gjort noe som ikke var så lurt (det hender faktisk)
Det der var dumt, ikke; så dum du er fordi du gjorde det

Det er å skille sak og person

Sist redigert av Adrienne : 07-10-06 kl 13:50. Årsak: Fikset quoten slik at den ble en quote.
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:41   #60
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nå tar dette litt av synes jeg.
At noen føler seg mindreverdige synes jeg man må ta på egen kappe.

Emneord
klassiker, paul anka

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.