|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Eg har lest den ut no og syns den var kjedelig. Spesielt var slutten kjedelig.
![]() |
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg har ikke lest den enda, men synes i det hele tatt det var overflødig med en oppfølger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?
Jeg er enig med deg. Eller - det var bra at de ble slik - men de bare fortsatte å være det. Det ble litt lite utvikling, og da ble det litt kjedelig. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg har lest ut denne i kveld og må innrømme at jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde forventet en mer endelig slutt, syns det ble for mange løse tråder her også i likhet med den forrige boka. Og det hadde ikke forundret meg det grann om dama om et år eller to "plutselig" får behov for å skrive en bok nummer fire, "fordi det føltes feil at det sluttet sånn". Jadda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ferdiglada
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?For et flott bilde av deg, MokkMokk! Søt du er!
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Mokk Mokk ligner Rachel i Friends på bildet!
![]() |
#8 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg SÅ enig med deg i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Smugleser
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Hmh. SKulle selvfølgelig aldri ha åpnet denne tråden, ettersom jeg fikk boka i går og gledet meg til litt enkel og underholdende lesning.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Eg har lese berliner...eremitt...og ligge i grønne..på rappen etter kvarandre. Og ja den siste boka skuffa meg faktisk litt, skal det ikkje komme ei bok til altså???? Det trudde eg faktisk, for synes det var veldig mange lause trådar. Eg likar å vite slutten liksom,ikkje berre å tenke at sånn og sånn er det kanskje og kva skjer vidare...Liker at det er en konkret slutt liksom.. |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg er overbevist om at det kommer en fjerde bok. Vent og se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Men eg må berre sei at eg lo godt ganske mange gangar gjennom dei 3 bøkene. Slik som ho beskriv brødrene,følelsane og kommentarane og tankane mellom dei. Reaksjonane, gniarfaktene etc..den måten Torunn røskar litt tak i dei etc. Kan sjå føre meg livet på gården... |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
Håper du har rett! Viss ikkje sender eg trussel brev til Ragde og ber ho oppsummere en passande slutt berre for meg |
![]() |
![]() |
#14 |
Jepp. Og Erlend må slutte å tylle i seg litervis med alkohol daglig nå som han skal bli far. Forøvrig ønsker jeg meg en detaljert beskrivelse av den ferdige silobygningen, jeg har ikke fantasi nok til å se for meg slikt på egen hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Tittelen er nesten nok til at jeg ikke gidder lese den.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Leste ut boka igår, så nå kan jeg lese denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Jeg er snart ferdig med boken, og syntes den er rørende og god jeg da
![]() |
#19 |
Ferdiglada
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Syns den campinghytteseansen var litt sprø, men kanskje det berre var ei svært depressiv handling.
![]() |
![]() |
#20 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg leste ut boka i går. De to første bøkene koste jeg meg skikkelig med, men denne var litt... tam? Jeg synes de to første bøkene sto bedre alene enn sammen med denne. Men jeg likte at det ikke ble happy ending, det ville vært litt urealistisk om en så dysfunsksjonell familie plutselig skulle leve sammen store deler av året. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|