|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Jeg har dilla på orzosalat for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Takk for masse konkrete forslag!
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Min kollega har knekkebrød i skapet og makrell i tomat eller smøreost i kjøleskapet.
![]() |
#4 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Jeg har kolleger som bunkrer knekkebrød og de nest største boksene med makrell i tomat.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!* Fiskekaker fra frysa er flott matpakkemat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!
Beklager kupping av tråd, men har du en oppskrift på glutenfrie matmuffins du har vært fornøyd med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det er den som står der |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Denne ble jeg voldsomt interessert i, merker jeg. Så veldig god og enkel ut. Jeg har quinoa, men ikke couscous, og jeg tror jeg har alt det andre også i hus. MEN: Quinoa skal vel koke lenger enn couscous? Da må den vel kokes først, og da forsvinner jo alt som er enkelt med denne salaten, iallfall slik jeg leser oppskriften? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Det er jo ikke verre enn at du koker ingrediensene du i oppskriften heller kokende vann på. Bortsett fra kikertene, de trenger du jo ikke gjøre noe med. Jeg kjenner jeg ikke har veldig forståelse for at du syns det er mer pes med noe som står på en plate og koker uten at du gjør noe med det, enn noe som står og trekker i kokende vann bittelitt kortere tid.
![]() |
#10 |
|
Jeg hiver den over med 2:1 vann med buljongpulver i 10-15 minutter elns (til den får riktig konsistens, husker ikke helt), og følger deretter oppskriften. Det går helt fint siden det er litt annet som skal skjæres opp og sånt uansett, jeg gjør det og dekker bordet hvis jeg rekker mens den koker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lagde denne i går (med couscous), og den var aldeles nydelig! Har med til lunsj og gleder meg allerede! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Så bra at den falt i smak hos flere her! Den er kjempegod og tåler fint å stå over natta så man kan lage stor porsjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Heier på brokkolisalaten det er lenket til over. Vi lager den uten bacon for det gidder vi aldri, men du kan ha oppi litt annet om du vil. Vi syns det er godt med vannmelonkuber om sommeren, feks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Jeg elsker brokkolisalat og det passer til det meste. Jeg lager en sunnere variant enn den det er linket til siden jeg gjerne spiser store mengder:
![]() |
#16 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Frosne fylte horn tiner fint til lunsj, og smaker ikke matpakkeekkeltom du vil ha brødmat.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Takker!
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Enig med Cumulus. Vi har kantine nå, men tidligere var vi et sted med bare kjøkken. Jeg hadde pålegg, grønnsaker og Skyr i kjøleskapet og det fungerte kjempefint. Vi fikk brød og knekkebrød av jobben, men noen ganger hadde jeg med selv. Jeg likte nesten denne løsningen bedre enn nå som vi har kantine.
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!En pakke godt stekte knekkebrød, de trekantende i gul pakke, og masse bokser makrell i tomat. Voila!
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp - jeg må lage matpakke!Salat ala Señora: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|