|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)Utesteder er jo drikke - og sjekkesteder. MEd 6mndsmage er det jo liten tvil om at hun passer dårlig inn da
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)Jeg kjenner jeg blir litt provosert av holdninger om at utesteder er for å drikke eller sjekke, og når man er gravid har man ingenting å gjøre på steder som spiller høy musikk. Betyr det at man ikke kan gå ut hvis man ikke drikker også? Eller er gift? Skal man bare legge inn årene, slutte å gå på konserter, slutte og være sosial og bure seg inne når man er gravid?
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)
Neida - det var litt på tull jeg sa det...*dårlig med ironi på nett* - Jeg var kjempemye ute da jeg var gravid, faktisk. En ettertraktet sjåfør på fester, tross alt. Hun var jo ut med mannen og et vennepar og vil man dra på cosmo, så for all del.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Oki, da skjønner jeg. Jeg ble et øyeblikk ryktelig snurt.
Det er jeg enig i. Hvis man absolutt vil gå på et av de stedene de siler mest her i byen, så får man finne seg i å bli silt vekk også. Skjønner at man blir sur, men gå til VG med det? Og VG skriver om det? Tullete.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Cosmo siler.
|
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Men er ikke utsiling direkte diskriminering? Er det bare når det er hudfarge det diskrimineres i forhold til vi bør reagere? Mulig jeg er litt blond. Hippe utesteder i Oslo aldri har vært min greie.
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Det kan du si, det er en form for diskriminering som alltid har vært på kule og hippe utesteder, de ønsker et visst klientell og det er vanskelig uten utsiling når de ikke er lukkede klubber. Men det er jo mye værre andre steder i Europa. Men å klage til VG for de kommentarene er teit, da får man heller starte en diskusjon som går på diskriminering på utesteder.
|
|
|
#9 |
|
litt skummelt
![]() |
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)Tåpelig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)Jeg blir provosert sammen med Glitter. Selv om jeg syns det er en for liten sak for avisene, så var det skikkelig utidig av dørvakten å kommentere at hun ikke passet der fordi hun var gravid. Jeg er sikker på at hun forsto godt hva slags plass det var og at hun hadde lyst til å gå dit på tross av graviditeten. Hun trodde nok ikke at det var en rolig kafè hun var på vei inn i liksom.
|
|
|
#12 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)Irma er klok. *også lat*
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)Hm, jeg ser fortsatt ikke at dette var noe som burde komme i avisen, hun ble faktisk ikke nektet adgang som overskriften sier, og det finnes viktigere diskrimineringssaker som det i tilfelle burde ses på. Alle bagateller trenger ikke reageres på og alt må ikke sees i den store sammenhengen og relateres til noe som burde reageres på.
|
![]() |
|
|