|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?
Men det er vel ikke snakk om akuttilfeller når man snakker om sykehuskø; men større operasjoner som transplantasjoner, hjerteoperasjoner o.l. ...?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
For å snakke litt om meg selv; Jeg ble henvist til ØNH i oktober i fjor, for å fjerne mandlene. Etter lang venting og rot med papirer, så fikk jeg i vår brev om at jeg ikke var i gruppe 1, dvs. de som har krav på å få vite dato innen 6 mnd. Vel, tenkte jeg: Jeg blir vel operert innen poden er konfirmant og slo meg egentlig til ro med det. Når jeg sjekket nettsidene til sykehuset sto det jo gj.snitt ventid, og den var mellom 6 og 12 måneder.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg tror nok det er litt både og. Men det er definitivt enkelte ting som tar for lang tid å få undersøkt. Da hjelper det lite at Hansen, Berg og Jensen ikke dukket opp, for vi må se på at sykehuset som en servicebedrift også. Jeg vet at den gangen de oppdaget en k kul i ene brystet til min mor ved mammografi, så måtte hun vente uforskammet lenge for å få kulen undersøkt nærmere. Det ble til at hun betalte selv for å få den videre undersøkt på et privatsykehus. Men hva med de som ikke har råd til å betale en re regning fra privatklinikk? Det er IKKE på noen måte greit at man må vente på en slik undersøkelse. Bare ventingen kan jo ta kål på den friskeste dersom man engster seg....
|
|
|
#4 |
|
Live and let live
|
Var ikke det grunn nok mener du? Skjønner ikke spørsmålet ...
Fremtidens velferdssamfunn avhenger av et nyskapende næringsliv. Framtidens arbeidsplasser er enda ikke skapt, og Venstre vil ha en politikk som støtter nyskapere og gründere. Forskning, utdanning og skattesystem er viktige forutsetninger for framtidens arbeidsplasser og velferd. Samfunnet må gi rom for menneskets skapende evner i skoleverk, forskning, kultur og næringsliv. Vi må slippe fram de som tør å satse, og som tør å tro på en idé. De ønsker bla bunnfradrag for selvstendig næringsdrivende, ønsker å legge forholdene bedre til rette for arbeidsinnvandring for å opprettholde velferdsstaten (og det trengs jo virkelig med tanke på den berømte eldrebølgen),osv (ja, og noe med avgiftsendringer ifht produksjon av øl og cider her i landet og salg av det, siden du var intr. i alkoholpolitikken, - men den er ikke det mest vektlagte temaet. ).Sist men ikke minst, kommer sosialt ansvar. De ønsker å gi mest til dem som trenger det. Ønsker en satsing på rus og rehabilitering, de ønsker et differansiert soningsregime ifht kriminelle med strengere og annerledes/tøffere mer skjermet straffeforhold ifht de groveste kriminelle (feks ved nybygg innenfor allerede eksisterende murer for å unngå planlegging innenfor murene, og rekkrutering av førstegangsforbrytere), øke muligheten til å sone i rusavvenningsinstitusjon og med et promilleprogram, de ønsker å sidestille tannlegebehandlinger på lik linje med andre medisinske tiltak (gratis), ønsker en opptrappingsplan for minstepensjonister, de ønsker flere akutt- og langtidsplasser for vanskeligstillte (rus og psykiatri), og ønsker å bekjempe fattigdom, og vaktmestertjeneste for eldre (som er forebyggingsprsosjekt). Det er det jeg har fått med meg. ![]()
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Hvis du vil vite hvordan partiene jobber i praksis, bør du lese protokollene fra kommunestyremøtene oh komitémøtene. De fleste kommuner har dem liggende ute på nett. Noen ganger er det veldig langt fra program til praksis. |
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Jeg mener å ha hørt at grunnen til at den norske skolen gjør det dårlig i slike skolemålinger er at i Norge er nesten alle unger, uansett hvor velfungerende de er, med i slike målinger, mens i andre land lukes unger som ikke virker bra ut så fort som mulig. Det er vel litt urettferdig å sammenligne alle og de beste?
|
|
|
#8 |
|
Hvorfor skal jeg stemme Venstre, safran?
|
|
|
#9 |
|
trøtt
|
http://quiz.start.no/?p=play&quizID=12795 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
finurlig, men dessverre dårlig test! Selvfølgelig skal jeg stemme Venstre etter denne testen å dømme. Hvem skal ikke det?
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Det skumle med venstre er at enten er de helt marginale og betyr ingenting, eller de er med på å legitimere FrP som miljøbyråd, som i Oslo.
|
|
|
#12 |
|
-
Jeg er enig i at det er bekymringsfullt, og leflingen med FrP burde legge en kraftig demper på entusiasmen for Venstre i Oslo. Og mens vi er på miljøområdet, så håper jeg at SVs forsvar av gidftdumping i fjorden ikke vil slå alvorlige tilbake på partiet; ikke fordi jeg bryr meg om SV, men det ville jo være fint om de ensidige rapportene til forsvar for dumpingen er riktige, og vi ikke får stor spredning av PCB i fjorden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Døh, da, Mim. Man kan ikke bruke som argument mot å stemme på noen at de er små.
|
|
|
#16 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Bor du i Oslo så stemmer du på Oslo Byaksjon! http://www.oslobyaksjon.org/
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Aftenposten har laget en Valgomat.
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Vel. Vi dumper ikke. Vi deponerer. Og det er ikke "ny" gift som deponeres, det er den samme giften som har vært der alltid som nå graves godt ned.
1) Det er ett parti som har jobbet jevnt og trutt og som snart er i mål med barnehagedekningen, og det er SV. Det hadde ikke vært nær full bhg-dekning i Norge om det ikke var for SV. Å ha barnehager med fleksibel åpningstid slik at det passer skift/turnus-arbeidere er defintivt noe som SV er for. Kvalitet i barnehagen er viktig, at det skal være et trygt og godt tilbud med gode medarbediere, trygge ute- og innearealer og krav til arbeidsmiljøet. SVs barnehagepolitikk (oppsummert)
|
|
|
#19 |
|
...og når jeg leser dette, så er det vel SV jeg bør stemme, skjønner jeg. Snakk om frustrasjon. Det er jo ganske stor forskjell på Frp og SV mener jeg... og Venstre ligger liksom og vaker et sted midt i mellom litt her og litt der.
|
|
|
#20 |
|
Sv: Hva skal jeg stemme og hvorfor?Ok, da har jeg tatt begge testene. Den ene sier at jeg bør stemme Venstre og den andre sier at jeg bør stemme Fremskrittspartiet. Herregud. Det var noen imponerende gode tester må jeg si... Not!
|
![]() |
|
|