Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor store barn er små barn på flyturer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Når er barn for store for å gå først ombord på flyet?
2 år 2 2,20%
3-4 år 17 18,68%
5-6 år 36 39,56%
7-8 år 29 31,87%
9-10 år 4 4,40%
10-12 år 2 2,20%
13-15 år 1 1,10%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-07, 11:35   #1
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvorfor skal vi egentlig gå først?

Der det ikke er faste plasser er det vel først og fremst for å forsikre seg om at man kommer sammen. Femåringen kan ikke sitte alene på en seterad med to fremmede voksne, mens jeg og Hannah sitter foran, for eksempel.
For det andre er det litt greit å få barn og bagasje på plass uten å være redd for å sperre midtgangen for andre, men det gjelder jo gjerne mest for oss med veldig små barn som bæres.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 12:50   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Tips til småbarnsforeldre: Treng dere frem til gaten rett før de begynner med ombordstigning. Og spør med englestemme "Si meg, slipper dere oss med små barn ombord først?" Da sier de aldri nei, i verste fall kanskje et "Eh... ja... bare vent her du..." Så greitt atte.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Eller bare brøyt deg vei forbi køen og si "Unnskyld, kan du slippe oss forbi?" med sukkersøt stemme i øst og vest, helt uavhengig av om flyselskapet har annonsert at små barn skal først eller ikke. :sylfrekk:

Dere er vel flinke! At jeg ikke har tenkt på ta opp dette her før. Jeg har bare ergret meg over at i "gamle dager" før jeg fikk barn, da ble alltid familier ropt opp først og jeg måtte vente, men nå som jeg har barn har de visst sluttet med det og da må jeg alltid vente med ungene for vi greier ikke å komme først i køen på egen hånd.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 19:20   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toåringen vår er definitivt blant de små og jeg vil i grunnen si at femåringen er det også. Det er veldig greit å få ham på plass, men han kuknne godt ha ventet han også. Åtteåringen kan absolutt vente.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 22:53   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

zol: Ja, det er like nødvendig som å stikke albuen inn i guttungen min! For en fyr.

Mim, sånn folk burde fått blå resept på kurs for bedre selvkontroll. Jeg kan bli ekstremt sinna i visse situasjoner, men aldri foran barna mine og aldri på den måten der.

Jeg tror forresten at barn opp til 2-3 år kan går foran i køen. Ellers liker jeg flyvninger med faste plasser. Da sitter jeg som regel og leser eller gjør noe annet fornuftig enn å stå i kø, mens de andre boarder. Med barn prøver jeg å gå litt forover i køen, gjerne mens mannen løper litt rundt med ungene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 23:26   #5
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da vi reiste med Norwegian forleden sa de klart og tydelig at "små barn betyr barn opp til 2 år". Det var minst 10 små barn med flyet, men jammen presser en far med en 5-åring seg før alle disse familiene. Da mannen i innsjekkinga spør om han har små barn, svarer han spydig: Ja, jeg har jo han her! De var to stykker, de hadde nok alltid fått plass ved siden av hverandre uansett, og behovet for å komme først inn i flyet var nok minimal ...

Sist redigert av mehmet : 14-07-07 kl 22:17.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 23:31   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Mim, sånn folk burde fått blå resept på kurs for bedre selvkontroll. Jeg kan bli ekstremt sinna i visse situasjoner, men aldri foran barna mine og aldri på den måten der.

Jeg ville gjerne ha kommentert mannens oppførsel der og da, men det var to ting som holdt meg igjen. (jeg er nemlig en "sånn en somsier sånt høyt")
-mannen virket ustabil. jeg har jobbet nok med folk på kanetn til å kjenne igjen signalene. Han var sint&reddTM, han kunne definitivt ha slått meg, og da ville Lille ha blitt veldig redd.
-Jeg vil ikke vise Lille at det å være vanskelig og masete er en utvei av sånne situasjoner. Hun er utålmodig av natur, og jeg prøver å lære henne zen.

Gammel 14-07-07, 22:41   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ville gjerne ha kommentert mannens oppførsel der og da, men det var to ting som holdt meg igjen. (jeg er nemlig en "sånn en somsier sånt høyt")
-mannen virket ustabil. jeg har jobbet nok med folk på kanetn til å kjenne igjen signalene. Han var sint&reddTM, han kunne definitivt ha slått meg, og da ville Lille ha blitt veldig redd.
.

Med stor sannsynlighet hadde denne mannen ogsaa flyskrekk, og dersom han da reiste alene med barn og har sittet lenge og ventet og gruet seg, ja da skal det forholdsvis "lite" til foer slike tikkende bomber smeller.

Du handlet helt rett ved aa ikke si noe,Mim, og den trafikkassistenten fra flyselskapet handlet rett ved aa klare aa beholde roen samt tilkalle sikkerhetspersonell.

Gammel 13-07-07, 23:43   #8
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, noen folk er det bare greit å holde seg unna. Jeg tror ikke jeg hadde kommentert noe. Sint og redd er en dårlig kombinasjon. Bra å lære unger zen, spesielt flyplass-zen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 19:49   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jeg tilhører flertallet når jeg stemte 5-6 år.

Gammel 14-07-07, 22:18   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FlyNordic roper opp barnefamilier først i Norge, men ikke i Sverige.

Gammel 15-07-07, 11:23   #11
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg stemte på 5-6 år. Men reiser barna alene så bør de få komme først inn fram til de er en 10-12 år gamle.

Gammel 12-08-07, 21:24   #12
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sånn ca ved skolealder.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:31   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det ikke er faste plasser vil jeg si skolealder. Med faste plasser ca 4-5 år pga bagasjeplass. 4-5 åringer kan fint klare å stå i kø!

Med 2-åringen på armen og 5-åringen i hånden er jeg lykkelig for å gå ombord først, spesielt når vi reiser bare oss tre.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 14:11   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Noen barn er små fram til de er 5-6 andre blir "store" tidligere. Men generelt sett er vel alle små når de er 2-3 år gamle.

Gammel 13-08-07, 18:39   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri tatt fly med barn før, før nå i sommer. Da vi dro fra København kom en av flymanskapet bort og sa vi kunne gå først som hadde barn, og da satt datteren på snart 11 ved sidenav meg mens minsten var på do med faren.

Så vi gikk foran som hadde barn, men hadde nok ikke trengt å gjøre det selv om minsten er 3.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 19:06   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen effektiv måte å komme foran køen er å ha en baby på magen og en hyyyyyyylende to-snart-treåring draende i armen. Da er det ikke mange som ikke tar et skarpt sidesteg, gitt! :erfaren:

Jeg misunner de av dere som mener at det ikke er nødvendig, men jeg hadde aldri tatt flyet alene med to barn hvis jeg måtte stå i kø. Det er det absolutt verste som finnes, og særlig når jeg ikke har muligheten til å ta opp Sneipen hvis han skulle slå seg vrang.

Under skolealder synes jeg er greit, men jeg synes man skal slippe frem de aller minste hvis man selv har 5-åringer. Det gjorde jeg med toåring også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 20:09   #17
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg reiste med fly i helgen (uten barn) - og jeg humret litt for meg selv da et ektepar med to barn på anslagsvis 8 og 10 år brøytet seg fram i folkemengden for å gå først ombord. Det så i beste fall ganske dumt ut.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.