|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?
Ja, jeg husker jeg leste om en mann som hadde kjøpt 50 ruller med marsipan til 1 krone. Hvem spiser så mye marsipan liksom? Da er det kun snakk om at det folk kun ser tilbud og billig og handler uten å tenke. En annen ting er jo at det ofte ikke er det sunne som er på tilbud, jeg vet selv at det kom alt for mye snop i hus her når de hadde sånne voldsomme priskriger før påske, halloween og jul. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg synes det må være lov å hamstre. Tilogmed når det ikke er igjen flere til meg, hvis jeg er sent ute. Jeg hamstrer stort sett kun Norvegia når det er på tilbudet. Nå forsøker jeg å kjøpe to-tre av gangen når det på salg og ikke nærmere ti. Men ikke av hensyn til andre egentlig. Dersom det står noe om antallsbegrensning så forholder jeg meg til det.
|
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Nå har jeg ikke plass til å hamstre så veldig. Det meste jeg har kjøpt var en eske med tøymykner.
|
|
|
|
#4 |
|
Viser tenner
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Det er vel kun to varer som jeg hamstrer; Norvegia og Blenda vaskemiddel, men da er det kanskje snakk om 4-5 varer ekstra. Jeg fyller ikke handlevogna. Ellers tar jeg gjerne en ekstra vare dersom det er tilbud, og det er en vare vi bruker. Vi er plutselig bare tre i husholdningen nå etter at de to eldste har flyttet hjemmefra, så vi prøver oss frem på ny mengde varer vi trenger. Nå hiver vi ut kjølehjørnet, så det blir mindre plass til hamstring ...
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Det er definitivt greit å hamstre, men ikke mer enn man forbruker innen varen går ut på dato. Hamstring for å kaste er jeg ikke for.
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg kan hamstre litt dersom det er supertilbud på hverdagsvarer vi bruker mye av. Eksempler er kaffe, noe hermetikk, eller ferskvarer som har noen ukers holdbarhet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Dopapir hamstrer vi litt når de har tilbud på det på Obs. Med hamstre mener jeg for oss 2-3 store pakker. Men det er sjeldent jeg hamstrer så veldig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg forbinder ikke ordet "hamstring" med å ta en pakke eller to ekstra av noe (eller å planlegge noen uker frem), og hva andre velger å gjøre bryr jeg meg ikke om. Jeg kommenterer selvsagt heller ikke andres handlevogner.
|
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg synes det er forskjell om folk hamstrer til privat bruk eller om det folk som handler inn til forretningen sin. Det siste synes jeg ikke noe særlig om.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Min lokale Spar butikk har 10-kr tilbud denne uken, kom akkurat derfra nå. Handlet diverse, men ikke mer enn fire av en ting, resten ble det stort sett to av. Vi er bare tre stk og det er begrenset hvor mye av de tingene som er på tilbud som vi trenger.
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Men jeg synes kanskje ikke at 6 pakker med 6 egg i hver går under betegnelsen hamstring heller. Ikke til en relativt stor familie.
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Nei, der er jeg enig.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Dere bor i en litt annen verden. Opplever dere virkelig ofte at folk hamstrer i butikken så ingen andre får? Vi har ikke lagringsplass til enorme mengder, men f. eks. karbonadedeig, ost og hermetikk (bønner, linser, tomater, erter) kan jeg kjøpe en del av på tilbud. Aldri mer enn vi spiser, og vi spiser ost lenge etter best-før-dato. Vi har middagsgjester så og si hver uke, og jeg lager ofte mat i store porsjoner for å fryse ned. Jeg observeres sikkert med mer i handlevogna enn fire personer i husstanden skulle tilsi. Bare at dere ser det heldigvis ikke så godt, siden vi bruker TrolleyBags.
|
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nei, kan ikke si at jeg kan huske å ha sett det noen gang. Men når jeg handler så går jeg ofte i min egen boble, og legger ikke særlig godt merke til hva folk har i handlevognene sine. Det skal i tilfelle veldig store mengder av samme type vare til, og personen bør helst stå foran meg i køa, og selv da tenker jeg at det nok sikkert er til et arrangement, ikke at de hamstrer. Jeg har aldri opplevd, som jeg kan huske, at noen har stått og tatt så mye av en vare som jeg skulle ha, at det ikke har blitt noe igjen til meg.
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Siterer fra dagens besøk på Spar: "Kari, de har satt ut egg DER BORTE OGSÅ!! Du får egg du og!"
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det siste tilfellet der er typisk et slikt tilfelle der jeg hadde tenkt at det sikkert skulle deles ut smoothie til deltakerne på et idrettsarrangement eller noe sånt. :naiv:
|
|
|
#18 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Det hadde ikke jeg tenkt :kynisk:
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Jeg har faktisk aldri vært i butikk under sånne priskriger, sett bort i fra bleiepriskrigen da minsten var baby. Da hamstret vi Pampers. Jeg har aldri sett noen med handlekurven full av marsipan. Og ikke bruker vi mye marsipan, så jeg hadde ikke brydd meg, og surkålen koker jeg selv. Like greit, for jeg er da ikke i stand til å sloss med noen om maten.
|
|
|
|
#20 |
|
En som trener
|
Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?Ofte er vel ting på tilbud fordi butikken vil bli kvitt det, og da er det jo smått absurd at folk ikke kan handle så mye de vil. Så får folk selv ta ansvar for å ikke kjøpe mer enn de trenger, det gjelder jo tilbud eller ei. |
|
|
|
![]() |
|
|