Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man i Oslo nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-21, 12:43   #41
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man i Oslo nå?

Hvis du skal bo på Frogner så kan du jo boltre deg i Frognerparken på kveldstid. Også kjent som Vigelandsparken. Der er det utrolig hyggelig! Og på oversiden av Frognerparken finner du Majorstua med massevis av take-away muligheter og kaffe.

Fra Frogner kan du også spasere bort på Bygdøy som har stier på kryss og tvers ut til badestrendene på Huk og Paradisbukta. Men nå erindrer jeg at du har skrevet i en annen tråd at du ikke er så glad i å gå tur? Kjøp kaffe, finn deg en benk og se på livet!

Jeg syns forøvrig det er kjempefint å tusle rundt i byen og bare se meg rundt. Særlig i området Jernbanetorget, Operaen og Sørenga så har det skjedd utrolig mye de siste årene og jeg koser meg med å henge rundt der.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 12:53   #42
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er fine Stolpejakt-kart som dekker Frogner og sentrum hvis du vil bli bedre kjent.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 12:58   #43
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor på Frogner og kan absolutt anbefale området selv i koronatiden. Veldig sentralt og lett å gå både til sentrum, Majorstuen, Aker Brygge og Bygdøy hvis man er glad i å gå. Stille og rolig men likevel sentralt. Pene gater, Frognerparken og hyggelig miljø. Take away middager ville jeg bestilt fra Foodora eller tilsvarende. Man kan såklart hente selv, også, men med Foodora-appen har man jo oversikt over hva som finnes i nærheten. For lunsj er det mange kaffebarer etc. man kan gå innom og ta med seg og såklart mine favorittsandwiches fra Eckers (hjørnet Eckersberggaten/Frognerveien). Det er i tillegg flere bra grønnsakssjapper som selger veldig mye mer enn frukt og grønnsaker og som er åpne hver dag hvis du har lyst på litt småsnacks. Anbefaler Juels 33 i Melzersgate 9. Det er bare å rusle rundt for å bli kjent, relativt oversiktlig. Det er området nederst i Frognerveien før Solli plass som er mest levende med butikker etc. (stengt, men man kan jo titte) og hvor det også finnes flest cafeer. Gå gatene rundt der (Oscarsgate, Niels Juelsgate, Skovveien). Der finner du The Juicery, Oslo Raw, veldig bra indisk for take away (Jewel of India), Grill`s ville for dyre luksusburgere, flere bra meksikanske etc. etc. Bare rusle rundt, så finner du dem. Området er konsentrert så det er fort gjort. Rett nedenfor Solli plass retning Aker brygge finner du Alex sushi som er byens beste (og dyreste). Dyr levering også (bare direktelevering fra dem, ikke Foodora etc.), men du kan jo gå og hente. Sabi Sushi ligger i nærheten av Bygdøy alle. Også veldig bra og bestilles direkte fra dem og hentes. Sumo Sushi er helt grei og ligger på Solli plass. De har levering fra Foodora.

Det var det jeg kom på i første omgang. Du må bare spørre hvis du lurer på noe. Jeg kan Frogner utenat.

Sist redigert av liefje : 30-04-21 kl 13:09.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 13:10   #44
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mitt tips er å få med deg blomstring av kirsebærtrærne hvis besøket er nært forestående. Det skal visst være slikt trær i Slottsparken.

De er nydelige nå.

Gammel 30-04-21, 13:12   #45
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Og forresten: Siden du skal være to uker og restauranter er stengt, ville jeg absolutt satset på å bo i leilighet i stedet for på hotell. "Kjeden" Frogner House har flere sånne småleilighetshus på Frogner. Både det i Bygdøy alle og de to som ligger i nærheten av Solli har jeg vært inni og anbefaler dem. Er jo mye bedre med leilighet når du ikke kan spise ute. Men kanskje er det det som er planlagt allerede. Disse er som oftest like rimelige som hotell og du har større plass og kjøleskap/kjøkkenustyr etc.

Gammel 30-04-21, 13:55   #46
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Er apotekene åpne?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 13:55   #47
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Er apotekene åpne?

Ja, det er de.

Gammel 30-04-21, 13:56   #48
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Og forresten: Siden du skal være to uker og restauranter er stengt, ville jeg absolutt satset på å bo i leilighet i stedet for på hotell. "Kjeden" Frogner House har flere sånne småleilighetshus på Frogner. Både det i Bygdøy alle og de to som ligger i nærheten av Solli har jeg vært inni og anbefaler dem. Er jo mye bedre med leilighet når du ikke kan spise ute. Men kanskje er det det som er planlagt allerede. Disse er som oftest like rimelige som hotell og du har større plass og kjøleskap/kjøkkenustyr etc.

Er vel der vi er booket inn. Bestemmer ikke noe selv.

Gammel 30-04-21, 14:13   #49
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville løpt langs Akerserelva opp til Maridalsvannet, løpt i Frognerparken og gjerne sjekket ut andre fine løperuter. Så ville jeg ruslet i botanisk hage, mer rusling i gamlebyen, Tøyen og Kampen, sett politihuset både inni og utenpå, sett 22/7 minnesmerket, kikket i vinduene til bruktbutikker og noen gallerier, lyttet til lydbok i parker hvis været er bra.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 14:53   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kommer ikke inn på politihuset uten avtale.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 15:29   #51
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det var som pokker. Får spise is i parken utenfor, da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-21, 18:43   #52
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Ikke Frogner, Vika?! Jaja. Sikkert greit det og.

Gammel 01-05-21, 10:04   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Da er du jo når Aker Brygge og de fine stedene rundt.

Gammel 01-05-21, 10:35   #54
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Ikke Frogner, Vika?! Jaja. Sikkert greit det og.

Ja, det blir nesten det samme. Oslo er ikke så stort. Vika er mellom Frogner og Aker Brygge og stedene jeg snakket om rundt Solli plass, f.eks., er fortsatt rett i nærheten.

Gammel 01-05-21, 10:45   #55
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Om det er nå du skal til Oslo synes jeg kirsebærblomstringen på St. Olavs plass er den fineste. Og så må du ta T-banen til Tøyen og gå i Botanisk hage.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-21, 10:48   #56
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Det endrer seg fra dag til da hvor kirsebærblomstringen er fin. De fineste trærne i dag, kan være helt avblomstret om to dager. De trærne som allerede har blomstret, er de som får mest sol, men det er mange igjen enda som ikke har begynt å blomstre.

Gammel 01-05-21, 11:42   #57
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Drar i morgen.

Gammel 02-05-21, 12:49   #58
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Hvor tykk jakke trenger jeg?

Gammel 02-05-21, 12:51   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/...Oslo/Oslo/Oslo

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-21, 12:56   #60
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Joda, men jeg kan ikke kle meg etter værmelding, er vi på vinter eller vårvarme liksom?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.