|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja! Spesielt har eg lagt meg til en vane å komplimentere damer som har latt håret blitt grått. Det trur eg har med mine egne tilbakemeldingar på mitt hår. Hadde det ikkje vore for kompliment frå både fremmede og kjente om håret mitt hadde eg nok gått tilbake til farging for lenge sidan.
![]() |
![]() |
#42 |
kamerat
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?En sjelden gang hvis noen har et helt uimotståelig plagg. Jeg synes det er veldig hyggelig når noen gjør det med meg.
![]() |
#43 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, dersom dagsformen og situasjonen klaffer så gjør jeg det. Men jeg snakker ofte med fremmede om helt andre saker også,
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, det hender, men er nok mest når det gjelder dyr.
![]() |
#46 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, det gjør jeg. Jeg slår også gjerne av en liten prat med fremmede. Særlig om jeg har med hund eller de har det. Jeg elsker at det er sånn i USA. Selv om det kanskje er overfladiske samtaler, gjør det dagen min bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Så hyggelig at så mange her inne synes det er en fin ting å gjøre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?
Som tidligere puddeleier (for et ord!) klarer jeg ikke gå forbi en eneste puddel uten å kommentere. Senest i Sauda i går. Fikk en lang prat med et eldre ektepar med en uimotståelig og veldig glad storpuddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Generelt er jeg egentlig ikke glad i å snakke med fremmede folk, og vil helst ikke at fremmede henvender seg til meg i det hele tatt. :introvert: Sånn sett er jeg glad jeg bor i Norge.
![]() |
#50 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg er generelt sett dårlig på å gi komplimenter, og gir vel nesten aldri komplimenter til fremmede. Det kan være hyggelig å få komplimenter da, men det avhenger av dagsformen. Komplimenter for utseende er jeg ikke noe glad i. Men jeg er ganske sær da.
![]() |
#51 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Det hender jeg gjør det. Kommenterer ikke kropp og utseende - det går begge veier for meg. Overraskes over at såpass mange oppegående folk synes det er helt innafor å kommentere andres kropp - det kan gå på sånne ting som hva er det arret der, og den slags, men jeg syns at det kan man holde munnen lukket om. Komplimenter er selvfølgelig noe annet, men av erfaring er det jo noen som tolker ting inn i det man sier - hvis man liker noe "betyr" det at man ikke liker noe annet. Så prøver å unngå kropp, generelt, unntatt til nære. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Det med å kommentere etter vektnedgang er et skikkelig minefelt, altså. Etter å ha lest her inne, valgte jeg å ikke si noen ting til en bekjent som hadde gått ned 15 kg - ikke en gang «så bra du ser ut», siden det også kan anses som om at man ikke så bra ut som overvektig.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, jeg gir ganske ofte komplimenter til ukjente. Det syns jeg er hyggelig, jeg tror det gir meg like mye som det forhåpentlig gleder den som får komplimentet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Kropp kommenterer ikke jeg heller. Aldri. Ikke engang til familie og venner. Det lengste jeg kan strekke meg til er å si «du ser helt smashing ut» hvis det passer seg sånn i en samtale om kropp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg har ofte lyst til å gi komplimenter, men blir som oftest stoppet av sosial angst. Øver meg da, for det er jo utrolig hyggelig å få kompliment. Jeg får det oftest på gensere mamma har strikket til meg, så da sender jeg det alltid videre til henne.
![]() |
#57 |
Kontrollfrik
Øv deg! Det blir lettere og kommer mer naturlig for hver gang. Og det er kjekt å spre glede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Som sagt synes ungdommene mine det er pinlig. Tidligere i sommer kjøpte jeg en jakke til mannen min, det var en gave. Min eldste var med. Hvis ikke hun hadde stoppet meg, ville jeg spurt en mann i butikken med ca samme kroppsbygning som min mann om å prøve den. Jeg ville gjerne få et inntrykk av hvordan den så ut på en mann. Det endte med at datteren min prøvde i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
har tatt seg sammen
|
![]() |
#60 |
Kontrollfrik
Ja, det var en periode at min yngste synes kun min eksistens var flau, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|