Hvor tørker dere klær?
Vi har, tross vårt lille hus, et lite rom som ikke kan brukes til så mye annet enn å tørke klær. Vi har stenger montert på veggen, og der henger vi skjorter, gensere og t-skjorter direkte på kleshengere til tørk. Bukser henges over stengene. Dette er jeg superfornøyd med, og ingen klær trenger å strykes. Stryking er ikke en aktivitet jeg bedriver.
Det er også (såvidt) plass til et tørkestativ i rommet. Det brukes kun når vi må tørke mye på en gang. Jeg liker det ikke, klærne får sånne stygge striper fra stativet. Dessuten tar det som sagt masse plass.
Vi har planer om å bygge om huset. Det blir jo ikke større av den grunn, bare annerledes. Så vi må prioritere hvilke rom som skal være hvor, og hva vi trenger. Og jeg ser at vi ikke kan ha et helt rom til å tørke klær i.
Så hvor skal vi tørke klær? Vi kommer antakelig til å ende opp med et hus med åpen stue- og kjøkkenløsning, bad, gang og tre soverom.
Et vesentlig poeng er at vi vasker mye klær. Vi trener hver dag, nesten alle sammen, ofte ute, slik at klesvasken blir formidabel. Vi kan ikke tørke alt dette på badet, det er ikke plass. Hvor gjør vi av alle disse klærne? Hva gjør dere? Vi har trommel, men der går bare sengetøy, håndklær og undertøy.
(Vi vil ikke få vaskerom i et nytt hus. Vaskemaskin og tørketrommel skal være på badet, som nå.)
|