|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Amerikansk politikkDenne likte jegom Trump
![]() |
#42 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Amerikansk politikkTrump sier han ikke kommer på innsettelsen av Biden. Quelle surprise.
![]() |
#43 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Amerikansk politikkHan må jo gå av nå. Eller så blir han stilt for riksrett igjen, og denne gangen tror jeg ikke republikanerne tør å ikke felle ham. Det er en politimann som er drept - og bevisene for at Trump regelrett ba folk om å gjøre dette, er jo ganske klare.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Amerikansk politikkDet er farlig å dra alle over en kam. Det finnes mange gode amerikanere. Det som virkelig skremmer og som ble så veldig tydelig 6. januar hvor rasistisk denne nasjonen er. Man kan gjemme seg bak guds tro, patriotisme, peace and love, som mange Trump tilhengere gjør, men det de i bunn og grunn er, er nasjonalsosialistiske rasister. Trump har anerkjent denne ideologien og gjort rasismen legitim. Verste leder USA noen sinne har hatt.
![]() |
#45 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Amerikansk politikk
Jeg tror hele Capitol Hill kommer til å være barrikadert flere kilometer rundt. De kommer ikke til å slippe inn noe som kan ligne en høyreradikal. Disse menneskene er høylydte bøller som lett legges merke til.
![]() |
#46 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Amerikansk politikk... og der ble han permanently banned fra Twitter. Han leste tydelig ikke retningslinjene da han fikk lov til å komme tilbake. De har også utestengt Sidney Powell, Michael Flynn og diverse QAnon-tilhengere.
![]() |
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Amerikansk politikkOg han er uønsket av nabolaget sitt i Florida.
![]() |
#49 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Amerikansk politikkNår skal han ta hintet lizzm...
![]() |
![]() |
#50 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, jeg håper da inderlig at folk skjønner at denne oppførselen og disse meningene ikke handler om alle amerikanere. Det var jo mer enn 80 millioner amerikanere som stemte for å bli kvitt ham.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Panzerekstremfeminist
|
Tove Bjørgo hadde en fin serie med reportasjer fra USA på NRK før valget.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja! Det er ganske utrolig.
![]() |
#54 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Amerikansk politikkHelten og jeg diskuterte og vurderte veldig om vi ønsket å dra til USA da vi gjorde det høsten 2018. Men siden Heltens slekt ikke har mulighet til å besøke oss, så dro vi. De var så oppgitte og lei, både av DT og av at det er klin umulig å få seg en utdannelse og en jobb man kan leve nogenlunde greit av. Har du ikke rike foreldre er det vanskelig å oppnå noe som helst. Mulighetenes land liksom. Jadda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Amerikansk politikkDet ser ut til å gå mot ny riksrettssak i aller siste sving. Jeg er litt delt i hva jeg tenker om det. På den ene siden virker det praktisk vanskelig å gjennomføre og vil kunne gi mer vind i "martyrseilet" til Trump. På den andre siden tenker jeg at det må få konsekvenser å gjøre som han har gjort, også som et slags vitnesbyrd for ettertiden. Demokratene tvinger da også republikanerne til å tone flagg. Vil de akseptere dette eller vil de dømme han? Men det føles som høyt spill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Introvert optimist
|
Jeg tenker at det er nødvendig, både for å markere at detgår virkelig en grense som alle kan enes om og for å strippe ham for både muligheter til flere runder i politikken, men også for alle rettigheter en forhenværende president har, som pensjon og sikkerhetsvakter, samt minnesmerker og annet.
![]() |
#57 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Amerikansk politikkJeg mener det er korrekt at han stilles for riksrett selv om det kan føre til mer splid. I et demokrati så må visse spilleregler følges, og det må settes et klart eksempel for fremtiden at man ikke under noen omstendighet kan godta slikt. Han har vist nærmest daglig i 4 år at regler ikke gjelder for ham, og det er svært viktig at man ikke bare møter dette med forsoning og dialog. En riksrett er ikke bare for samfunnets del, men også for å hindre ham i politiske verv fremover.
![]() |
![]() |
#58 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg bodde i USA i 91-92, og må innrømme at jeg allerede da tenkte at jeg aldri kunne bo der fast. Rasismen var så tydelig at naive meg, som trodde at USA var en skikkelig smeltedigel hvor folk ikke brydde seg om farge, fikk bakoversveis. I tillegg syns jeg det var skrekkelig å se det som framstod som ganske normale mennesker som tigget på gata. Det kom jeg fram til at jeg aldri kunne leve med.
![]() |
#59 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Amerikansk politikkJeg har bodd 3,5 år i USA, der var kjekt og morsomt, men jeg kunne aldri bod der på permanent basis. For stor kulturforskjell, for mye fokus på prestasjoner for barna (men jeg har jo bare bodd i Houston da, og USA er jo langt fra ensartet. Blir litt som å si at jeg aldri ville bodd i England, basert på mitt syn på italienere.
![]() |
#60 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Amerikansk politikkHvor lang tid tror dere det tar før Melania skiller seg fra Trump, da?
![]() |
|
|