Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 22:32   #41
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Var eg som redigerte.

Det er juks.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:32   #42
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Forresten - om hvem som skal spille Kai Roger og Christer -
de er vel ikke med i Berlinerpoplene! Iallefall ikke Kai Roger.
Er Christer?

Resten bør uansett filmes inn på et tidspunkt, så vi kan like gjerne hoste opp de perfekte skådisene.
Og da - med en happy ending og puling i grønne enger.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:35   #43
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Christer Falk som Christer, kanskje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:38   #44
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MItt forslag til Christer er rett og slett å få Lars Monsen til å stille opp.

Gammel 15-08-07, 22:39   #45
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jaa, han er jo helt perfekt.

Gammel 15-08-07, 22:40   #46
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig ser eg meir for meg Krumme slik.

Gammel 15-08-07, 22:40   #47
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Det var jo en enorm George Constanza.

Gammel 15-08-07, 22:42   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haugtussa:

Jeg får alltid så lyst å legge meg ned i en eng når jeg leser denne tråden jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:16   #49
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ennå litt skuffet over at serien ikke skal spilles av trøndere. Mister jo sjarmen.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:30   #50
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men Lars Monsen er for sympatisk, og passer ikke som aksjehai.
Kunne dog meget gjerne likt å sett ham foran peisen i heftig elskov!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:31   #51
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg er ennå litt skuffet over at serien ikke skal spilles av trøndere. Mister jo sjarmen.

Hm, har vi noen særlige gode trønderskuespillere da? Bortsett fra Anne Krigsvoll....

Gammel 15-08-07, 23:32   #52
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Forøvrig ser eg meir for meg Krumme slik.

Ja, han hadde passet perfekt!!!!!!

Gammel 16-08-07, 11:37   #53
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes boken var kjedelig, og kan egentlig henge meg på veldig mye av det som er skrevet her.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 15:41   #54
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Anne Krigsvoll i alle rollene, det hadde vært noe!

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 18:00   #55
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Men Lars Monsen er for sympatisk, og passer ikke som aksjehai.
Kunne dog meget gjerne likt å sett ham foran peisen i heftig elskov!

Syns du LM er sympatisk? Syns har en skikkelig bad guy eg.

Gammel 16-08-07, 18:20   #56
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Syns du LM er sympatisk? Syns har en skikkelig bad guy eg.

Hm, ja har ikke dannet men noe antipati for ham. Hva er det du syns er bad guy ved han?

Gammel 16-08-07, 18:34   #57
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Hm, ja har ikke dannet men noe antipati for ham. Hva er det du syns er bad guy ved han?

Ikkje direkte antipati altså, men kan berre tenke meg at han er en bad guy. En loner det er vanskelig å få has på. Som Christer. Og så trur eg LM er like rå i senga som Christer.

Gammel 16-08-07, 19:30   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikkje direkte antipati altså, men kan berre tenke meg at han er en bad guy. En loner det er vanskelig å få has på. Som Christer. Og så trur eg LM er like rå i senga som Christer.

LM synes jeg ikke virker rå
Litt kosemose-lortete bare

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:10   #59
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Jeg har også samme inntrykket av Lars M.

Gammel 19-08-07, 09:11   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Nå har lest boka, og jeg er skuffet jeg også. Det var lite driv og mening. Enig med Max i at forholdet mellom Torunn og farfaren (onkelen) var rørende beskrevet, men bortsett fra det synes jeg Ragde kunne spart seg boka. Margido kom mer fram, men det skjedde ikke noe revolusjonerende i hans liv heller. Erlend ble framstilt som mer fjollete og enkel enn i de andre bøkene, nesten barnslig. Og herregud, for et alkoholinntak.

Jeg er typen som elsker happy ending, selv om det kanskje ikke alltid er slik det bør være sånn rent litterært.

I mitt hode er videre handling slik:
Torunn skjønner at Christer er kvinnfolkgal, utro og egoistisk.
Hun må treffe Kai Roger igjen pga kontraktmøte og diverse underskrifter, han kjøper selvsagt Neshov-gården. Han forteller om sine planer med gården, Torunn blir motvillig tent og siden flytter hun inn på gården og starter økologisk grisedrift og jordbruk, salg av øko-mat og kanskje en liten kennel + jevnlige valpekurs! Det blir bryllup på gården, og de har selvsagt fantastisk sex, og dette er ekte kjærlighet. Et ganske lite, intimt men fenomenalt festlig og gjennomført sommerbryllup (Erlend og Krumme overrasker igjen)! Få måneder etterpå kommer en liten odelsjente til verden...

Erlend, Krumme, damene og de 3 barna kommer hver sommer og jul på besøk i siloen og storkoser seg sammen med T & K og Margido. Farfaren hentes stadig til besøk, han lever lenge og lykkelig på sykehjemmet.

Moren til Torunn gifter seg med Margido. Det siste var kanskje tulliball.

Jeg håper det blir slik! Bortsett fra Margido og Torunns mor, da, det hadde blitt katastofalt.

Har Ragde sagt noe om slutten denne gangen, da? Jeg vet hun sa noe etter Eremittkrepsene, men har hun i det hele tatt uttalt noe om denne boka?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.