|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Når er barn for store for å gå først ombord på flyet? | |||
2 år |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2,20% |
3-4 år |
17 | 18,68% |
5-6 år |
36 | 39,56% |
7-8 år |
29 | 31,87% |
9-10 år |
4 | 4,40% |
10-12 år |
2 | 2,20% |
13-15 år |
1 | 1,10% |
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvor store barn er små barn på flyturer?Vi reiste med fly forleden, og jeg forundret meg over hvor forskjellig definisjon det tydeligvis finnes på uttrykket "små barn". Når bakkepersonalet ba om at små barn (samt de som reiser alene og de som trenger assistanse) skulle gå først ombord, stilte en familie med to barn på ca 10 og 12 år seg opp. I mine øyne har ikke denne familien små barn. Det er mulig jeg tar feil. Mitt spørsmål er derfor, når synes dere at barn ikke lenger er "små" og "kvalifiserer" til å gå først på flyet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg stemte på 3-4 år.
![]() |
#3 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?I fjor var vesla nesten fire år da vi dro på ferie, og da slapp vi alle med babyer og små barn - jeg tenker ca 2-3 år på minste barn - foran oss. Sammen med en gjeng mer enn alminnelig frekke pensjonister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
intro
|
Det var folk som trengte seg foran, ja - en skulle jo tro det ikke var nummererte plasser. Og så tror jeg ikke selskapet bad reisende med små barn om å komme fram heller. For så vidt greit nok for oss, jeg foretrekker uansett å vente helt til slutt.
![]() |
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Min grense går nok rundt 4–5 år, tror jeg. Men jeg har vært med på at skrankepersonalet har spesifisert at det gjelder barn opp til to år. Og så er det selvsagt ikke alltid det blir praktisert.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Hvis jeg reiser uten barn, synes jeg godt at folk med forholdsvis store barn kan få gå foran meg/oss, slik at de er sikret å få sitte sammen. Men folk med 10-åringer synes jeg da burde vente til de med småbarn (og med "småbarn" mener jeg vel egentlig opp til 4-5) har kommet inn. Så jeg vet ikke helt hva jeg burde krysse av for.
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg tenker skolebarn jeg da. Der går grensen. Mest fordi at man ofte trenger mye håndbagasje for at turen skal bli hyggelig for små og store (og medpassasjerer), og da er det greitt at småbarnsfamilier får gå først og "rigge seg til". Før de viktige forretningsreisende med de altfor store trillekoffertene som MÅ være med inn i kabinen rekker å stjele all plassen i hattehyllene.
![]() |
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Tips til småbarnsforeldre: Treng dere frem til gaten rett før de begynner med ombordstigning. Og spør med englestemme "Si meg, slipper dere oss med små barn ombord først?" Da sier de aldri nei, i verste fall kanskje et "Eh... ja... bare vent her du..." Så greitt atte.
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Eller bare brøyt deg vei forbi køen og si "Unnskyld, kan du slippe oss forbi?" med sukkersøt stemme i øst og vest, helt uavhengig av om flyselskapet har annonsert at små barn skal først eller ikke. :sylfrekk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Når vi dro til statene, så var det ingen som ropte på oss.
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg bare stilller meg sånn at jeg kommer først i køen, selv om jeg kommer sent til gaten, da ser personalet meg og slipper meg først ombord. Jeg syns egentlig ikke det er nødvendig at vi med små barn går først ombord når man har fått tildelt sete, det er mer nødvendig når man reiser og det er valgfritt sete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg stemte 7-8 år, jeg. I den alderen bør de fleste barna ha begynt å bli noenlunde selvhjulpne, og også ha tålmodighet tli å kunne vente litt.
![]() |
#15 |
Epikur
|
Gjerne medbrakt et vakkert barn som sier høyt; "Å, så snille de er, mamma!
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 12-07-07 kl 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jøss, jeg har trodd dette gjaldt "toddlers" jeg altså opp til 2-3 år. Barn som gjerne bæres i slike situasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Hvis det det ikke er noen spesiell grunn tenker jeg at barn på 5-6 år ikke er å regne for 'små barn' i denne settingen.
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg tenker under skolealder.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor store barn er små barn på flyturer?Jeg har egentlig aldri tenkt over dette, men synes vi definitivt går inn under kategorien. Snuppa er 2,5 år.
![]() |
![]() |
|
|