|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
...we have cookies
|
Sv: Egenkapitalgrensen på 15 % bør skrotes!Jeg har jo innsett at som skilt dame som sitter igjen med null egenkapital så vil jeg nok måtte leie bolig i ekstremt lang tid fremover. Jeg kommer ikke til å klare å spare opp flere hundre tusen for å dekke egenkapitalkravet, og jeg har ikke rike foreldre som spytter inn heller. De har en feriebolig jeg kunne brukt til realkausjon, men det er ikke sikkert den boligen er tilgjengelig den dagen jeg kan kjøpe bolig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Egenkapitalgrensen på 15 % bør skrotes!Jeg syns det er en uting, nettopp fordi det rammer mange mennesker som fint kan betjene et lån ut fra økonomi, som du sier, men som ikke sitter med egenkapitalen de behøver, og som heller ikke har familie som kan stille opp som kausjonister.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Egenkapitalgrensen på 15 % bør skrotes!Skattefri utleie av sokkel er vel fordi man tenker at det vil gi flere leiligheter tilgjengelig. Ved at folk som elles ikke ville leid ut, gjør det.
|
|
|
|
#5 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egenkapitalgrensen på 15 % bør skrotes!Helt enig med HI og røkla her. Det skaper et urettferdig skille mellom de som kan få drahjelp og de som ikke kan. Et annet poeng som jeg tror ikke er nevnt her er jo at den tiden du leier for å liksom spare opp egenkapital, så stiger jo boligprisene og kravet til egenkapital vokser tilsvarende. Man vil aldri kunne ta det igjen.
|
![]() |
|
|