Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 14:53   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Eg har lest den ut no og syns den var kjedelig. Spesielt var slutten kjedelig.

Og så syns eg Ragde gjorde Erlend hakket for skrullete og Torunn hakket for sprø.

Gammel 09-08-07, 15:04   #2
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?

Jeg har ikke lest den enda, men synes i det hele tatt det var overflødig med en oppfølger.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 15:06   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda en grunn til å ikke kjøpe bøkene til Ragde.

Mvh

slemme-safran

Gammel 09-08-07, 16:00   #4
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg har lest den ut no og syns den var kjedelig. Spesielt var slutten kjedelig.

Og så syns eg Ragde gjorde Erlend hakket for skrullete og Torunn hakket for sprø.

Jeg er enig med deg. Eller - det var bra at de ble slik - men de bare fortsatte å være det. Det ble litt lite utvikling, og da ble det litt kjedelig.

Samtidig - som jeg skrev i en annen tråd - jeg har fått en god del å tenke på i forhold til dette med familiebånd og hvordan man må yte litt innsats, om man skal ha det ok sammen.

Så bortkastet var det ikke. Men - det hadde vært fint med litt mer "happy ending". (Litt mer "The Brooklyn Follies" som jeg endelig fikk lest i sommerferien...)

Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:28   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest ut denne i kveld og må innrømme at jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde forventet en mer endelig slutt, syns det ble for mange løse tråder her også i likhet med den forrige boka. Og det hadde ikke forundret meg det grann om dama om et år eller to "plutselig" får behov for å skrive en bok nummer fire, "fordi det føltes feil at det sluttet sånn". Jadda.

Dessuten ble jeg oppgitt over dette tvillingsvangerskapet. Det har nærmest gått sport i det for tida, i tv-serier, bøker osv. Det er liksom ikke nok å "bare" vente én baby - det må være flerlinger for at lykken skal være fullkommen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 22:31   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et flott bilde av deg, MokkMokk! Søt du er!

Ja, eg tenkte også på det med tvillingsvangerskap. Nei, eg syns det vart too much og for mykje fjas.

En god ting med boka var forresten at Ragde fikk vist Margido litt meir fram. Han var meir personifisert enn i dei andre bøkene syns eg.

Gammel 10-08-07, 07:18   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mokk Mokk ligner Rachel i Friends på bildet!
:har ikke lest Ragdetriologien:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 08:53   #8
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg har lest ut denne i kveld og må innrømme at jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde forventet en mer endelig slutt, syns det ble for mange løse tråder her også i likhet med den forrige boka. Og det hadde ikke forundret meg det grann om dama om et år eller to "plutselig" får behov for å skrive en bok nummer fire, "fordi det føltes feil at det sluttet sånn". Jadda.

Dessuten ble jeg oppgitt over dette tvillingsvangerskapet. Det har nærmest gått sport i det for tida, i tv-serier, bøker osv. Det er liksom ikke nok å "bare" vente én baby - det må være flerlinger for at lykken skal være fullkommen.

Det er jeg SÅ enig med deg i.

Har ikke lest boka, - skal få låne Amelies når hun er ferdig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 12:46   #9
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hmh. SKulle selvfølgelig aldri ha åpnet denne tråden, ettersom jeg fikk boka i går og gledet meg til litt enkel og underholdende lesning.

Jaja, takke meg selv - og -note-to-self - gjøre seg opp sin egen mening.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:26   #10
tiril
Passiv

Standard

Eg har lese berliner...eremitt...og ligge i grønne..på rappen etter kvarandre. Og ja den siste boka skuffa meg faktisk litt, skal det ikkje komme ei bok til altså???? Det trudde eg faktisk, for synes det var veldig mange lause trådar. Eg likar å vite slutten liksom,ikkje berre å tenke at sånn og sånn er det kanskje og kva skjer vidare...Liker at det er en konkret slutt liksom..

Synes det var litt vel mykje grisar,drikking og for fjasete og teit Erlend. Hadde liksom håpa på at han normaliserte seg litt eg då. Men han vart jo helt blond.
Og Torunn skjønne...havna ho virkelig med spooky christer??? Føler han har ugler i mosen... Kan umulig bli lykkelig med han vel, tross smashing sex...?
Nei det må berre komme ei bok til, med endelig oppsummering av alle sine LYKKLIGE liv,etter år med elendighet!!!

Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:30   #11
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg er overbevist om at det kommer en fjerde bok. Vent og se.

Gammel 10-08-07, 21:30   #12
tiril
Passiv

Standard

Men eg må berre sei at eg lo godt ganske mange gangar gjennom dei 3 bøkene. Slik som ho beskriv brødrene,følelsane og kommentarane og tankane mellom dei. Reaksjonane, gniarfaktene etc..den måten Torunn røskar litt tak i dei etc. Kan sjå føre meg livet på gården... Og kjenne meg litt igjen mtp besteforeldrene mine,og andre gamle naboar heime. Var nok ikkje berre berre å vekse opp under og etter krigen...trang økonomi mot dagens overflod.

Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:33   #13
tiril
Passiv

Standard

Jeg er overbevist om at det kommer en fjerde bok. Vent og se.

Håper du har rett! Viss ikkje sender eg trussel brev til Ragde og ber ho oppsummere en passande slutt berre for meg Vil at Torunn skal vere lykkelig i bonden Kai sine armar Og Margido(var det rett stava tru?)må finne seg ei dame

Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:37   #14
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Håper du har rett! Viss ikkje sender eg trussel brev til Ragde og ber ho oppsummere en passande slutt berre for meg Vil at Torunn skal vere lykkelig i bonden Kai sine armar Og Margido(var det rett stava tru?)må finne seg ei dame

Jepp. Og Erlend må slutte å tylle i seg litervis med alkohol daglig nå som han skal bli far. Forøvrig ønsker jeg meg en detaljert beskrivelse av den ferdige silobygningen, jeg har ikke fantasi nok til å se for meg slikt på egen hånd.

Gammel 10-08-07, 21:41   #15
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tittelen er nesten nok til at jeg ikke gidder lese den..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 21:41   #16
tiril
Passiv

Standard

Jepp. Og Erlend må slutte å tylle i seg litervis med alkohol daglig nå som han skal bli far. Forøvrig ønsker jeg meg en detaljert beskrivelse av den ferdige silobygningen, jeg har ikke fantasi nok til å se for meg slikt på egen hånd.

Er i det heile tatt overraska over at desse svømmarene hans faktisk ikkje var drukna for lengst!
Siloen ja....
Masse glass...... masse glass.......må jo bli jævla kaldt om vinteren slo det meg:fryse:

Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 08:43   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste ut boka igår, så nå kan jeg lese denne tråden. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at Torunn var "hakket for sprø"? Sprø er liksom veldig langt fra sånn jeg opplever henne. Hun er jo tungt deprimert og veldig "flat" gjennom hele boka. Jeg syns forholdet mellom henne og farfaren er fint og rørende beskrevet.

En trist og vond bok, som ikke ble den happy endingen mange sikkert ventet på - der design-siloen skulle stå ferdig, Torunn skulle være lykkelig med Kai Roger og alle smådanskene skulle løpe lykkelige i gresset.

Kjedelig syns jeg ikke den var, da hadde jeg neppe lest den ut på to kvelder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 08:53   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Leste ut boka igår, så nå kan jeg lese denne tråden. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at Torunn var "hakket for sprø"? Sprø er liksom veldig langt fra sånn jeg opplever henne. Hun er jo tungt deprimert og veldig "flat" gjennom hele boka. Jeg syns forholdet mellom henne og farfaren er fint og rørende beskrevet.

En trist og vond bok, som ikke ble den happy endingen mange sikkert ventet på - der design-siloen skulle stå ferdig, Torunn skulle være lykkelig med Kai Roger og alle smådanskene skulle løpe lykkelige i gresset.

Kjedelig syns jeg ikke den var, da hadde jeg neppe lest den ut på to kvelder.

Jeg er snart ferdig med boken, og syntes den er rørende og god jeg da

Enig med Maximillia forøvrig, men jeg er ikke helt ferdig med den ennå

Gammel 11-08-07, 11:23   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Syns den campinghytteseansen var litt sprø, men kanskje det berre var ei svært depressiv handling.

Eg kunne gjerne takla en lite happy ending altså, eg syns berre det var for mange lause trådar. Eg likar svar.

Gammel 11-08-07, 11:41   #20
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste ut boka i går. De to første bøkene koste jeg meg skikkelig med, men denne var litt... tam? Jeg synes de to første bøkene sto bedre alene enn sammen med denne. Men jeg likte at det ikke ble happy ending, det ville vært litt urealistisk om en så dysfunsksjonell familie plutselig skulle leve sammen store deler av året.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.